Aurora Ryler.
Al vanaf dat ik hier een eerste stap op het eiland zette voelde ik mij niet goed en was ik vermoeid. Niet dat het veel verschil maakte als ik gewoon thuis was, want ik lag meer van de helft van de tijd in mijn bed. Ik ging niet meteen naar mijn slaapzaal, want daar zou ik waarschijnlijk anderen tegenkomen en daar had ik geen zin in. Of enige energie voor over.
Voor een paar seconden sloot ik mijn ogen en duwde ik de oortjes weer goed in mijn oor, omdat ze eruit gevallen waren. Het nummer 'You' van 'The Pretty Reckless' begon en een naar gevoel nam mij over, samen met een rilling die over mijn rug gleed. Zachtjes begon ik mee te neuriën en bewoog ik mee op de muziek. De pijn en verdriet hoorde ik duidelijk uit de zangeres haar stem komen en bovendien vond ik haar erg knap.
Ik slaakte een zucht en ging op het groenige gras liggen. Mijn ogen zijn nog steeds gesloten en mijn benen lagen op de tassen die ik had meegenomen. Veel had ik niet mee, ik had alleen het noodzakelijke meegenomen, waaronder wat pakjes sigaretten ergens verstopt op een geheime plek.
“You can't feel me, no. Like I feel you.” Zong ik zachtjes, ontspannend mee op de muziek. Tenminste, ik probeerde mijzelf wijs te maken dat ik ontspannen was. Ik was alles behalve ontspannen, want ik lag nu op een stuk grond waar ik niet wilde zijn.
“I can't steal you, no. Like you stole me.” Ik zou waarschijnlijk echt enorm schrikken als iemand mij nu kwam storen.
Jeremiah Franco Boyd.
Na toch nog die push-ups gedaan te hebben en een paar scheldwoorden naar mijn hoofd toegegooid te hebben, stond ik op. Ik was het zat van dit alles. Van dit eiland. Van de begeleiders. Van de jongeren die hier zaten, ook al hadden zij niets verkeerds gedaan. En van die rot situaties waardoor je misverstanden kreeg. Ik wist van mezelf dat ik altijd het gezelschap opzocht, maar als ik eenmaal ergens mee zat en dit niet op kon lossen – dan werd ik zo chagrijnig als het maar kon. Dat was nu dus het geval.
Met gefronste wenkbrauwen van de woede en een hatende blik in mijn ogen, als ik aan de begeleiders dacht, liep ik terug richting de slaapzaal. Hopelijk was daar nu niemand, want dat zou dan een slecht moment wezen om mij tegen te komen.
Flashbacks van de ruzies met mijn moeder schoten in mijn hoofd. Zij was namelijk vaak bang geweest toen ze mij boos zag en daarom had zij altijd mijn vader op mij afgestuurd, waarna hij mij probeerde te kalmeren. Dit liep anders toen ze eenmaal hoorden dat ik biseksueel bleek te zijn. Mijn vader begon mij te mishandelen in de hoop dat hij het verkeerde deel 'uit mij kon slaan', maar na enige tijd wist hij dat dit niet meer kon en dat het tevergeefs was. Door zijn daden ging ik nog meer geheimzinniger worden en zei ik niets meer in vertrouwen tegen mijn ouders. Ik had hun vertrouwen beschadigd en hun de mijne. De buren hadden namelijk gehoord dat ik biseksueel was en hadden aan mijn ouders deze optie aangeboden. Dit verschrikkelijke kamp. Ze zeiden natuurlijk geen 'nee', want nog geen seconde later zaten ze achter hun elektronica om het allemaal voor elkaar te krijgen. Ze schaamden zich voor mij en ik voor hun.
Terwijl ik hieraan dacht stampte ik de trap op van de slaapzaal. Ik was er verbaasd over dat ik er nog niet ingezakt was. Al zou mij dat niet veel boeien, want het was toch niet van mij. Dacht ik egoïstisch.
Ik had de deur opengetrokken en het eerste wat mij opviel was dat Devin op zijn bed zat met zijn mobiel. De boze blik zat nog steeds op mijn gezicht geplakt en deze ging er voorlopig ook niet vanaf. Ergens wilde ik Devin hier niet mee opschepen, maar het ongemakkelijke gesprek kwam weer in mijn gedachten. En het liefste had ik het er hier met hem over, maar herinnerde mij toen dat hij weer over die ene Nyanmaru begon.. Geïrriteerd had ik mijn ogen gerold en mijn armen over elkaar geslagen. Dat is waar ook. Ook die Nyanmaru weer.. echt, als ik nog een keer die naam hoor dan word ik gek.
Een boos, sarcastisch antwoord kwam omhoog rollen en wilde mijn mond uitgaan, maar stevig hield ik mijn mond dicht. Dit kon ik echt niet tegen Devin zeggen. Bovendien had hij niets verkeerd gedaan.
Ik draaide mij om, zodat Devin mijn rug te zien kreeg, en ik was van plan om te gaan trainen. Het enigste dat ik wat opgeluchter kon worden was trainen. Dus ging ik weer push-ups doen. 1, 2, 3.. Begon ik, met in mijzelf te tellen.
[ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 21:00 ]
† Love? I want to sleep.