• Aangezien ik graag met talen bezig ben, loop ik al een tijdje met het idee rond om de studeren in het buitenland voor een jaartje.
    Ik weet alleen niet echt goed hoe ik er aan moet beginnen en wat ik me er aan mag verwachten.
    Het liefst zou ik naar Het verenigd Koninkrijk gaan om mijn Engels wat bij te schaven aangezien ik het echt een leuke taal vind.
    Natuurlijk heb ik al wat rondgekeken op het internet, maar ik kom telkens uit op Nederlandse site's waar je weet ik veel waar op gesprek moet komen.
    Maar aangezien ik in het Belgenlandje woon, is dat voor mij persoonlijk een beetje moeilijk.

    Zijn er hier mensen die een jaartje in het buitenland hebben gestudeerd?
    Zoja, hoe pakte jij het dan aan en hoe heb je het ervaren?
    Ben er best nieuwsgierig naar.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Misschien is het handig om eerst eens op je school of universiteit of iets dergelijks hiernaar te vragen; daar hebben ze waarschijnlijk wel wat meer informatie. Verder heb ik hier zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me inderdaad wel leuk om in ieder geval een semester naar het buitenland te gaan als ik studeer. Ik hoop voor je dat je iets kunt vinden. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ga volgens jaar waarschijnlijk een jaartje of langer studeren in het buitenland.
    Heb er nog niks voor geregeld, omdat ik eerst moet kijken of ik mijn studie op tijd ga slagen.
    Je moet vooral goed letten op eventuele visa. En ook hoe je het allemaal gaat financieren. Want in het buitenland studeren is heel leuk. Maar waar wil je verblijven, hoe kom je aan je levensmiddelen, kan je er nog bij werken. Dat soort dingen.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Via Erasmus, als je op de hogeschool/unief zit, of via EF, er zijn nog wel manieren, maar ik kan er even niet op komen...


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Meestal start je een studie in Nederland en kan je van daaruit een aantal maanden of langer naar het buitenland. (:
    Verder weet ik er ook niet veel vanaf.


    Lees je mijn story al? http://www.quizlet.nl/chapters/941059/krunckletowns-mysterie/

    In België zijn er even goed organisaties om een jaar naar het buitenland te gaan. Vooral AFS is bekend, maar er zijn er ook andere. WEP, bijvoorbeeld. Deze zijn wel voor het middelbaar, als je aan de universiteit zit, moet je bij Erasmus gaan kijken, maar daar weet ik niet veel van af.
    Ik weet niet precies wat de programma's van deze organisaties zijn om binnen Europa te blijven, maar ik weet wel dat hun programatie voor buíten Europa heel interessant is. Zelf denk ik er namelijk aan om een jaar in Zuid-Amerika te gaan studeren. (: Ik zou zeker bij AFS gaan kijken als ik jou was.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 20:21 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Het UWC lijkt me ook héél erg leuk. Dat zijn de laatste twee jaar van je middelbare school in het buitenland doen. Kan ik Amerika, Canada, Wales, Zuid-Afrika, India, China... Overal! En alles is in het Engels, ook al ben je misschien net een jaartje te oud.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Mijn tip voor iedereen die in het buitenland wil studeren: wacht er niet te lang mee. Het heeft mij nu bijna twee jaar gekost om mijn studie teregelen. Als je langer dan een jaar studeren gaat mag je een stufi aanvragen, alleen dat al heeft me twee maanden gekost. Dan heb ik het nog niet over het doen van testen, het orrienteren (naar welke school wil ik eigenlijk en welke studi wil ik doen), denk eraan dat je een plek moet vinden waar je kan slapen (appartement, campus, gastgezin), denk eraan dat je een visum aan moet vragen en dat dat ook heel lang duurt.

    Denk er aan dat je studie al geld gaat kosten voor je een stufi hebt en uberhoubt bent toegelaten voor de studi!


    I'm not stupid, I like to think I'm just misunderstood.