• Nightmare of Dance


    Voel je de muziek door je aderen stromen? Voel je de beat, die je botten laat trillen? Zie je hoe bezwete en gebroken lichamen samenwerken om toch nog een prachtig geheel te leveren?
    De groep DanceRule lijkt op het eerste zicht een gewone dansschow. Je kan er kijken naar ballet, modern, streetdance, hiphop en ballroom, allemaal uitgevoerd op topniveau, maar wat niemand weet...
    De leden zijn een voor een van straat geplukt. Ze zijn wees, weggelopen of gewoon ontvoerd en zo in Zwitserland terecht gekomen. In het trainingskamp van DanceRule.
    Deze RPG begint als er een nieuwe lading nieuwelingen aankomt. Ze weten niet wat ze daar doen, maar hebben 1 ding gemeen. Ze hebben wonderlijk veel danstalent.
    In DanceRule kan je jezelf laten uitgroeien tot een betere danser, tot een ster! wordt aan buitenstaanders verteld, maar eigenlijk worden de dansers daar verplicht.
    Ze hebben te veel en te lange lichamelijke trainingen en krijgen maar net genoeg slaap en eten. Al snel wordt hun leven een aaneenschakeling van dansen, eten en slapen, maar tussendoor krijgen ze af en toe de kans om met hun medeslachtoffers te spreken.
    Zullen er relaties ontstaan? Weten ze te ontsnappen? Of blijven ze in deze hel? Waar het enige waar ze van hielden, plots veranderde in een kwelling?


    Outfits!!
    Jongens
    Meisjes


    Ballet:
    -Rose McCartney 1DILoveUx
    -Claire Bealaux dracoluvvv
    -Amy Michels Coockies
    -Austin Sandén SupahBaby
    -Jaden Collins 1DILoveUx
    -Grey Pritchett EDWESTWICK

    modern:
    -Alexis Ramirez DarkPrisoner
    -Kimberley McKenze Europe
    -Jack Collins JokerBaby
    -Jamy Black EDWESTWICK
    -Joshua Gayle Naomia

    Streetdance:
    -Nala Garcia JokerBaby
    -Naomi Micheal. Naomia
    -Leslie Day jaimyhoi
    -Alexandro Stefano Poeh
    -Ian Silvas Coockies
    -Luke Moore IIlumination

    Hiphop:
    -Luna del Monte 1DILoveUx
    -Ruby Mayer xthesewords
    -Abbigail Rogriguéz DarkPrisoner
    -Isabella McSteam Synaisthmata
    -Damen Johnson WillNotLearn
    -Sam Night jaimyhoi
    -Dexter Loover IIlumination

    Ballroom:
    -Eleadora Alonso TheSeasons
    -addelynn Beaquarthe dracoluvvv
    -Mario Estevez JokerBaby
    -Julio Martinéz Amor8

    Regels
    - Schelden en geweld mag IC, OCC niet
    - 16+ is toegestaan
    - als je een personage aanmaakt is het de bedoeling dat je er wel degelijk iets mee doet. Dus niet na een dag al stoppen.
    - Ik verplicht je niet om een bepaalt aantal regels te posten, maar weet dat een langere tekst leuker leest
    - OCC het liefste met {}, [], (), \/, /\, ||, **, ~~, <> etc.
    - IC met de naam van het personage erboven
    - Speel je eigen personage, niet dat van iemand anders



    Ik heb deze RPG overgenomen van Klaine4Ever, zij kwam op het oorspronkelijke op het idee van een dansschool, maar ik heb veel veranderingen aangebracht nadat ze hem aan mij overgedragen had.

    rollentopic

    [ bericht aangepast op 26 nov 2012 - 19:05 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Nala
    "Nou, dat zie ik ook." grijnsde ik en rolde met mijn ogen.
    "Misschien gaan we dan beter naar een andere zaal..." mompelde ik nadenkend. "Je weet nooit hoever de scherven gevlogen zijn en ik wil mezelf niet snijden als ik wat grondwerk doe."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Sam Jason Night
    'O, de scherven zijn niet zo heel ver gevallen,' zeg ik dan gelijk.
    O shit. Ga jezelf nou niet verraden Sam.
    'Maar ja, laten we maar naar een andere zaal gaan. Ik wil niet dat je je bezeerd.'
    Ik blik even naar een klein litteken dat op mijn hand is ontstaan doordat het gisteren open lag.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Nala
    "Je hebt gelijk, ze liggen niet zover, maar je hebt altijd wel van die gruiskorreltjes, die heel klein zijn en toch heel pijnlijk." zei ik dan en liep terug. Deze keer hield ik de deur voor hem open, aangezien dat makkelijker is met de rolstoel.
    "Hiphop?" dat lag het dichtste aan bij streetdance en hij was in die zaal ook al geweest. Ik hield me gewoon liever bij mijn gewoontes en vertrouwde plaatsen.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Sam Jason Night
    Gelukkig, ze heeft niets door. Zo erg heb ik me niet versproken, maar Nala is een best wel oplettend persoon af en toe.
    Ze houdt de deur voor me open en ik rol de zaal uit.
    'Ja hoor, wat jij wilt lief,' zeg ik met een klein glimlachje tegen haar en rol er alvast heen.
    Ik heb gedaan alsof ik niet wist wat er gebeurd was..


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Nala
    Ik sloot de deur van de streetdancezaal en liep toen naar die van hiphop. Daar opende ik de deur en hield ze weer vast, zodat Sam rustig naar binnen kon. Ondertussen keek ik wat om me heen. Heel anders dan de streetdance zaal was ze niet. Alleen de radio stond in plaats van links, rechts van de zaal...
    Voor de rest waren de spiegels en zo hetzelfde. Toch nam ik de ruimte eens rustig in me op. Dat deed ik steeds. Ik zag alles en kon onmiddellijk mogelijkheden aanduiden voor tricks. Die ene hoek daar bijvoorbeeld, die stoel,...
    Toch was ik niet van plan om te heftig te gaan doen vandaag. Dat zou Sam niet fijn vinden, bovendien leek ik geen nood te hebben aan spectaculaire dingen. Eens gewoon dansen kon ook wel.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    -


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Huaso schreef:
    Nala
    Ik sloot de deur van de streetdancezaal en liep toen naar die van hiphop. Daar opende ik de deur en hield ze weer vast, zodat Sam rustig naar binnen kon. Ondertussen keek ik wat om me heen. Heel anders dan de streetdance zaal was ze niet. Alleen de radio stond in plaats van links, rechts van de zaal...
    Voor de rest waren de spiegels en zo hetzelfde. Toch nam ik de ruimte eens rustig in me op. Dat deed ik steeds. Ik zag alles en kon onmiddellijk mogelijkheden aanduiden voor tricks. Die ene hoek daar bijvoorbeeld, die stoel,...
    Toch was ik niet van plan om te heftig te gaan doen vandaag. Dat zou Sam niet fijn vinden, bovendien leek ik geen nood te hebben aan spectaculaire dingen. Eens gewoon dansen kon ook wel.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Sam
    We gaan naar mijn dansstijl zaal en ik glimlach bij het aanzicht. Ik rol door naar het midden en laat mijn rolstoel een rondje draaien. Ik ben al aardig geoefend geworden met dit ding. Ik zie hoe Nala de ruimte helemaal in zich op neemt. Ik rol door naar de radio en zet dan zacht een nummer aan. Ach, geweldig nummer! Langzaam draai ik de volume knop meer open.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Nala
    Ik sloot de deur weer. Ik glimlach als ik hem een rondje zag draaien en begon te grijnzen bij de muziek. Niiiice.
    Ik liep naar het midden van de zaal, maar begon eerst wat met opwarmingen. Ik had wel al meerdere keren een spier verokken omdat ik vergeten stretchen was. Ik ging in een split zitten en nam mijn voet vast.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Nala
    Nadat al mijn spieren opgewarmd waren, ging ik rechtstaan en begon met wat simpele bewegingen. Ik liet mijn lichaam de muziek vertalen. Zonder enige tricks of stunts.
    De hiphopmuziek was goed genoeg om op te breaken.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Nala
    Toen het liedje gedaan was, was ik wel genoeg opgewarmd om echt te gaan beginnen. Wonderbaarlijk genoeg kwam er net een heel rustig nummer, maar neit dat dat me tegenhield. Dansen was voor mij steeds al het vertalen van muziek en emotie geweest, dus was dat ook precies wat ik deed.
    Ik vertaalde de trage muziek, met trage breakdancebewegingen.

    {stel je ongeveer dit voor.}


    “To live will be an awfully big adventure.”

    [Naoomzz het is jouw beurt & Jongens help ik heb een titel nodig voor story of the month verhaal, maar ik ben inspi loos ):
    Ik denk zelf zoiets als dit:

    -Wachten tot de sneeuw valt

    of

    - Als de sneeuw valt

    Maar verder weet ik niet. Kunnen jullie me please helpen? Dit is het verhaal:

    Kerstmis. Een periode met sneeuw, verlichting, kerstbomen en lachende mensen. Eerste kerstdag en tweede kerstdag. Je zou denken dat iedereen op dat moment gelukkig is en het gezellig heeft, maar dat is niet zo. Er zijn mensen die huilen met kerst. Nee, geen tranen van geluk. Tranen van verdriet, tranen om eenzaamheid, tranen omdat ze een dierbare hebben verloren of tranen omdat hun leven een drastische verandering voor de boeg staat. Misschien huilen ze er niet om, maar zijn ze gewoon somber. Mijn punt is, met kerst is niet iedereen gelukkig. Daar is de wereld veel te groot voor. Neem mij bijvoorbeeld. Kerst is voor mij geen periode met geluk en veel lachende mensen. Kerst is voor mij een periode van verdriet. Dat allemaal dankzij een jaar geleden.
    Misschien had ik het moeten zien aankomen. Sommige zouden me dom noemen en waarschijnlijk hadden ze gelijk. Het was een week voor kerst, mijn moeder was vrolijk de kerstboom aan het optuigen, maar ik lag doodmoe op de bank. Vroeger hielp ik altijd, maar nu kon ik dat niet opbrengen. Ik was te moe en ik had hoofdpijn. Mijn moeder schonk me bezorgde blikken, maar zei niks. Het enige wat ze zei ging over het weer. Dat het volgende week zou gaan sneeuwen en dat ik me goed in moest pakken tegen de sneeuw. We wisten beiden dat ik misschien niet eens naar school zou gaan, zoals de afgelopen week en de week daarvoor. Het enige wat ik nog deed was moe op bed liggen met hoofdpijn. Die dag, de dag dat mijn moeder de kerstboom op aan het tuigen was, was ze er klaar mee. Ze vertrouwde het niet, zei ze. Ik snapte niet wat ze niet vertrouwde, ik had gewoon een griepje te pakken. School had me gewoon uitgeput. Ze geloofde het niet en liet me een bloedtest doen. Dat had ik liever niet gehad, maar ik had geen keus. De dagen daarna gingen langzaam. Mijn moeder hield me oplettend in de gaten en ik begon me te irriteren en me slechter te voelen. Constant kreeg ik opmerkingen dat ik witjes zag. Langzamerhand werd ik bang, was ik dan echt ziek? Was het dan meer dan een griepje? Mijn blik gleed naar buiten. De lucht was grijs, maar het sneeuwde nog niet, terwijl ze dat hadden voorspelt. De kerstboom was niet zo mooi als anders opgetuigd. Mijn moeder had haar gedachtes ergens anders, volgens mij. Vandaag was het 24 december, dus morgen zouden we naar mijn moeder haar familie gaan. Niet iets waar ik naar uit keek. De telefoon ging, maar ik besteedde er geen aandacht aan. Ik lag lekker weggedoken onder een dekentje naar buiten te staren. Het leek alsof de sneeuw niet wilde komen. Alsof de wolken expres inhielden om mij te pesten. Sneeuw was mijn favoriete neerslag. Het was wit, het bedekte de echte wereld en veranderde de wereld in een sprookje. Sneeuw hoorde bij kerst en bij de kerstbomen, maar er lag nog steeds geen sneeuw. Vaag voelde ik hoe iemand me overeind trok. Misschien was het ongeloofwaardig, maar ik kreeg niks mee van wat er gebeurde. Blijkbaar had mijn moeder me in de auto geduwd en was met me naar het ziekenhuis gereden. Eigenlijk had ik geen idee waarom. Zou papa in het ziekenhuis liggen? Zou dat het telefoontje geweest zijn? Ik wist het niet en ik had ook geen idee. Samen met mijn moeder liep ik door de lange gangen. Ik haatte het ziekenhuis, mijn hele leven al. Een verpleegster liep met ons mee en liep voor me een kamertje in. Dit zag je altijd in films. Een moeder en dochter wandelend door de gangen. Er konden nu twee dingen gebeuren. Of een eng meisje kwam en het bleek een horrorfilm te zijn of de twee barstten in huilen uit want de vader was overleden. Zoiets, dat dacht ik dan. De werkelijkheid kwam niet eens in me op. De kille muren beklemde me en benam me de adem. Het idee dat ik hier zou moeten liggen, zou me verschrikkelijk geleken hebben, als ik eraan had gedacht, maar nee hoor, ik was bang dat mijn vader overleden was in een auto ongeluk. Het verbaasde me dan ook toen hij daar samen stond met een dokter. Iedereen keek serieus en ik werd bang. Ze duwden me op een stoel en verhalen begonnen. Niks drong tot me door. Ik wilde het niet horen, want aan hun gezichten te zien lag het probleem bij mij. Blijkbaar zaten we in het ziekenhuis voor mij. Ik wilde mijn oren afsluiten en de werkelijkheid buitensluiten, ik wilde leven in de sprookjes wereld. Waar bleef de sneeuw nou? Waar waren de kerstbomen? Waarom was hier alles kil wit? De stemmen bleven maar doorgaan en ik verstond woorden, zinnen. Ik wilde het niet horen. Mijn focus werd erger. Het begon te regenen. Ik wilde sneeuw! Sneeuw! Regen vond ik saai, ik heb regen nooit leuk gevonden. Ik wil naar huis. Kerstmis vieren, maar ik zat hier en ik zou hier moeten blijven. Dat had ik ondertussen opgevangen. Dat ik hier moest blijven. Mijn gedachtes dwaalden af en ik begon te luisteren, maar ik wilde het niet horen. Ik voelde me prima. Mijn gedachtes werden een chaos. Ik dacht aan van alles. Aan school, maar het was vakantie. Aan muziek. Een kerstliedje drong tot me door. Last Chrismas… Zo begint dat lied, maar het was alweer de verkeerde zin. Ik deed zo hard mijn best. Andere gedachtes, andere gedachtes. Mijn focus bleef hangen bij het opnoemen van geboortedatums van vriendinnen, daarna ging ik over op alles opsommen wat ik wist van mijn idolen. Hun liedjes galmden door mijn hoofd, maar de stem was er nog steeds. De stem van de dokter. In paniek keek ik de man aan. Kon hij niet een seconde zijn bek houden? Ineens keek hij me zwijgend aan, wachtend op antwoord. Dit was het moment dat ik begon te panikeren. Ik wilde naar huis! Honderden verschillende gevoelens raasden door mijn lichaam en even dacht ik dat ik flauw zou gaan vallen. Het gebeurde alleen niet, maar ergens wilde ik dat wel. Weg van deze donkere dag. Weg van deze hel. Weg van deze enge kamer. Weg van de stomme dokter. Weg van de realiteit. Ik bleef. Mijn ogen waren wijd open en besefte wat er was. Witte muren, een bureau, een dokter, serieuze blikken, het raam. Buiten was de regen over gegaan in hagel. Nog steeds wilde ik sneeuw. Deze dag kon je vergelijken met de zwartste dag van December. Niks mooiigheid, niks gezelligheid. Het was maar een kille, regenachtige boel. Net zoals de herfst, maar dan nog honderd keer erger. Het erge was dat ik deze wereld niet kon ontglippen. Ik zat gevangen tussen de muren en ramen. Mijn blik gleed weg van het raam en vestigde zich op mijn ouders. Mijn vader had zijn armen beschermend om mijn moeder heen gelegd en mijn moeder zat dicht tegen hem aan. Ze waren nog nooit zo innig geweest. De laatste paar jaar liep het niet meer zo goed tussen ze, maar nu… Nu zaten ze samen te huilen, terwijl ze elkaar stevig vast hadden. Tranen rolden over hun wangen en ik keek er naar. Het was alsof ik er niet was. Alsof ik helemaal in orde was. Ik huilde niet. Waarom zou ik? Ik had eigenlijk geen idee wat ik had of wat er was. Hard beet ik op mijn lip en keek naar de dokter. Na een lange tijd namen ze me mee. Mijn kerst zou ik doorbrengen in het ziekenhuis.
    Eerste kerstdag bestond voor mij uit onderzoeken, niet dat ik er iets van meegemaakt had, ik lag onder narcose. Het was dan ook avond toen ik wakker werd. De kamer was leeg, ik voelde me leeg. Het leek alsof alle liefde uit mijn hart was weggevloeid. Buiten was het donker, vaag zag ik dat het sneeuwde. Nu wel zeker. Net als ik opgesloten zat in een kamer, begon het te sneeuwen. Net als ik kotsmisselijk was, wilde ik naar buiten. Er was iets dat ik nog liever wilde. Terug. Terug naar vroeger. Een leven waar ik niet ziek was. Een leven waar ik niet in het ziekenhuis lag. Een kerstmis met een lach op mijn gezicht en een opgetuigde boom. Nee hoor, ik zat alleen op een kamer. Mijn moeder was nergens en ook mijn vader was niet te bekennen. Langzaam liet ik mijn ogen de kamer bekijken, ik was moe, maar dat deed er niet toe. Eigenlijk was ik bang. Voor het eerst in mijn leven was ik echt bang, maar me beseffen wat ik had deed ik niet. Ik kende het wel van films, ik had wel eens verhalen gelezen waarin staat welk pad je tegemoet gaat, maar ik besefte het me niet. Het was zo moeilijk te beseffen dat ik, uitgerekend ik, te horen kreeg op kerstavond dat ik de aankomende maanden in het ziekenhuis moest blijven. Dat ik een gevecht aanmoest gaan tegen kwade bloedcellen in mijn lichaam, dat ik enkel naar de sneeuw kon staren en ervan kon dromen dat ik mijn vader bekogelde met sneeuwballen, er van dromen dat nou net die ene leuke jongen mij voor het kerstbal vroeg op school. De werkelijkheid was hard, zo hard dat ik liever elke minuut bleef dromen. De constante misselijkheid in me was verschrikkelijk. Dit was nog maar het begin. Ik lag nu pas een dag en een avond in het ziekenhuis. Het was tweede kerstdag, vandaag zouden we eigenlijk gewoon gezellig met zijn vieren kerst vieren, maar nog steeds lag ik hier in het ziekenhuis. Mijn moeder en vader bleven trouw bij me, maar toch overspoelde leegheid me. Nog nooit had ik me zo alleen gevoeld. Het was ook onwaarschijnlijk dat ik dit zou meemaken. Dat juist die ziekte zich in me nestelde en me wilde breken en meesleuren naar de dood. Misschien dat het nog een zwaardere dag werd dan 24 december, misschien dat het juist een dag van verlichting werd. Ik wist het niet, ik wist niet wat me te wachten stond. Alleen dat kerst voor mij nooit meer hetzelfde zou zijn en misschien wel mijn laatste.
    Nu sta ik hier voor het ziekenhuis terwijl de sneeuwvlokken neerdwarrelen op mijn haren. Een jaar geleden kwam ik hier als aanstaande patiënt en nu ben ik een ex- patiënt. Niet omdat ik opgegeven ben, maar omdat ik genezen verklaard ben. Toch moet ik nog een tijd terugkomen. Gewoon voor de zekerheid. Deze dag is bijzonder voor me. Ik herinner het me nog als de dag van gister. Zo weet ik dat het niet sneeuwde, maar het regende en hagelde. Nu dwarrelt de sneeuw vrolijk in het rond, maar wat ik ook weet is dat er met kerst niet alleen geluk op aarde is, ook verdriet is er nog steeds en dat zal altijd zo blijven. Het afgelopen jaar is hard geweest. Ik heb mensen ontmoet die het niet gehaald hebben, ik heb mensen ontmoet die hun laatste kerstmis in het ziekenhuis hebben doorgebracht, kinderen die vuurwerk van achter een raam hebben gezien en vanuit een ziekenhuisbed. Ik was zo’n kind, maar het was niet mijn laatste kerst. Hoeveel ongeluk ik ook heb gehad, zoveel geluk ook. Ik leef nog, ik ben weer gezond. Ik ben weer terug in sprookjesland. Nu zal ik voor altijd weten hoe hard het leven kan zijn, ik zal voor altijd anders naar de wereld kijken, maar ook naar kerst. Zo dacht ik vroeger, voordat ik ziek werd, dat kerst om de verlichting gaat en om de gezelligheid, maar dat is niet zo. Kerstmis is zoveel meer. Kerst gaat om het samen zijn met mensen van wie je houdt. Het samen zijn met mensen die je laten stralen, die je warm laten voelen van binnen en die van je houden. Kerst gaat niet om alle versiersels. Kerst roept herinneringen op aan het mooie verleden en laat herinneringen achter in je hart. Want kerst is er niet één keer in het jaar. Kerst is er je hele leven. Want alle herinneringen aan kerst zitten in je hart. Jij loopt niet in de kerst, maar de kerst zit in jouw. Jij bepaald of je kerst leuk maakt of niet. Kerst is geen ding, geen periode of een feest. Kerst is alleen een bevestiging van de leuke momenten die je hebt in je leven en een bevestiging van de gezelligheid in je leven.
    ]

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 17:19 ]


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    [Ik heb het al gelezen maar dat weet je :Y) en aangezien ik niet partijdig voor mijn eigen titel wil stemmen geef ik geen antwoord :Y) lol. Nee, ik zou eerder voor die van jou gaan ^^]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    {ik zou zeggen... als de sneeuw valt
    das korter en dus makkelijker te onthouden en pakkender.}


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Huaso schreef:
    Nala
    Toen het liedje gedaan was, was ik wel genoeg opgewarmd om echt te gaan beginnen. Wonderbaarlijk genoeg kwam er net een heel rustig nummer, maar neit dat dat me tegenhield. Dansen was voor mij steeds al het vertalen van muziek en emotie geweest, dus was dat ook precies wat ik deed.
    Ik vertaalde de trage muziek, met trage breakdancebewegingen.

    {stel je ongeveer dit voor.}



    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    NIEUW TOPIC

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 17:29 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”