• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.


    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    7K

    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    7K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    7K

    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Thornfield
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Bulsara (The tearing)
    7K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    7K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Michifu (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    7K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    7K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    7K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Prentiss
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    7K

    - BlueHope (Blue - Welcome to my world)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)




    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 16:02 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Merrow schreef:
    Jullie zijn echt allemaal één voor één grote schatten, ik kan het niet vaak genoeg zeggen (K)
    De vriend van m'n schoonzusje zei ook al dat ik naar de politie moest stappen (allee ja, eerst naar de dokter om de zichtbare schade vast te laten stellen en dan naar het bureau) en opzicht zou ik dat anderen ook zeker aanraden, maar ik heb nu zoiets van het is allemaal al erg genoeg en ik wil het er gewoon bij laten. Ik ben er weg en dat is het belangrijkste. Ik weet ook dat het absoluut niet door de beugel kan en het is ook daarmee dat ik direct alle spullen heb ingepakt en ben vertrokken van zodra m'n vriend thuis kwam. Ik heb voor mezelf ook besloten dat ik voorlopig geen contact met hem hoef en de toekomst zal wel uitwijzen wat er komt. Een aanklacht vind ikzelf ook iets te ver gaan, misschien dat het ook komt door de persoon wie ik ben en omdat ik zelf zoiets heb van ik ben er weg en ik hoef er voorlopig niet meer te komen. Dat hem maar in de hoogste boom klimt en eruit dondert.
    Ik vind jullie steun ook echt hartverwarmend en ben dus echt wel blij dat ik jullie allemaal ken. En ik ben nog steeds het zonnetje hoor, Memoria, het is alleen iets minder zonnig op het moment :'D Maar dat gaat allemaal wel goed komen en ik ga gauw genoeg weer terug actief zijn hier (K)

    Neem je tijd! We zullen je allemaal met open armen ontvangen als je weer zo ver bent!


    •*• Lululu •*•

    Frodo schreef:
    (...)

    Ik had het gezien ja...
    Ik vind het niet erg nee, maar ik moet je wel vragen of je ooit van plan bent om je verhaal uit te geven. Ik ben dat namelijk wel en omdat de titel Zomerhitte al bestaat (daar ben ik vorige week achter gekomen), zou ik dan graag Oorlogsbrieven gebruiken omdat ik die titel ook gewoon heb uitgevonden.
    Dus als hij gewoon op Q staat vind ik het gewoon prima.

    Misschien wil ik een langere versie ervan wel uitgeven, maar deze zal dan een andere naam krijgen, maar ik gebruik oorlogsbrieven alleen voor op Q.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Las net alle berichten van Merrow. Heel erg veel sterkte met alles en we gaan je heel erg missen! Ik kijk uit naar de dag dat je weer terugkomt! (K)


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Merrow schreef:
    De problemen zullen zich wel oplossen en zijn niet zo super heel ernstig. Allee het is ook geen geheim ofzo, maar het is gewoon dat ik in een lastige situatie zit. Ik heb behoorlijke ruzie gehad vandaag met m'n pa, wat dus echt heel erg geëscaleerd is. We wonen bij mijn ouders in (hebben de hele bovenverdiep als zijnde appartement zeg maar, hetzij badkamer, toilet en keuken gedeeld) zodat we volgend jaar iets zouden kunnen kopen. Ik heb alleen een paar ernstige klappen mogen ontvangen van m'n pa dus ben niet van plan om er nog langer te blijven. Ruzies tot daar en toe, gebeurd wel vaker, maar ik laat me niet in elkaar slaan dat ik bont en blauw zie. We zitten dus nu tijdelijk bij mijn schoonma en zijn opzoek naar een eigen woning. Ik hoop dus echt dat het met een paar weken allemaal wat minder chaotisch en ellendig is.
    Ik vind het echt heel lief van jullie allemaal, dat jullie er voor me willen zijn. Het geeft me het gevoel dat ik er niet alleen voor sta. Ik ben ook echt heel blij dat ik toch ook deel mag uitmaken van deze groep. Ik ben ook zeker van plan om terug in te springen wanneer hier alles weer op de rit is. En natuurlijk laat ik hier zo nu en dan nog wat van me horen, want anders ga ik jullie veel te veel missen (K)



    Aaahw, veel sterkte! En veel succes met een huis vinden! <3
    Ik hoop dat je snel terug komt (:

    *Dikke knuffel*


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik zie net alle berichten van Merrow. Jammer dat je stopt! Heel veel sterkte en succes en hopelijk tot gauw! (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Flitwick schreef:
    Kan iemand mij helpen?
    Ik ben een tijd geleden begonnen met een verhaal over een vampiermeisje, maar op de een of andere manier vind ik dit toch niet leuk. Heb het gevoel dat het niet origineel is (wat het ook niet is), maar omdat de rest van het meisje wel goed is gelukt qua personage, vind ik het zonde om hem helemaal weg te gooien.
    Alleen zou ik dus totaal geen idee hebben wat de andere verhaallijn moet worden... Loop al een tijdje na te denken.
    Moet ik nu gewoon het hele verhaal weggooien en vergeten? Of al het vampier gerelateerde weg te halen en er een andere verhaallijn in te doen? Of moet ik het zo laten?
    Ik weet het niet o.O


    Kun je niet voor het meisje een ander soort wezen kiezen, dat origineler is dan een vampier? (Misschien zit hier iets tussen)
    Misschien kun je de verhaallijn dan iets aanpassen, zodat hij bruikbaar wordt voor het soort wezen dat je gekozen hebt.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Pff, ik word gek van school. Ik heb afgelopen week exact 246 woorden geschreven, en zelfs daar had ik geen tijd voor vanwege school...
    Nou ja, ik doe vandaag lekker niks voor school, zit wel giga hard achter maar als ik niet even vrijaf pak word ik horendol. Eens kijken hoeveel ik kan inhalen op een dag tijd...

    @Merrow: veel sterkte meid! Als we met iets kunnen helpen laat je het maar weten, we staan allemaal voor je klaar


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Iemand voor de word war van 16u00?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    Iemand voor de word war van 16u00?


    Yeah sure (;


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    lets start


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Succes! -eventjes tussendoor enzo-


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    1427 woorden erbij (:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Camel -> Madonna


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    @madonna dankje! Ik zal eens kijken
    @Merrow, heel veel succes, echt je bent sterk, vooral omdat je het hier ook nog eens neerzet. Wens je veel succes en geluk (:


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    7088 woorden.


    †