• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.


    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    7K

    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    7K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    7K

    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Thornfield
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Bulsara (The tearing)
    7K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    7K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Michifu (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    7K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    7K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    7K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Prentiss
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    7K

    - BlueHope (Blue - Welcome to my world)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)




    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 16:02 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Flitwick schreef:
    Haha, dat zou echt fun zijn :P
    Misschien wel als kinderboek.
    Oké ben ik heel slim geweest? Ik heb AL mijn verhalen die open stonden opgeslagen en weggeklikt, en een nieuw document geopend. Er staat dus nu een compleet leeg vel voor mijn neus. Ik heb totaal geen idee waar ik over moet schrijven.
    Is dit slim?

    Op zich wel, tenzij je dringend weer voor een van die andere verhalen zou horen te schrijven.


    Ex astris, sciencia

    Great. Gedicht klaar. Denk ik. Here it goes.

    Deze slag vecht ik alleen,
    sinds jij uit de strijd verdween
    Je wapenuitrusting raakte beschadigd
    Je hart werd ruw doorboord
    Maar de dolk was niet van onze vijand
    Jij had hem in de hand

    Mijn leger is verslagen
    Alleen vecht ik hier
    tot het einde van mijn dagen
    Of is alleen toch niet zo alleen?

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 16:40 ]


    Ex astris, sciencia

    Kan ik nog mee doen?? :3


    I'm a fighter, let me go.

    Mulford schreef:
    Great. Gedicht klaar. Denk ik. Here it goes.

    Deze slag vecht ik alleen,
    sinds jij uit de strijd verdween
    Je wapenuitrusting raakte beschadigd
    Je hart werd ruw doorboord
    Maar de dolk was niet van onze vijand
    Jij had hem in de hand

    Mijn leger is verslagen
    Alleen vecht ik hier
    tot het einde van mijn dagen
    Of is alleen toch niet zo alleen?


    Zulk soort gedichten vind ik altijd supermooi! Me likey <3


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Keating -> Bulsara


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Underwood schreef:
    Kan ik nog mee doen?? :3


    Natuurlijk kan dat! Je bent van harte welkom (:
    We zijn nu bezig aan de tweede sessie van twee weken schrijven. Vandaag gaat de tweede week van de twee weken in. Lekker duidelijk...
    Dat betekend dat we vandaag op 4000 woorden moeten zitten. Je kunt ervoor kiezen om nu nog in te springen, als je denkt die 4000 te kunnen inhalen of anders een weekje wachten, want dan beginnen we weer bij 0.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Croix schreef:
    (...)

    Zulk soort gedichten vind ik altijd supermooi! Me likey <3

    Thanks!


    Ex astris, sciencia

    Madonna schreef:
    (...)

    Natuurlijk kan dat! Je bent van harte welkom (:
    We zijn nu bezig aan de tweede sessie van twee weken schrijven. Vandaag gaat de tweede week van de twee weken in. Lekker duidelijk...
    Dat betekend dat we vandaag op 4000 woorden moeten zitten. Je kunt ervoor kiezen om nu nog in te springen, als je denkt die 4000 te kunnen inhalen of anders een weekje wachten, want dan beginnen we weer bij 0.


    Ik zal het wel willen proberen, i'm in. Mitchel & Michelle

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 18:36 ]


    I'm a fighter, let me go.

    Hmm, ik zit op 2732 woorden. Niet slecht, als je bedenkt dat ik er eergisteren minder dan 300 had :Y)
    Ik geloof dat ik het nog wel kan halen!

    Wie joint er vanavond nog een word war?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    Hmm, ik zit op 2732 woorden. Niet slecht, als je bedenkt dat ik er eergisteren minder dan 300 had :Y)
    Ik geloof dat ik het nog wel kan halen!

    Wie joint er vanavond nog een word war?

    Ik doe denk ik aan die van 20:30 mee. Ik moet even kijken of het uitkomt met mijn schoolwerk.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik stop er weer mee voor vandaag, met een totaal van 4415 woorden. Succes aan iedereen die nog gaat schrijven! (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Mweh, ik heb net taart op en nu wil ik schrijven over taart. Wat dus absoluut niet kan want ik schrijf over een gesprek in een kantine van een school D:

    @Frodo zou je Wolf Moon weg willen halen achter mijn naam zodra je tijd hebt? Ik ga die inactiveren en op mijn eigen tempo afschrijven en dan weer online zetten.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik schrijf denk ik tussen 22;00 en 23;00 nog ffkes als dat lukt met mijn vinger U.U heb me net in mijn vinger gehakt met een mes toen ik een pijltje voor mijn boog wou maken.


    I'm a fighter, let me go.

    Deze 'tweede ronde' 4547 woorden tot nu toe wat me brengt op een totaal van 11547 woorden.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    pieps (K)
    Ik kom even spieken en een berichtje achterlaten :3 Ik baal ontzettend dat ik nog niet zo heel erg actief kan zijn hier en ik mis jullie en het schrijven echt. Gehe en dat na een enkel weekend, ik ben niet verslaafd ofzo :'D
    Nah, schrijven is echt een deel van mezelf en is iets wat ik dagelijks doe, al is het enkel maar een rpg postje of iets onbenulligs. Door jullie hier weet ik eindelijk door te zetten aan een verhaal en ben er - ondanks m'n eigen onzekerheid en het eigenlijk willen stoppen - nog altijd enthousiast eraan bezig (op de laatste dagen na dan XD)
    Dus ja, ik wilde jullie gewoon even laten weten dat ik nog leef en dat het nog redelijk oké gaat, ondanks de omstandigheden en dat ik jullie allemaal een cyberknuff wil geven omdat jullie er voor me zijn.
    I miss you guys (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”