• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.

Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    7K

- Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    7K

- Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    7K

- Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    7K

- Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

- Thornfield
    7K

- Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Bulsara (The tearing)
    7K

- Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

- Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    7K

- Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    7K

- Daemon (The other side)
    7K

- Michifu (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

- Insurgent (Stand)
    7K

- Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    7K

- Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    7K

- Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Prentiss
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    7K

- BlueHope (Blue - Welcome to my world)
    7K

- Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)

Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2

Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.

Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

* 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6

May the words be ever in your favor!

[ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 16:02 ]

“Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

Check! Ik schrijf de laatste tijd elke dag maximum 1000 woorden (:
    Ik heb de 7000 gehaald (;

The pen is the tongue of the mind

Prentiss schreef:
    (...)
    Eén boek-bladzijde is ongeveer 300 woorden, maar dat hangt natuurlijk ook af van het lettertype, of er tekeningen instaan, of het het einde of begin van het hoofdstuk is enzovoorts.

Bedankt^^

"It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

Ik ben al bij de 2000, dankzij verbeteringen(:

"It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

Pff, schrijven komt er niet van vandaag, tenzij ik snel een onderwerp vind.

Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

Souvenir schreef:
    Pff, schrijven komt er niet van vandaag, tenzij ik snel een onderwerp vind.

En ik ben gewoon te moe. Morgen dan maar het dubbele.

“Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

Frodo schreef:
    (...)

En ik ben gewoon te moe. Morgen dan maar het dubbele.

Ik had gister al 750 extra plus eergisteren 250 bij. Ik kan nog even ademen.

[ bericht aangepast op 24 okt 2012 - 19:58 ]

Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

Ik ga een soort lijstje voor ideeën ontwerpen voor mijn verhaal. Tellen die woorden daarvan ook mee of niet?

“Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

2.214 woorden geschreven vandaag, allee, ge'rpg't :'D daarbij m'n 1.974 woorden van de afgelopen dagen... ik kom op een totaal van 4.188 woorden dus ik zit goed op schema :'D en m'n rpg gedrag valt hier te controleren aangezien ik hier op Q rpg :'D

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

194 woorden geschreven. Gaat lekker s:

You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

Ik ben de laatste tijd echt helemaal gek van Criminal minds
    en ik zit dus met dit idee in mijn hoofd. En ik ben er echt heel enthousiast over. Het mist alleen iets.
    Misschien weet één van jullie wat er mist. Ik zit er namelijk echt mee.

Een aantal jaar geleden opp 23 Maart overleed er een meisje. Ze zat in de auto met haar moeder, broer en vader die het ongeluk net als haar niet overleefd hebben. Het probleem is: Zij zat niet in de auto. Zij is niet dood. Wel is ze bij de verkeerde mensen terecht gekomen. Ze leefde onder een valse naam en ging gewoon verder met haar leven. Ze was immers te jong om op dat moment te begrijpen wat er aan de hand was. Nu ze wel begrijpt wat er aan de hand is is ze boos. Ze weet niet precies op wie, maar houd het erop dat ze boos op elke vader die net als die het gezin, tegenstelling tot de hare toen hij nog leefde, niet waardeert. Boos op elke grote broer die niet met zijn zusje kan opschieten. En boos op elke moeder die haar dochter niet begrijpt. Zo werden gezinnen met een vader, moeder, jonger zusje en oudere broer haar doelwit. Voor de wereld was toch al dood en haar leven kon niet veel erger worden. Zij besloot dat als goede mensen, haar ouders en broer, niet ‘mochten’ leven, andere dat ook niet mochten.

Zo wordt ze waarschijnlijk de jongste serial killer ooit. Haar doel is niet alleen om slechte ouders en gemene broer de wereld uit te helpen, maar ook om voor een keer ergens in uit te blinken. En dat lukt haar aardig goed.
    Meteen al vanaf de eerste moord werd het BAU-team op de zaak gezet. Maar dit meisje weet wat ze doet, weet waarom ze het doet en weet hoe ze het moet doen. Maar het belangrijkste: Ze weet wat haar doel is. Toch word ze na haar zevende moord (21mensen) ergens door afgeleid.
    Ze besluit eens uit te zoeken wie haar precies proberen te vinden. Ze zoekt het tot op de bodem uit. Zo komt ze niet alleen over Hotch, Morgan, Prentiss, Garcia en een paar andere te weten, maar ook over Reid. Reid trekt haar aandacht. Niet alleen zijn karakter, maar ook zijn verleden. Ook al gaat ze door met haar missie, ze raakt steeds meer geobsedeerd met Reid. Ze aanbid alles aan hem.
    Ze besluit dat haar obsessie wel eens een obstakel kan zijn. Ze merkt dat sinds ze geobsedeerd is met Reid, ze steekjes laat vallen. Ze laat vingerafdrukken achter, voetafdrukken, vergeet dingen op te ruimen, allemaal vanwege haar obsessie. Nou is dat niet het einde, aangezien ze niet in de data-base staat en eingelijk al eenaantal jaar dood is. Het BAU-team weet van niks en is opzoek naar een man rond de dertig jaar.
    Als ze op een dag Reid in het echt ontmoet zet dat haar aan het denken. Ze moet kiezen tussen haar missie en obsessie, nou weet ze niet of ze dat kan. als ze Reid beter leert kennen gaat het al helemaal mis en weet ze precies wat ze moet doen.

[ bericht aangepast op 25 okt 2012 - 4:24 ]

We've lived in the shadows for far too long.

@ BlueHope: Sounds amazing, volgens mij mist er niets hoor. (: Zet je het online, want dan MOET je me waarschuwen! ^^

Zou ik ook mee mogen doen.
    Ik snap niet dat ik de voorgaande topics nooit heb gezien... O.o

"It's funnier in Enochian." ~ Castiel

@ BlueHope
    Het is een heel interessant plot wat je hier neet zet, maar ik begrijp wat je bedoeld met dat je iets mis. In je plot zitten enkele haken en ogen die niet nauw aansluiten. Ook heb ik bij enkele dingetjes m'n bedenkingen aangezien het geloofwaardig moet blijven. Iets wat heel belangrijk is in dit verhaal want het is rap dat het er over gaat en dan is het niet meer realistisch genoeg dat mensen het slikken.
    Ik ben niet zo heel goed met tips geven met wat je moet en kan doen, maar ik kan je wel vertellen wat ikzelf zou doen.

- Hoe oud is het meisje? Want voor de jongste serial killer zal ze toch gauw tussen de 14 -17 moeten zijn. In criminal minds zijn er ook al jonger geweest, maar deze deden het natuurlijk niet op zichzelf in hun eentje. Zelf zou ik dan ook het concept van de jongste serial killer ever schrappen. Dit neigt naar een overdosis Mary Sue gehalte en dat is wel het laatste wat je kan gebruiken in een verhaal als dit.

- Dan het punt dat ze haar ouders en broer verloren is en daardoor gaat moorden omdat ze er niet mee om kan gaan. Ik vind dat dus een heel geloofwaardig en een sterk beginpunt om vanuit te vertrekken. Het is realistisch en voor de lezer aanneembaar genoeg. Doordat ze enkel de 'slechte' ouders en broers vermoord omdat ze vind dat deze mensen het niet verdienen te leven, vind ik ook echt wel een heel sterk pluspunt.
    Wel zou ik te goed nadenken over hoe je de dood van haar ouders laat gebeuren. Ik denk ook zeker niet dat de wereld het meisje dood moet wanen aangezien je hiermee opnieuw naar het Mary Sue gehalte neigt. Natuurlijk kan ze een dwaalspoor opzetten waardoor ze haar niet meteen verdenken, maar ik denk dat het realistischer is als ze niet ‘onvindbaar’ is. Hiermee heb je ook een sterk uitgangspunt voor het drama tussen haar en Reid.
    - Het is namelijk echt belangrijk dat je voorkomt dat je hoofdpersonage een Mary Sue wordt. Ze is de jongste serial killer ever, ze is onvindbaar en zal niet gepakt kunnen worden, ze kan in één moord bijna een heel gezin afslachten…
    Persoonlijk denk ik ook eerder dat de dood van haar ouders en broer een grotere impact op haar zal hebben wanneer deze bijvoorbeeld van een gezinsuitje naar huis voor haar ogen vermoord worden door bijvoorbeeld een overval, zakkenrollers die geen idee hebben van waar ze mee bezig zijn en dus haar ouders en broer neerschieten/neersteken. Want als ze omkomen in een auto-ongeluk en het meisje zit er zelf niet bij… ze zal kwaad zijn op de wereld en al, maar zal niet direct aan het moorden slaan. Tenzij je haar psychisch niet in orde laat zijn, maar dan zal je weer goede research moeten gaan doen over welke psychische aandoening(en) ze kan hebben en daarbij wordt je plot dan nog zoveel ingewikkelder omdat het allemaal moet kloppen met de werkelijkheid.

- Dan is er nog iets wat ik me afvraag… hoe kan een meisje drie mensen in één moord vermoorden zonder iets van sporen achter te laten? Dit moet je ook geloofwaardig genoeg neerzetten, maar hoe ik er zelf ook over nadenk, ik kom niet uit op een manier dat het echt mogelijk is. Dit alleen al vanwege haar leeftijd en geslacht en dan heb ik nog niet alle andere factoren erbij gerekend. Daarbij, doordat het er drie tegelijk zijn, is het allemaal veel meer voor de hand liggend. Wat ik zou doen is telkens gewoon één iemand vermoorden. Een evil pa uit het ene gezin, een slechte broer uit het andere gezin. Een moeder die een dochter verwaarloosd uit weer een totaal ander gezin. Op het eerste zicht lijken deze moorden geen verband met elkaar te hebben en kan ze dus voor even haar gang gaan. Natuurlijk, wanneer ze op een aantal van bijvoorbeeld zeven mensen komt (hou dit eveneens op een geloofwaardig getal) wordt het BAUteam ingeschakeld. Deze kan uiteindelijk de conclusie trekken waar het omdraait, maar dit zal ook zeker niet direct zijn en laat ze inderdaad eerst een man van 30 verdenken of een verkeerd maar toch half kloppend profiel laten opstellen. In tegenstelling dat ze meteen maar alle leden van het gezin vermoord, op het meisje na. Het BAU team is slim genoeg om dat te doorzien, hoe je het wendt of keert.

- De obsessie die ze voor Reid krijgt vind ik ook echt wel een leuk concept. Hierin moet je alleen bezien in hoeverre deze obsessie gaat en waarom. Krijg ze de obsessie in de mom van een relatie met hem willen hebben, of omdat ze hem juist als oudere broer wilt? Want dat tweede is ook een sterke en realistische mogelijkheid. Verhalen zoals deze moeten ten alle tijden geloofwaardig overkomen, realistisch zijn en voor de lezer aanneembaar.

De grootste tip die ik je dan ook kan geven, is dat je echt moet oppassen dat je hoofdpersonage geen Mary Sue wordt. Zoals je het in je korte samenvatting geeft, is ze dat wel en daardoor lijkt er iets te ‘missen’.
    Mijn samenvattinsgkunsten zijn ook zo niet fantastisch, dus ik hoop dat je een beetje begrijp wat ik hierboven probeer te zeggen. Het is namelijk zeker wel een geniaal plot wat je voorstelt en je kan er echt iets briljants van maken!
    (K)

[ bericht aangepast op 25 okt 2012 - 9:58 ]

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

Zijn er mensen die de ww van 11.00 gaan joinen? (:

Flitwick schreef:
    Zou ik ook mee mogen doen.
    Ik snap niet dat ik de voorgaande topics nooit heb gezien... O.o

O'ké, dit is niet mijn taak, want Frodo regelt dit altijd, maar iedereen mag er van haar altijd bij.
    Alleen we zijn zondag begonnen en je zou aan het eind van de dag al op 2500 woorden moeten zitten
    en na twee weken op 7000.. Dus ik weet niet of je het kan redden enzo.
    Oké, nvm niet naar mij luisteren, want ik regel dit niet. xd