• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.


    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    7K

    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    7K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    7K

    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Thornfield
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Bulsara (The tearing)
    7K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    7K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Michifu (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    7K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    7K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    7K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Prentiss
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    7K

    - BlueHope (Blue - Welcome to my world)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)




    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 16:02 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ga vanaf morgen tot en met zondag niet kunnen schrijven omdat ik op weekend naar zee ga, en dan ga ik het zelf druk genoeg hebben met plezier maken c:
    Maar ik heb al 4099 woorden, dus ik kan met een gerust hart naar de zee vertrekken morgen!


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Keating schreef:
    Ik ga vanaf morgen tot en met zondag niet kunnen schrijven omdat ik op weekend naar zee ga, en dan ga ik het zelf druk genoeg hebben met plezier maken c:
    Maar ik heb al 4099 woorden, dus ik kan met een gerust hart naar de zee vertrekken morgen!


    Veel plezier! Geniet ervan c:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Thornfield schreef:
    (...)

    Veel plezier! Geniet ervan c:

    Dankjewel! c:


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik zet het hier even neer, anders onthoud ik het echt niet.
    4.513 woorden.


    Arachno schreef:
    Ik zet het hier even neer, anders onthoud ik het echt niet.
    4.513 woorden.

    Je kunt het ook gewoon ergens opschrijven. Ik houd het in een kladblokbestand op mijn laptop bij (:


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    (...)
    Je kunt het ook gewoon ergens opschrijven. Ik houd het in een kladblokbestand op mijn laptop bij (:

    Ghehe, ik weet 't, maar ik ben echt vergeetachtig, dus waarschijnlijk weet ik ook niet meer welke het is dan of waar ik deze moet zoeken. Dit is gewoonweg gemakkelijker.


    Frodo schreef:
    Camel & Croix: bedankt om Flitwick te helpen wanneer ik er niet was (:
    Flitwick: als je nog vragen hebt, je kan hier dus altijd terecht! Ook als dat vragen zijn in verband met je verhaal, als je namen zoekt bijvoorbeeld ^^ je bent van harte welkom en veel plezier!

    Geen dank, daarvoor werken we hier als een -steunend- team toch? (:


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Oké, dringende vraag aan Frodo: Ik ben bezig met een nieuw verhaal. Heb al een cover en dus ook een titel, maar had hem nog niet ingetypt. Nu typ ik hem in en blijkt dat jij ook al een story hebt met die naam. Alleen werk je er niet meer aan. De titel is Oorlogsbrieven. Mag ik mijn verhaal met dezelfde titel online zetten of heb je dat liever niet? $:


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ook nog bedankt allemaal hoor (:
    Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn in mijn verhaal waar ik mee bezig ben? Dat ik misschien een stukje post hier of zo.. Dit verhaal heeft nog nooit iemand gelezen en dan zou ik er dus wel wat tips over willen hebben. Meestal heb ik het gevoel als ik schrijf, mijn zinnen heel eentonig en saai zijn. Als ik zinnen anders te formuleren, komt er iets heel raars uit -.-

    [ bericht aangepast op 26 okt 2012 - 11:23 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Flitwick schreef:
    Ook nog bedankt allemaal hoor (:
    Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn in mijn verhaal waar ik mee bezig ben? Dat ik misschien een stukje post hier of zo.. Dit verhaal heeft nog nooit iemand gelezen en dan zou ik er dus wel wat tips over willen hebben. Meestal heb ik het gevoel als ik schrijf, mijn zinnen heel eentonig en saai zijn. Als ik zinnen anders te formuleren, komt er iets heel raars uit -.-

    Als het onbekende personen is, wil ik het eigenlijk altijd wel lezen Is het fanfictie dan hangt het ervanaf waarover het gaat.
    Ik lees alleen geen fantasy/magie.. (':

    Een klein stukje wil ik altijd wel lezen/controleren, ongeacht waarover het gaat.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2012 - 11:44 ]


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Het is een soort van Fantasy, geen fan fiction. Het is geen magie maar wel met fantasy dieren. Zal ik hier even een stuk van de proloog neerzetten?


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Flitwick schreef:
    Het is een soort van Fantasy, geen fan fiction. Het is geen magie maar wel met fantasy dieren. Zal ik hier even een stuk van de proloog neerzetten?

    Ja, is goed. I'm curious.

    @ Hoe gaat het eigenlijk met je aantal woorden, aangezien je er toch later bij bent gekomen? (:

    [ bericht aangepast op 26 okt 2012 - 12:05 ]


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Twee bronzen klokslagen achter elkaar. Alsof iemand zijn beker laat vallen, dacht Chad bij zichzelf. Hij keek omhoog naar de grote toren, waarin de grote klokken hingen. Een slag als 's ochtends de poorten van de stad Uldirur open gingen, twee voor 's avonds als de poorten werden gesloten. Chad trok de mand, die op zijn rug hing, recht en liep door naar de smidse. Ook al was hij pas 8, hij moest zijn ouders helpen. Het Grote O’al Arab Festival was weer begonnen en elke hand was nodig om het werk ietsjes lichter te maken. Het Grote O’al Arab Festival werd om de 6 jaar gehouden, zodra de Heilige Beuk zijn eerste blaadje liet vallen. De Heilige Beuk stond op het grote plein en was al stokoud. Men vertelde dat die was geplant in de tijd dat er nog tovenaars bestonden, die tegenwoordig zo goed als uitgeroeid waren.
    Tijdens dit feest werden verschillende competities gehouden, van verhalen vertellen tot de strijd aanbinden met je eigen dier. Helaas was Chad nog te jong om er op uit te trekken voor een eigen strijddier. Deze mocht je pas zoeken als je 15 jaar of ouder was. Hij praatte er veel over met zijn vrienden, die allemaal ook dolgraag een dier wilden. Velen wilden een vogelsoort of een snel beest. Chad zuchtte nog maar eens en begon weer te lopen. Hij wist namelijk nog totaal niet wat hij voor beest wilde.
    Daar zag hij Florin, zijn vriend. Een verlegen jongen van 6 jaar. Twee jaar jonger, dat wel, maar veel sneller. Elk wedstrijdje hardlopen won hij van Chad. De achtjarige jongen liep naar zijn vriend met het idee een praatje met hem te maken, toen hij plotseling, uit het niets, een vreselijk geluid hoorde. Het leek op hoorngeschal, alleen was dit veel angstaanjagender. Daarna ging het snel.
    Overal sprongen er wezens over de kanteelmuren met ruiters op hun rug. Het leken op grote rode tijgers met twee enorme slachttanden. Hun haar was dik en stevig, hun poten waren groot. Een aantal van die beesten renden over het plein rond en de ruiters, die een geheel grijze bepanstering droegen, joegen de mensen op. De rest stormde de oude kerk binnen, behalve twee ruiters te tijger, die hielden wacht bij de deuren. Hoewel Chad jong was, had hij wel de nodige lessen gehad hoe je moest handelen in noodsituaties. Hij dook opzij, greep Florin haastig mee en trok hem in een oude nis, waar hij zich vaak verstopte. Hoewel hij snel en verstandig had gehandeld, was hij bang. Zijn ouders waren momenteel in de kerk, ze waren bezig met een nieuwe klok. Een grote, mooie, glanzende klok. Hij was er samen met zijn ouders meer dan een jaar mee bezig geweest. Chad schrok op uit zijn gedachten toen Florin dichter tegen hem aan ging zitten en zachtjes snikte.
    Op dat moment klonk er een luid geschreeuw. Een aantal strijders, die ter ere van O´al Arab net buiten de stad logeerden, waren op het plein gekomen en vielen de ruiters aan. Een hels kabaal was het nu; gebrul van de rode tijgers en beren, gekrijs van vogels, gehuil van grote wolven en gekletter van wapens en schilden.
    Chad huiverde. Eerst dacht hij dat dat kwam doordat hij bang was, maar het was opeens steenkoud geworden. Het werd donkerder en de ruiters te tijger begonnen te juichen.
    Er rees een gedaante op aan de andere kant van de muur. Een vrij kleine ruiter zat op een enorm beest, wat Chad alleen kende van sprookjes. Het was een Dola-vogel, de grootste, machtigste en dodelijkste vogel ter wereld. Hij was donkerblauw met grijze en zwarte vlekken, zodat hij nauwelijks te zien was tegen de lucht. Dit exemplaar had een spanwijdte van meer dan 12 meter en had helwitte, grote ogen, zonder pupil. Hij deed zijn bek open, maar in plaats van een luid gekrijs, werd het stil, ondanks dat het vechten gewoon doorging. `Burgers!´ riep de kleine ruiter op de vogel, die bijna stil hing in de lucht. Zijn stem galmde over het merkwaardig stille plein. Chad was gefascineerd door de pracht van de vogel, die een vreemde aantrekkingskracht op hem had. Hij lette niet op wat de ruiter zei, maar keek wat beter naar de vogel, die met zware kettingen werd bestuurd. Op dat moment schampte een rondvliegende steen, van een onzichtbare slinger, het hoofd van Chad, waarna het zwart werd voor zijn ogen...

    [ bericht aangepast op 26 okt 2012 - 12:09 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Gister had ik rond de 800 woorden geschreven, nu nog 272 maar ik kom wel bij de 500 volgens mij.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Jij hebt echt een speciale schrijfstijl. Ik vind het erg mooi geschreven en kkon eigenlijk geen fouten ontdekken, wel vind ik het vreemd dat die jongen nog maar acht is. Het is vreemd in deze schrijfstijl, want het lijkt alsof de jongen al veel ouder is, maar misschien is dat juist goed, want je schrijfstijl laat mij voelen alsof het al langer geleden is en dan kan het wel zijn dat de jongen al veel moet helpen, watook wel een beetje omschreven wordt en dat hij al veel heeft meegemaakt.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.