• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.


    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    7K

    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    7K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    7K

    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Thornfield
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Bulsara (The tearing)
    7K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    7K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Michifu (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    7K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    7K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    7K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Prentiss
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    7K

    - BlueHope (Blue - Welcome to my world)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)




    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 16:02 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Als ik ben aangemeld, kan ik dan pas iets gaan doen? zoals stories melden en zo?


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    329 woorden erbij. Blijken de saaie lessen op school toch nog ergens goed voor. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Flitwick schreef:
    Als ik ben aangemeld, kan ik dan pas iets gaan doen? zoals stories melden en zo?


    De mensen die meedoen staan op de lijst in de beginpost. Achter hun naam staat de story waar ze aan werken.
    Als je mee wilt doen, komt jouw naam ook op de lijst en kun je aangeven aan welke story je werkt, die dan achter je naam gezet wordt.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    i know, maar heb me aangemeld maar Frodo is niet online dus sta ik er niet bij, kan ik dan ook niet meedoen?


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Flitwick schreef:
    i know, maar heb me aangemeld maar Frodo is niet online dus sta ik er niet bij, kan ik dan ook niet meedoen?

    Je kunt gewoon beginnen met schrijven, want ik weet eigenlijk wel zeker dat ze je erbij zet.
    Vergeet alleen niet bij te houden hoeveel woorden je hebt geschreven! (:


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik zit nu op een totaal van 4417 vandaag nog 5 woorden te gaan. HAHA, heb er namelijk 495 geschreven. (':


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Hmm ik ga zo wel effe schrijven. 500 woorden moet lukken. Moet het dan bijvoorbeeld 500 per verhaal zijn (ik denk dat ik 2 verhalen ga doen)..


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Flitwick schreef:
    Hmm ik ga zo wel effe schrijven. 500 woorden moet lukken. Moet het dan bijvoorbeeld 500 per verhaal zijn (ik denk dat ik 2 verhalen ga doen)..

    Het maakt niet uit waaraan je schrijft, zelfs als je het schrijft ana een verhaal dat niet online staat, maakt het niet uit.. :3
    woorden zijn woorden, ,schrijven is schrijven.
    Alleen moesten we eignelijk vandaag al 2500 woorden hebben. #:


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Croix schreef:
    (...)
    Het maakt niet uit waaraan je schrijft, zelfs als je het schrijft ana een verhaal dat niet online staat, maakt het niet uit.. :3
    woorden zijn woorden, ,schrijven is schrijven.
    Alleen moesten we eignelijk vandaag al 2500 woorden hebben. #:


    Ik ga gewoon heel hard schrijven. Ben al bezig.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Merrow:

    -Ten eerste: Het kan kloppen dat ze een beetje op een Mary Sue lijkt, maar dat komt voor al door van die belangrijke dingen die je tijdends het lezen pas uit gaat vinden zoals dat ze later in het verhaal te weten komen dat de dertig jarige man er wel degelijk iets mee te maken heeft. En dat ze niet helemaal alleen werkt. Maar dat zijn allemaal van die dingetjes die ik eerst liever helemaal uitwerk voordat ik ze een duidelijke plaats iin de verhaallijn geef. Want het zou inderdaad heel raar zijn als een meisje zoals zij de perfecte serial killer werd.
    De leeftijd van het meisje is ook heel belangerijk voor het verhaal, aangezien ze veel te jong is voor reid, dus ik kan haar niet ouder maken, wat heel jammer is aangezien het feit dat ze zo jong is haar meer op een Mary Sue laat lijken. Maar de man van 30 en het feit dat ze niet alleen wekrt zijn daarom ook belangrijk, ik wil alleen eerst precies utiwerken hoe dat nou zit. ik denk wel dat dat van de jongste serial killer moet schrappen. ik weet alleen niet of ik het dan moet vervangen door de grootste serial killer ooit (400+ slachtoffers), omdat ze een verschrikkelijke strever is, wat ook weer belangerijk is.

    -en daar heb je wel een goed punt. Eén persoon per gezin is genoeg. En waarschijnlijk ook gewoon beter.
    En dat ze dood is is wel heel belangrijk voor het veerhaal, maar ik kan je eigenlijk het einde van het verhaal niet vertellen.Dus als je het echt wilt weten waarom iedereen moeten denen dat ze dood is dan moet dat even via een PB ofzo. Ik dacht er aan om haar OCD te geven, maar dat doe ik aleen als ik alles ervan weet en als ik zeker wet dat ik het goed kan 'verwoorden'. Want ik vind wel dat als ik haar OCD geef, ik er alles over moet weten.

    -Ja. Dus ze vermoord maar een persoon per gezin.Ik heb je al verteld dat ze niet helemaal alleen werkt, maar dat in het verhaal langzaam duidelijk wordt. Maar ik denk wel dat ik het hou op 1 persoon per familie. Of dat ze zich de eerste moord er twee vermoord, maar het lukt haar niet om de derde te vermoorden. Dan beseft ze hoe overduidelijk haar . Dan besloot ze dat 1 persoon per familie genoeg is, omdat drie teveel is en haar nooit gaat lukken, zelf niet met hulp of dat wordt haareigenlijk verteld. Dan vermoord ze gewoon 1 persoon per gezin en bij 5, krijgt ze haar obsessie.

    -Haar obessie voor Reid is waar het hele verhaal om draait. Haar obessie komt voor uit het feit dat vanuit haar oogpunt Reid perfect is. Hij is niet alleen precies zoals ze haar broer had vergesteld, hij is ook anders dan al die andere jongens. Ze is natuurlijk nogal raar en opzichzelf, waardoor de meeste mensen haar 'raar' vinden. Aangezien Reid ook 'raar' is is hij perfect en raakt ze langzaam geobsedeerd met hem. Hierdoor voelt ze een soort van liefde voor hem. Een gestoorde liefde. Ze wil hem beschermen, ze wil de enige zijn waarmee hij praat, ze alles zijn wat hij nodig heeft. Zij wil zijn beeld van perfectie worden. Zij wil alles van hem weten en zij wil eigenlijk ook dat hij alles van haar weet, ook al weet ze dat dat niet. Het maakt haar niet meer uit hoe, maar zij wil hém.



    Maar heel erg bedankt, want ik weet nu wel wat ik over het hoofd zag. Een hele familie was gewoon teveel. Echt heel erg bedankt.


    We've lived in the shadows for far too long.

    BlueHope schreef:
    Merrow:

    -Ten eerste: Het kan kloppen dat ze een beetje op een Mary Sue lijkt, maar dat komt voor al door van die belangrijke dingen die je tijdends het lezen pas uit gaat vinden zoals dat ze later in het verhaal te weten komen dat de dertig jarige man er wel degelijk iets mee te maken heeft. En dat ze niet helemaal alleen werkt. Maar dat zijn allemaal van die dingetjes die ik eerst liever helemaal uitwerk voordat ik ze een duidelijke plaats iin de verhaallijn geef. Want het zou inderdaad heel raar zijn als een meisje zoals zij de perfecte serial killer werd.
    De leeftijd van het meisje is ook heel belangerijk voor het verhaal, aangezien ze veel te jong is voor reid, dus ik kan haar niet ouder maken, wat heel jammer is aangezien het feit dat ze zo jong is haar meer op een Mary Sue laat lijken. Maar de man van 30 en het feit dat ze niet alleen wekrt zijn daarom ook belangrijk, ik wil alleen eerst precies utiwerken hoe dat nou zit. ik denk wel dat dat van de jongste serial killer moet schrappen. ik weet alleen niet of ik het dan moet vervangen door de grootste serial killer ooit (400+ slachtoffers), omdat ze een verschrikkelijke strever is, wat ook weer belangerijk is.

    -en daar heb je wel een goed punt. Eén persoon per gezin is genoeg. En waarschijnlijk ook gewoon beter.
    En dat ze dood is is wel heel belangrijk voor het veerhaal, maar ik kan je eigenlijk het einde van het verhaal niet vertellen.Dus als je het echt wilt weten waarom iedereen moeten denen dat ze dood is dan moet dat even via een PB ofzo. Ik dacht er aan om haar OCD te geven, maar dat doe ik aleen als ik alles ervan weet en als ik zeker wet dat ik het goed kan 'verwoorden'. Want ik vind wel dat als ik haar OCD geef, ik er alles over moet weten.

    -Ja. Dus ze vermoord maar een persoon per gezin.Ik heb je al verteld dat ze niet helemaal alleen werkt, maar dat in het verhaal langzaam duidelijk wordt. Maar ik denk wel dat ik het hou op 1 persoon per familie. Of dat ze zich de eerste moord er twee vermoord, maar het lukt haar niet om de derde te vermoorden. Dan beseft ze hoe overduidelijk haar . Dan besloot ze dat 1 persoon per familie genoeg is, omdat drie teveel is en haar nooit gaat lukken, zelf niet met hulp of dat wordt haareigenlijk verteld. Dan vermoord ze gewoon 1 persoon per gezin en bij 5, krijgt ze haar obsessie.

    -Haar obessie voor Reid is waar het hele verhaal om draait. Haar obessie komt voor uit het feit dat vanuit haar oogpunt Reid perfect is. Hij is niet alleen precies zoals ze haar broer had vergesteld, hij is ook anders dan al die andere jongens. Ze is natuurlijk nogal raar en opzichzelf, waardoor de meeste mensen haar 'raar' vinden. Aangezien Reid ook 'raar' is is hij perfect en raakt ze langzaam geobsedeerd met hem. Hierdoor voelt ze een soort van liefde voor hem. Een gestoorde liefde. Ze wil hem beschermen, ze wil de enige zijn waarmee hij praat, ze alles zijn wat hij nodig heeft. Zij wil zijn beeld van perfectie worden. Zij wil alles van hem weten en zij wil eigenlijk ook dat hij alles van haar weet, ook al weet ze dat dat niet. Het maakt haar niet meer uit hoe, maar zij wil hém.



    Maar heel erg bedankt, want ik weet nu wel wat ik over het hoofd zag. Een hele familie was gewoon teveel. Echt heel erg bedankt.

    AAh, ik wil dit echt lezen. NIet vergeten te waarschuwen ^^.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    @BlueHope, waarschuw je me even als het online komt? Het klinkt best wel awesome, namelijk.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Croix schreef:
    (...)
    AAh, ik wil dit echt lezen. NIet vergeten te waarschuwen ^^.


    Als ik het online zet, zet ik het sowieso in dit topic.
    En ik ben blij dat je het leuk vindt klinken.
    @Prentiss, voor jouw geld hetzelfde,.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2012 - 14:20 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik ben echt wel nieuwsgierig naar je verhaal, dat zoiezo (: Ik heb mijn dingetjes ook enkel maar kunnen baseren op de dingen die jij hier hebt gegeven. Ik weet natuurlijk niet wat je verder nog in gedachten hebt en wat je nog van plan bent om erin te verwerken ^_^. Nu snap ik natuurlijk ook wel dat je hier niet alles neer gaat zetten aangezien je gewoon niet teveel van je plot/verhaal wilt verraden, en dat is ook meer dan logisch (;
    Die obsessie klinkt echt wel interessant, naast het plot eromheen. Ik ben in ieder geval blij dat ik toch iets van heb kunnen helpen (;
    Mocht je ergens vast lopen of ergens niet aan uitkomen tijdens het schrijven en je hebt hulp nodig, mag je me ook altijd een pb'tje sturen. En daarbij ga ik dit topic dus extra in de gaten houden aangezien ik je verhaal dus ook echt wel wil lezen (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Camel & Croix: bedankt om Flitwick te helpen wanneer ik er niet was (:
    Flitwick: als je nog vragen hebt, je kan hier dus altijd terecht! Ook als dat vragen zijn in verband met je verhaal, als je namen zoekt bijvoorbeeld ^^ je bent van harte welkom en veel plezier!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien