• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.


    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    7K

    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    7K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    7K

    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Thornfield
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Bulsara (The tearing)
    7K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    7K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Michifu (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    7K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    7K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    7K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Prentiss
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    7K

    - BlueHope (Blue - Welcome to my world)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)




    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 16:02 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Damn, bijna toetsweek en weinig tijd om te schrijven. Maar ik moet nog 2500 woorden halen. (';
    Dan maar die Sa voor de schrijfwedstrijd gaan schrijven en meetellen. (:

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 15:26 ]


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Hoeveel woorden moeten we vandaag eigenlijk hebben?


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Prentiss schreef:
    Hoeveel woorden moeten we vandaag eigenlijk hebben?


    4000, volgens mij.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    (...)

    4000, volgens mij.

    Ah, dan zit ik voorlopig wel goed. Ik zit met Doorns van Rozen namelijk helemaal vast, maar ik heb even de rollen bij elkaar opgeteld die ik de afgelopen dagen heb gemaakt, en ik zit nu op 5641. Ik heb dus nog even de tijd om na te denken.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Mag je rollen meerekenen?


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Jp mag je meerekenen.
    Omg, ik moet echt even mijn verhalen bij elkaar gaan nemen en kijken hoeveel woorden ik heb.
    Ben nogal chaotisch as het om schrijven gaat deze tijd.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    × Find a story that excites you. A good beginning can mean everything for the month ahead. While all novels can be finished, the story that gets your heart pounding and your brain whirring will carry you through. Hold out as long as you can for that feeling of anticipation, when the idea is just too good to let go of. It doesn’t matter what it is, as long as it makes you want to write.
    × Choose your traveling companion wisely. Your main character will be your primary social interaction for the rest of November. If they aren’t likable, I guarantee you will want to gouge out their eyes within 10,000 words. A good main character will get you through the hard parts; when the story is gone and all seems lost, they will be your salvation. Choose them with care.
    × Find a touchstone. Find something that connects you to the first rush of inspiration—a song, picture, memory, anything. When your plot drifts far out to sea, your touchstone is the north star. Use it to keep writing, to remind you of why you began, and to find your way back to shore.
    × Expect resistance. There will be times when all the tricks don’t work; when the writing prompts feel silly and your characters have left the scene. The hour is desperate, your hands might as well be nailed to the desk, and you want so very badly to give up. This is Resistance, the constant companion to any creative endeavor, and he only comes out when we are about to do something wonderful. Tell him “hi,” then dig in and keep writing—things are about to get good.
    × Above all, write for yourself. This novel is for you, it belongs to no one else. Write what you want, write when you want, write however you need. Writing rules are made by other people; break them, kill them, make a mess of finger paint and confetti on the walls of your imagination. This is supposed to be hard, messy, and sometimes life-altering, but make sure you love it. Because its yours.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Nu ik mijn rollen heb meegeteld kom ik op een totaal van:
    5481


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik ben nu -voor onder een hoofdstukje- een gedicht aan het schrijven. De eerste twee regels zijn :
    Deze slag vecht ik alleen,
    sinds jij uit de strijd verdween


    Maar ik heb zo het gevoel dat dat eigenlijk niet mag, tegenwoordige tijd en verleden tijd tezamen in een gedicht. Of wel? Weet iemand daar toevallig wat van, dichten?


    Ex astris, sciencia

    Echt veel weet ik er niet van, maar volgens mij mag je best vt en tt in een gedicht. Lijkt mij. Maar zoals ik al zei, echt expert ben ik niet.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Mulford schreef:
    Ik ben nu -voor onder een hoofdstukje- een gedicht aan het schrijven. De eerste twee regels zijn :
    Deze slag vecht ik alleen,
    sinds jij uit de strijd verdween


    Maar ik heb zo het gevoel dat dat eigenlijk niet mag, tegenwoordige tijd en verleden tijd tezamen in een gedicht. Of wel? Weet iemand daar toevallig wat van, dichten?


    Het komt niet (vaak) voor..
    Maar het lijkt me sterk dat het niet mag. In een gedicht moet je je emoties tonen en het is iets van jezelf. Het boek: 'Hoe moet ik dichten?' bestaat ook niet, omdat het voor iedereen anders is. (:


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Croix schreef:
    (...)

    Het komt niet (vaak) voor..
    Maar het lijkt me sterk dat het niet mag. In een gedicht moet je je emoties tonen en het is iets van jezelf. Het boek: 'Hoe moet ik dichten?' bestaat ook niet, omdat het voor iedereen anders is. (:

    Fair point. Ik twijfelde eigenlijk, maar ik dicht ook bijna nooit.


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    Ik ben nu -voor onder een hoofdstukje- een gedicht aan het schrijven. De eerste twee regels zijn :
    Deze slag vecht ik alleen,
    sinds jij uit de strijd verdween


    Maar ik heb zo het gevoel dat dat eigenlijk niet mag, tegenwoordige tijd en verleden tijd tezamen in een gedicht. Of wel? Weet iemand daar toevallig wat van, dichten?

    In dit geval vind ik dat het zeker mag, aangezien het een logische verandering van tijd is. Eerder verdween 'jij' uit mijn leven, waardoor 'ik' deze slag alleen moet vechten. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mulford schreef:
    (...)
    Fair point. Ik twijfelde eigenlijk, maar ik dicht ook bijna nooit.

    Ik ook niet en daarom weet ik ook niet of het wel of niet mag.. Maar dit is wat ik denk/vind.
    HAHA, weetje wat ik nu voor me zie?
    Dat ik over een paar weken de bieb binnenloop naar de plank van binnengekomen boeken kijk en daar allemaal boeken met de titel: Hoe moet ik dichten? zie liggen. :')


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Haha, dat zou echt fun zijn :P
    Misschien wel als kinderboek.
    Oké ben ik heel slim geweest? Ik heb AL mijn verhalen die open stonden opgeslagen en weggeklikt, en een nieuw document geopend. Er staat dus nu een compleet leeg vel voor mijn neus. Ik heb totaal geen idee waar ik over moet schrijven.
    Is dit slim?


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel