• Hey iedereen,
    Mijn zus(je) is verliefd op haar beste vriendin, ze komt s'Avonds nooit meer aan tafel zitten om te eten, Ze huilt iedere dag, Omdat ze het haar beste vriending verteld heeft, maar nu wilt haar vriendin dus niet meer haar Best Friend Forever zijn, Ze gaat nu om met andere meiden, en nu heeft ze ze een soort van liefdes verdriet, en ze kan bij niemand terecht :( o god, geef me tips om haar op te vrolijken. Dan is ze ook weer happy :)

    xx Lisa


    Believe in you'reself. You're amazing! <3

    My Sis Has A Problem*

    Dat is vervelend voor haar D: , dubbelop. Én je grote liefde kwijtraken, én je beste vriendin (ik heb het niet zo op het woord BFF :Y)). Misschien kan ze een keer op van die hulpsites kijken? Voor Homo's etc. Verder, véél Chocola :3. Ik vind het wel echt kut voor d'r. Wens haar sterkte van me!


    Tijd voor koffie.

    Ja, als je in één keer uit de kast komt van "boem, ik ben gay, en verliefd op jou" dan kan je niet verwachten dat ze "ik ook, laten we voor altijd samen zijn" zegt. Hard, maar waar.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Tja, wat had ze verwacht?


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Wat jammer voor haar, maar de reactie van haar vriendin is ook best logisch. Hoe zou jij zijn als je beste vriendin opeens tegen je zegt dat ze gevoelens voor je heeft. Je zal waarschijnlijk ook eens raar kijken en je niet meer op je gemak voelen. Probeer je zus voor het moment op te vrolijken en met de tijd zal het wel beteren. Het is jammer om een vriendschap hier voor op te geven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Fanning schreef:
    Tja, wat had ze verwacht?


    fanning heeft wel een beetj gelijk :X
    het zat er dan eigenlijk wel aan te komen..
    nouja veel sjokola eten dan maar?
    sterkte anyway (flower


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Nou die vriendin reageert ook wel overdreven zeg. Ik zou me juist vereerd voelen hehe :Y) Nee okee, het is zonde dat het zo liep.


    -

    Uneventful schreef:
    Ja, als je in één keer uit de kast komt van "boem, ik ben gay, en verliefd op jou" dan kan je niet verwachten dat ze "ik ook, laten we voor altijd samen zijn" zegt. Hard, maar waar.

    En daarbij, als ze net zo oud is als jou gaat het snel genoeg over. (bloos)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Fanning schreef:
    Tja, wat had ze verwacht?


    Dit^
    en die reactie is best logisch. als mijn beste vriendin zegt dat ze gevoelens voor me heeft zou ik me ook niet meer op mijn gemak voelen. Niet dat ik haar laat vallen ofzo maar het zou nooit meer hetzelfde worden.

    maar ik zie op jouw profiel dat jij 13 bent en je zusje is jonger dan jij bent... hoe oud is ze precies? want meestal is het op jongere leeftijd dat je vriendschap heel erg verward met liefde...


    Miep

    Dafuq.

    Je kan best vrienden blijven als een van de twee verliefd word van de ander, zolang de vriendschap sterk is en de twee het allebei kunnen verwerken (de een de afwijzing, de andere het feit dat de eerste verliefd op hem of haar is) Het is niet makkelijk maar het kan best. Ik snap ook niet helemaal waarom iedereen vrienden zou laten vallen als ze verliefd op je worden, maar goed. Als er een ding is dat ik geleerd heb van mensen is dat de meesten vriendschap nogal licht opvatten, dus wat dat betreft is het niet eens zo heel vreemd.

    Anyway, vermoed alleen dat dit niet zou werken bij je zusje, aangezien ik aanneem dat ze nog jonger is dan jouw 13 jaar en dan zijn vriendschappen niet echt bestand tegen problemen die groter zijn dan "Mijn vriendin stal mijn barbie!"


    quidquid excusatio prandium pro

    Best heftig om rond die leeftijd al te weten dat je op meisjes valt, hoe oud is ze precies? Ik vind het sowieso al heel knap dat ze gewoon durft toe te geven dat ze op haar verliefd is. Mijn beste vriendin is ook bi/lesbisch en dat heb ik al best lang door, maar zij durft het mij echt niet te vertellen, laat staan dat ze zou durven toe te geven verliefd op mij te zijn (wat ze, zover ik weet, niet is).
    Kijk, de kans dat die vriendin van haar ook op haar verliefd was, was natuurlijk klein. Het viel te verwachten dat ze afgewezen zou worden. Maar om te zeggen dat ze er wel snel weer overheen komt vanwege haar leeftijd, vind ik echt onzinnig. Ze is wel mooi haar beste vriendin kwijt. Rond haar leeftijd ben je meestal nog niet echt verliefd verliefd, maar afwijzingen zijn nooit leuk. Bovendien kan ik me best voorstellen (als je zusje nog niet eerder uit de kast was gekomen) dat die vriendinnen haar nu buitensluiten vanwege haar geaardheid.
    Doe gewoon iets om haar af te leiden. Neem haar mee naar de bios! En laat weten dat ze altijd bij jou terecht kan.


    i put the fun in funeral

    Mordin schreef:
    Dafuq.

    Je kan best vrienden blijven als een van de twee verliefd word van de ander, zolang de vriendschap sterk is en de twee het allebei kunnen verwerken (de een de afwijzing, de andere het feit dat de eerste verliefd op hem of haar is) Het is niet makkelijk maar het kan best. Ik snap ook niet helemaal waarom iedereen vrienden zou laten vallen als ze verliefd op je worden, maar goed. Als er een ding is dat ik geleerd heb van mensen is dat de meesten vriendschap nogal licht opvatten, dus wat dat betreft is het niet eens zo heel vreemd.

    Anyway, vermoed alleen dat dit niet zou werken bij je zusje, aangezien ik aanneem dat ze nog jonger is dan jouw 13 jaar en dan zijn vriendschappen niet echt bestand tegen problemen die groter zijn dan "Mijn vriendin stal mijn barbie!"


    Of iemand verliefd op je is of niet beinvloedt zijn/haar gedrag aanzienlijk. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn beste vriend/vriendin verliefd op mij was hoor. Voor jou is de band die je met die vriend(in) had heel sterk door de vriendschap, voor de ander is het door liefde.
    En voor kinderen rond die leeftijd is vriendschap vaak heel belangrijk, 't is nogal onrespectvol om te denken dat ze helemaal geen vriendschap ervaren.


    i put the fun in funeral

    Dat is inderdaad wel heel rot. De enige tip die ik kan geven is dat ze het even moet laten rusten. Meestal is het voor de mensen om je heen best een schok als je uit de kast komt, laat staan als je als haar BFF plots te horen krijgt dat zij meer dan alleen vriendschap wil. Als die eerste schok voorbij is, is het waarschijnlijk het beste als je zusje even met haar (ex-)BFF gaat praten.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Audacity schreef:
    (...)

    Of iemand verliefd op je is of niet beinvloedt zijn/haar gedrag aanzienlijk. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn beste vriend/vriendin verliefd op mij was hoor. Voor jou is de band die je met die vriend(in) had heel sterk door de vriendschap, voor de ander is het door liefde.
    En voor kinderen rond die leeftijd is vriendschap vaak heel belangrijk, 't is nogal onrespectvol om te denken dat ze helemaal geen vriendschap ervaren.


    Niet altijd. Dat hangt ervanaf of de verliefde als een hondje achter de ander aanloopt of niet, in hoeverre de twee hun gedrag tegenover de ander aanpassen aan de afwijzing/de wetenschap dat de ander verliefde op hem/haar is. En dat de een verliefd is op de ander betekent nog niet dat gelijk alle gevoelens van vriendschap vergeten zijn en vervangen zijn door een pure wens om de andere te neuken. Dat is pas onrespectvol en kortzichtig.
    Ik beweer niet dat fijn is, of dat het niet vervelend is. Want dat is het zeker, voor beide kanten. Het is echter niet onoverkomelijk zolang beiden kanten begrip hebben voor elkaar: De verliefde moet accepteren dat de ander niet verliefd op hem/haar is en dat ie dat niet kan veranderen, en de ander moet accepteren dat zijn/haar beste vriend(in) verliefd is op hem/haar maar dat dat niet betekent dat de vriendschap niks waard is.

    Punt is, het is moeilijk om ermee om te gaan en het is sowieso in eerste instantie een klap voor een vriendschap. Het is niet iets dat makkelijk op te lossen is. Maar het is onzin om te beweren dat er gelijk geen vriendschap meer kan bestaan, of dat het anders hoeft te worden. Het zal misschien in het begin anders zijn maar alles slijt, net zoals oude gevoelens.
    Maar ik beweer niet dat jongere kinderen geen vriendschappen ervaren, ik zeg dat ze minder in staat zijn om tegenslagen in die vriendschap te overkomen. Jongere kinderen zijn impulsiever, minder rationeel en zijn gewoon minder goed in staat om het uit te praten dan oudere mensen. Dat maakt het moeilijker om een klap tegen een vriendschap te boven te komen dan oudere mensen. Omgekeerd geld echter wel dat een jonger kind makkelijker vergeeft en vergeet. Wat betekent dat als het ze lukt om het uit te praten dat hun vriendschap waarschijnlijk sneller heelt dan als ze een paar jaar ouder waren.


    quidquid excusatio prandium pro

    Wiarda schreef:
    Dat is inderdaad wel heel rot. De enige tip die ik kan geven is dat ze het even moet laten rusten. Meestal is het voor de mensen om je heen best een schok als je uit de kast komt, laat staan als je als haar BFF plots te horen krijgt dat zij meer dan alleen vriendschap wil. Als die eerste schok voorbij is, is het waarschijnlijk het beste als je zusje even met haar (ex-)BFF gaat praten.


    En dat is inderdaad het beste.


    quidquid excusatio prandium pro

    Uneventful schreef:
    Ja, als je in één keer uit de kast komt van "boem, ik ben gay, en verliefd op jou" dan kan je niet verwachten dat ze "ik ook, laten we voor altijd samen zijn" zegt. Hard, maar waar.


    I'll lick the poison from right off your kiss