• ... is er nu ook een One Direction fanfic die zal worden gepubliceerd als echt boek. (Bron.)
    Het is weliswaar dit keer geen erotisch getint verhaal en natuurlijk zijn de namen weer veranderd, maar het origineel is geschreven door een zestienjarig meisje op internet en ging over One Direction. Het lijkt erop dat uitgevers langzamerhand de wereld van de fanfiction ontdekken.

    Nou heb ik absoluut niets tegen fanfic, maar persoonlijk heb ik hier toch zo mijn twijfels bij. Ik vraag me af wat jullie ervan vinden. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Cloelia schreef:
    Ik twijfel een beetje of dit een succes gaat worden. Dat meisje kan best mooi kunnen schrijven maar er zijn zoveel fanfics dat ik ze liever gratis online lees dan als boek ga kopen. Dan had Fifty shades of grey toch iets uniekers, waardoor het meer kans op succes heeft.


    comfort in c h a o s

    Wiarda schreef:
    (...)
    Dat is natuurlijk waar, maar ik bedoelde te zeggen dat ik liever iets lees dat compleet zelf bedacht is, in plaats van gebaseerd op iets dat al bestaat (als dat logisch klinkt, wat het waarschijnlijk niet doet).


    Ik begrijp wel wat je bedoelt. En toch zou het op zich best kunnen dat je helemaal niet doorhebt dat iets ooit een fanfic was als het voldoende wordt aangepast en echt een goed geschreven verhaal met een degelijk plot is - al is dat laatste feit op zich al zeldzaam in fanfic, dus je hebt wel een punt.


    Gancanagh schreef:



    Dan moet ze wel heel mooi kunnen schrijven als iemand een boek wil maken van een bromance (cat)


    Ik geloof niet dat het een bromance is, lol. Al zit ik nu ook wel een beetje te wachten op de eerste Drarry-die-geen-Drarry-is. x'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Frodo schreef:
    Ik heb echt zin om zo'n 'I don't want to live on this planet anymore'-plaatje hier te zetten maar ik hou me in.


    i put the fun in funeral

    Bronx schreef:
    Ik bedoel, als je echt een heel heel heel heel erg goed verhaal hebt, waarom niet? Maar dan wel inderdaad de namen veranderen.


    The universal language of art.

    Sverige schreef:
    Ach, je hoeft het niet te lezen, denk ik dan. :Y)

    Inderdaad en wie weet is het wel een goed verhaal, who knows. I didn't read it yet.


    No growth of the heart is ever a waste

    Square schreef:
    (...)

    Ik geloof niet dat het een bromance is, lol. Al zit ik nu ook wel een beetje te wachten op de eerste Drarry-die-geen-Drarry-is. x'D


    De wiewatwaar?

    Hé! Misschien moest jij maar eens een verhaal laten publiceren over een roodharige studiebol en een Schotse sporter die toverbloed hebben en elkaar stiekem meer dan leuk vinden *KuchPerciverMaarNietPerciverKuch*


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    (...)

    De wiewatwaar?

    Hé! Misschien moest jij maar eens een verhaal laten publiceren over een roodharige studiebol en een Schotse sporter die toverbloed hebben en elkaar stiekem meer dan leuk vinden *KuchPerciverMaarNietPerciverKuch*

    Oeh, ik stem voor! :9~


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Gancanagh schreef:
    (...)

    De wiewatwaar?

    Hé! Misschien moest jij maar eens een verhaal laten publiceren over een roodharige studiebol en een Schotse sporter die toverbloed hebben en elkaar stiekem meer dan leuk vinden *KuchPerciverMaarNietPerciverKuch*


    Wiarda schreef:
    (...)
    Oeh, ik stem voor! :9~


    Haha, dat zou nou nog eens origineel zijn. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Was Fifty shades of grey ook op fanfiction gebaseerd? Ik heb de hele hype niet zo gevolgd.

    ps: ik stem wel in met het Perciverplan! Ik zou het zeker kopen! :'D


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tempesta schreef:
    Was Fifty shades of grey ook op fanfiction gebaseerd? Ik heb de hele hype niet zo gevolgd.

    ps: ik stem wel in met het Perciverplan! Ik zou het zeker kopen! :'D

    Het was een fanfiction van Twilight, maar de namen zijn veranderd.


    Take risks and conquer your fears.

    Matsuyama schreef:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Insurgent schreef:
    (...)
    Het was een fanfiction van Twilight, maar de namen zijn veranderd.

    Haha, dat wist ik niet. Ach ja, op zich zijn er op het internet best goede verhalen te vinden en als je de beste er uit kiest en de namen veranderd, krijg je vast erg mooie resultaten. Maar ik vind het toch leuker om ze hier te lezen. (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden, maar zolang het goed geschreven is en het origineel is ... dan is het toch geen probleem? Ik vind trouwens Fifty shades of grey best wel een goed boek, maar ik snap echt niet dat het een Twilight fanfiction was? Naja, als het goed geschreven is en een origineel dan lees ik het gewoon ...


    Adore Ryan Gosling

    Ik vind een boek dat gebaseerd is op een fanfic niet meer overkomen als een puur verhaal.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Een hoop van mijn verhalen zijn ooit begonnen als fanfic, maar toen ging ik de verhaallijn verder uitwerken en dacht ik 'Hé, dit is eigenlijk veel leuker met onbekende personen' en heb ik het veranderd. Maar als je echt alleen de namen veranderd, vind ik het vrij zwak eigenlijk.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.