• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een strenger asielbeleid komen in Nederland

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eepiline schreef:
    Ik ben Belg, ik weet niets over jullie asielbeleid, maar hier in België mag er ook worden aan gewerkt.
    mijn mama heeft ooit een mail gehad waarin stond:als je In Iran illegaal de grens oversteekt: wordt je openbaar neergeschoten
    Als je in (vul in) het land illegaal binnenkomt krijg je een celstraf.
    Als je in België illegaal de grens oversteekt krijg je een onderdak, eten, geld.... etc. maar hoe dat in Nederland zit, maar hier in België mag er inderdaad wel eens wat worden aangescherpt.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ene kant vind ik van wel, hier in Nederland krijgen ze een folder en papieren in hun eigen taal. Terwijl ze in andere landen folders en papieren niet in hun eigen taal krijgen!
    Maar aan de andere kant het zijn en blijven toch mensen.


    Believe In Yourself, Never Give In!

    Eepiline schreef:
    Ik ben Belg, ik weet niets over jullie asielbeleid, maar hier in België mag er ook worden aan gewerkt.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Eepiline schreef:
    Ik ben Belg, ik weet niets over jullie asielbeleid, maar hier in België mag er ook worden aan gewerkt.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Het asielbeleid zou minder streng moeten zijn, als je ziet hoeveel mensen worden teruggestuurd in omstandigheden die mensonterend zijn is het gewoon bijna een misdaad naar mijn mening

    Floyd schreef:
    Voor zover ik weet is het best een goed beleid, het moet alleen beter nageleefd worden.


    “Things never happen the same way twice.”

    Uhm, ik houd me er niet echt mee bezig.


    Life is full of fake people

    CyberLord schreef:
    (...)
    En, ik vind dat mensen die hier komen niet meteen een uitkering moeten krijgen. Laat eerst maar eens zien dat je wat wilt doen hier voordat je een uitkering krijgt. (Ja, ik neig heel erg naar rechts). Maar, dan moet je wel sneller een werkvergunning krijgen, anders heeft het nog geen zin,


    Ik ben het daar helemaal mee eens. Daarbij vind ik ook dat die mensen in ons land komen en zich daarom moeten aanpassen aan onze regels en normen/waarde zoals de taal leren spreken enc


    "All our DREAMS can come true, if we have the courage to pursue them" -Walt Disney

    Hier in België ook hoor.
    Bij ons in de buurt is er een asielzoekerscentrum, met asielzoekers die in de laatste fase zitten voor ze asiel krijgen. Je zou toch van hen verwachten dat ze zich ondertussen al een beetje aangepast hebben, maar nee, natuurlijk niet.
    Ze zitten dus in de oude legerkazerne en daar is omheining rond met één grote poort als ingang. Op het begin was er een avondklok en moesten ze binnen zijn voor 9 uur, als ze te laat waren hadden ze pech en moesten ze op straat blijven. Ondertussen staat die poort dus gewoon dag en nacht open en kunnen ze gaan en staan waar ze willen. Daar heb ik op zich geen probleem mee, maar het probleem is wel dat veel meisjes nu schrik hebben om in het donker te fietsen omdat ze altijd naar je roepen.
    Bovendien is er laatst ruzie geweest in dat centrum tussen de Afghanen en de Tsjetsjenen omdat een man te vaak naar een vrouw van de andere nationaliteit keek. Ze hadden dus allemaal mensen opgetrommeld die met honkbalknuppels door de straten rondom het centrum liepen. Is het logisch dat wij ons niet meer veilig voelen 's avonds?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Eepiline schreef:
    Ik ben Belg, ik weet niets over jullie asielbeleid, maar hier in België mag er ook worden aan gewerkt.



    Dat ja


    I want to feel your love

    Ja, ze moeten eerst meer informatie hebben over degene die ze binnenhalen. X


    bzzzt broem.

    TwilightGek schreef:
    (...)

    Ik ben het daar helemaal mee eens. Daarbij vind ik ook dat die mensen in ons land komen en zich daarom moeten aanpassen aan onze regels en normen/waarde zoals de taal leren spreken enc

    Daar ben ik het ook mee eens. Natuurlijk ze mogen hun cultuur houden en alles, maar wees dan tenminste zo respectvol om onze taal te spreken zodat we kunnen begrijpen wat je zegt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Amused schreef:
    Hier in België ook hoor.
    Bij ons in de buurt is er een asielzoekerscentrum, met asielzoekers die in de laatste fase zitten voor ze asiel krijgen. Je zou toch van hen verwachten dat ze zich ondertussen al een beetje aangepast hebben, maar nee, natuurlijk niet.
    Ze zitten dus in de oude legerkazerne en daar is omheining rond met één grote poort als ingang. Op het begin was er een avondklok en moesten ze binnen zijn voor 9 uur, als ze te laat waren hadden ze pech en moesten ze op straat blijven. Ondertussen staat die poort dus gewoon dag en nacht open en kunnen ze gaan en staan waar ze willen. Daar heb ik op zich geen probleem mee, maar het probleem is wel dat veel meisjes nu schrik hebben om in het donker te fietsen omdat ze altijd naar je roepen.
    Bovendien is er laatst ruzie geweest in dat centrum tussen de Afghanen en de Tsjetsjenen omdat een man te vaak naar een vrouw van de andere nationaliteit keek. Ze hadden dus allemaal mensen opgetrommeld die met honkbalknuppels door de straten rondom het centrum liepen. Is het logisch dat wij ons niet meer veilig voelen 's avonds?

    Dat vind ik dus echt niet kunnen. Vreselijk, die mensen moeten zich aanpassen. Wees blij dat je hier mag komen. Dat soort mensen moeten ze eruit gooien en niet de mensen die al een eeuwigheid in Nederland wonen en ook gewoon werken.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Dat vind ik dus echt niet kunnen. Vreselijk, die mensen moeten zich aanpassen. Wees blij dat je hier mag komen. Dat soort mensen moeten ze eruit gooien en niet de mensen die al een eeuwigheid in Nederland wonen en ook gewoon werken.

    Dat vind ik ook hoor, maar wat kan je er aan doen?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Nou ja, ligt eraan. Nederland is klein, dus nja we hebben al veel mensen. En naar mijn idee gaat het nu vrij goed met alle ruzies en oorlogen in de wereld, dus op dit moment mogen ze wel iets strenger zijn. Maar als er bijv oorlog dreigt of is moeten ze de meeste mensen die naar Nederland komen tenminste wel een verblijf krijgen, al is het maar voor even. Maar ze moeten er niet 10 jaar over doen, zoals bij sommige gevallen. Dan zijn die mensen al helemaal gewend aan NL, kennen de taal en hebben misschien al kinderen en die kennen hun eigen land niet eens, hun eigen taal niet. Dat zou dan heel erg oneerlijk zijn. Maarja, het is dus een twijfelgeval.


    [crooked]