• Ik moet over 3 weken een sector gaan kiezen, ik doe Vmbo-GL. Maar ik kan niet niet kiezen, ik twijfel of ik Zorg en Welzijn ga doen, of Handel en Administatie, of dat ik naar de Havo ga, maar als ik Havo kies, moet ik wel naar een andere school. Ik weet echt geen raad en moet het binnen drie weken weten. Kan iemand mij helpen? Of heeft iemand tips om wel te kunnen kiezen?


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Je kan een beroepskeuze test doen. Als je redelijk in VMBO nu bent maar niet goed, kan je beter geen HAVO doen, dan kan je een jaar verspillen als je dat neit haalt. Je kan na MBO(Waar je dus heen gaat na VMBO) ook nog HBO (waar je heen gaat naar HAVO) doen.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Hebben jullie geen mensen die je daarbij begeleiden op school ofzo?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ravel schreef:
    Hebben jullie geen mensen die je daarbij begeleiden op school ofzo?


    Nee, je moet het allemaal zelf uitzoeken. Ook heb ik het al aan mijn mentor gevraagt en die zei: Wat jou het beste lijkt.
    Ja weet ik veel! Dat is het nou juist! :O


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Rickjuh schreef:
    Je kan een beroepskeuze test doen. Als je redelijk in VMBO nu bent maar niet goed, kan je beter geen HAVO doen, dan kan je een jaar verspillen als je dat neit haalt. Je kan na MBO(Waar je dus heen gaat na VMBO) ook nog HBO (waar je heen gaat naar HAVO) doen.


    Ja, ik ben best goed, ik haalt 7,8,9 en soms ook wel eens tienen, maar ik weet ook nog niet precies wat ik wil gaan doen. Het liefst Psygologie, management, toneel of tandarts.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Wij zijn daar ook mee bezig, en we worden er goed in geholpen. Ik blijf gewoon TL doen, als het allemaal mogelijk is, en ga richting Zorg en welzijn.

    Ik zou voor havo gaan als je zulke goede cijfers haalt. Je moet iets meer leren, maar als je dat ervoor overhebt, is het het echt wel waard.
    Je kunt dan meteen door naar HBO en als je nu havo gaat doen, heb je ook iets meer tijd om te beslissen wat je wilt gaan doen. Best handig.
    Sowieso als je hbo wilt doen, kun je dat het beste via havo dan, dan eerst mbo te gaan doen. Dan verlies je minder jaar.
    Ik zit op vwo, dus ik zit er niet zo mee, maar mijn buurmeisje gaat waarschijnlijk op havo zakken. Als dat gebeurt kun je nog naar de vavo (ofzo?). Dan kun je daar de vakken waarvoor je bent gezakt nog afronden, zodat je uiteindelijk toch een diploma hebt (:


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Als ik jouw was zou ik kiezen voor havo. Ik neem aan dat als je die keuze hebt dat je dat aan kan naar alle waarschijnlijkheid, toch? Ik snap dat het niet fijn is om naar een andere school te gaan en ikzelf zou het ook vreselijk eng vinden, maar dit gaat over je toekomst. Je moet misschien wel vrienden achterlaten op je school en nieuwe vrienden maken, maar er is echt een groot verschil tussen havo en VMBO.
    Maar als je naar vmbo gaat kun je een beroepskeuzetest doen. Maar je kunt ook gewoon naar je vakken kijken: welke vakken horen bij welk pakket en in welke vakken ben je goed? Als je een pakket kiest met vakken waar je slecht in bent, dan valt de opleiding die erbij hoort net zo zwaar. Meestal dan:Y)

    Succes:)

    EDIT: wat ik me eigenlijk wel afvraag: Als jij VMBO-GL doet, moet je dan niet eerst naar VMBO-TL? Want dat komt toch nog voor havo? Of ga ik nu de fout in?:Y)

    [ bericht aangepast op 3 maart 2010 - 21:21 ]


    To live would be an awfully big adventure

    Het ligt er natuurlijk geheel aan wat jij later wilt gaan doen. Als je dat nog niet zeker weet zou ik HAVO gaan doen. Daarmee kan je dus je opleiding afmaken en daarna nog kijken wat je wilt gaan doen. Anders zou ik kiezen voor Handel en Administratie, daarmee kun je waarschijnlijk meer mee verdienen dan Zorg en Welzijn. Je kan ook een beroepskeuzetest doen.


    your eyes are like stars in the night.

    KindLieftTom schreef:
    Als ik jouw was zou ik kiezen voor havo. Ik neem aan dat als je die keuze hebt dat je dat aan kan naar alle waarschijnlijkheid, toch? Ik snap dat het niet fijn is om naar een andere school te gaan en ikzelf zou het ook vreselijk eng vinden, maar dit gaat over je toekomst. Je moet misschien wel vrienden achterlaten op je school en nieuwe vrienden maken, maar er is echt een groot verschil tussen havo en VMBO.
    Maar als je naar vmbo gaat kun je een beroepskeuzetest doen. Maar je kunt ook gewoon naar je vakken kijken: welke vakken horen bij welk pakket en in welke vakken ben je goed? Als je een pakket kiest met vakken waar je slecht in bent, dan valt de opleiding die erbij hoort net zo zwaar. Meestal dan:Y)

    Succes:)

    EDIT: wat ik me eigenlijk wel afvraag: Als jij VMBO-GL doet, moet je dan niet eerst naar VMBO-TL? Want dat komt toch nog voor havo? Of ga ik nu de fout in?:Y)


    Ja, je hebt gelijk, maar ik moet dan eerst een halfkaar TL gaan doen, en dan mag ik (als het goed gaat) Havo doen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Zorg en welzyn is leuk om te doen ;3.

    ik doe t ook.

    en tjaa. Handel en administratie is echt moeilijk.
    want mn zus doet dat ook.


    The magic will never end.