• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een strenger asielbeleid komen in Nederland

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sverige schreef:
    Ja en nee, ik weet te weinig om hier mij duidelijk en goed over uit te laten. Geen mening.


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    Assassin schreef:
    Dat niet persé, er moet een algemeen asielbeleid in Europa komen zodat mensen niet de voorkeur hebben om naar Nederland te komen omdat het hier zo makkelijk is. Als Nederland zijn eigen regeltjes beter en vooral sneller opvolgt zal het al een stuk beter zijn. Je kan het wel strenger maken, maar het werkt gewoon niet hier omdat alles er te lang over doet.


    Dit.


    You are beautiful, you are love.

    Assassin schreef:
    Dat niet persé, er moet een algemeen asielbeleid in Europa komen zodat mensen niet de voorkeur hebben om naar Nederland te komen omdat het hier zo makkelijk is. Als Nederland zijn eigen regeltjes beter en vooral sneller opvolgt zal het al een stuk beter zijn. Je kan het wel strenger maken, maar het werkt gewoon niet hier omdat alles er te lang over doet.


    En Lillojohn schreef:
    En, ik vind dat mensen die hier komen niet meteen een uitkering moeten krijgen. Laat eerst maar eens zien dat je wat wilt doen hier voordat je een uitkering krijgt. (Ja, ik neig heel erg naar rechts). Maar, dan moet je wel sneller een werkvergunning krijgen, anders heeft het nog geen zin.


    mee eens, tis misschien een zwaar onderwerp voor hier, maar er mag inderdaad beter naar eigen regels geluisterd worden, en eerst werken voor je een dienst terug krijgt.


    I rather be a freak than a follower like you! SHINee saranghae fighting!!!

    Al die Nederlanders in België toch... eerst die Nederlanders maar in Nederland houden xD
    Grapje, ik heb werkelijk geen idee. Ik ben het ermee eens dat asielzoekers hun eigen werk moeten vinden en de Nederlandse taal moeten leren maar verder weet ik niet hoe het systeem werkt.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Oneens want er zijn helemaal niet zo veel allochtonen in nederland dus mogen ze van mijn best nog wat meer komen goed voor de culturen leer je meer .


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Eepiline schreef:
    Ik ben Belg, ik weet niets over jullie asielbeleid, maar hier in België mag er ook worden aan gewerkt.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ja. Geen gelukszoekers meer, en het hele proces mag echt tien keer zo snel.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Sverige schreef:
    Ja en nee, ik weet te weinig om hier mij duidelijk en goed over uit te laten. Geen mening.


    Tijd voor koffie.

    Ik woon in België, maar hier moet er wel degelijk 1 komen! :D


    If it is meant to be, it will be !

    Niet mee eens. Er zitten 3 kinderen bij bij in de klas die in een Asielzoekerscentrum wonen & 1 heeft laatst te horen gekregen dat hij misschien terug moet terwijl zij en haar ouders vloeiend nederlands spreken , de ouders een baan hebben , ze hebben alles voor elkaar enzo & toch moeten ze misschien terug. Terwijl mensen die bijna geen nederlands spreken mogen blijven. Hoe kan dat?


    Love is Louder then the pressure to be perfect.....

    Ja, sowieso. We laten echt te veel vluchtelingen toe, zeker de gene die geen papieren hebben want als die uitgeprocedeerd zijn dan kunnen ze gewoon in nederland blijven nu ook al zijn ze uitgeprocedeerd...

    LoveIsLouder schreef:
    Niet mee eens. Er zitten 3 kinderen bij bij in de klas die in een Asielzoekerscentrum wonen & 1 heeft laatst te horen gekregen dat hij misschien terug moet terwijl zij en haar ouders vloeiend nederlands spreken , de ouders een baan hebben , ze hebben alles voor elkaar enzo & toch moeten ze misschien terug. Terwijl mensen die bijna geen nederlands spreken mogen blijven. Hoe kan dat?

    Mensen in een asielzoekerscentrum mogen toch helemaal geen baan hebben?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Neuh. Er moet meer duidelijkheid komen, dat wel.


    Intersectional feminist

    CyberLord schreef:
    (...)
    En, ik vind dat mensen die hier komen niet meteen een uitkering moeten krijgen. Laat eerst maar eens zien dat je wat wilt doen hier voordat je een uitkering krijgt. (Ja, ik neig heel erg naar rechts). Maar, dan moet je wel sneller een werkvergunning krijgen, anders heeft het nog geen zin,


    This.
    Al die arme oorlogsvluchtelingen, slachtoffers van vervolging of dergelijk mogen best komen. Zeker. Maar ze moeten niet in hun eigen luchtbel blijven leven en wél iets doen voor de Nederlandse (of Belgische) samenleving. Ze zijn gevlucht. Oké. Ze hebben een vreselijk verleden gehad. Oké. Het was niet hun schuld. Oké. Maar ze zijn nu hier en dan hebben ze zich ook aan te passen aan ons land en onze normen en waarden en niet die van hen blijven handhaven.
    Voor immigranten uit Turkije, Marokko of andere landen waarbij het niet echt erg nodig is. Die moeten nog harder werken om hier in te passen. Dit land is geen lollipopland waarbij je alles kunt nemen wat je wilt en blijven zoals je bent, je hebt je aan te passen aan deze samenleving en niet hier je eigen oase creeëren.
    Er moet een duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen vluchtelingen en andere immigranten, maar beide moeten integreren in de samenleving en werken, net zoals Nederlands.

    Zo. Dit is eruit..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    LoveIsLouder schreef:
    Niet mee eens. Er zitten 3 kinderen bij bij in de klas die in een Asielzoekerscentrum wonen & 1 heeft laatst te horen gekregen dat hij misschien terug moet terwijl zij en haar ouders vloeiend nederlands spreken , de ouders een baan hebben , ze hebben alles voor elkaar enzo & toch moeten ze misschien terug. Terwijl mensen die bijna geen nederlands spreken mogen blijven. Hoe kan dat?


    Dit is onmogelijk. Of die ouders hebben zwart werk.
    Of ze krijgen een verblijfsvergunning, want ze hebben al werk.
    -geloof ik, ik weet het niet zeker.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt