• Hay iedereen!
    Op school hangt een poster van de musical Wicked ( ik neem aan dat iedereen al weet wat dat is ). Het is een schrijfwedstrijd, waarmee je een Masterclass schrijfcursus, 200 euro aan boekenbonnen en voor je hele klas kaartjes naar Wicked kan winnen!
    Ik wil al heel lang, ontzettend graag naar Wicked maar mijn ouders hebben het geld er niet voor.
    Het thema van de schrijf wedstrijd is: 'Niets is wat het lijkt' en het mag maximaal 600 woorden zijn.
    Er is alleen een probleem:
    ik ben helemaal niet zo goed in verhalen bedenken die ik kan schrijven in maar 600 woorden! Dus telkens als ik met een verhaal kom, duurt dat verhaal weer veel te lang.
    Hebben jullie tips voor me, over waar ik over kan schrijven? Al mijn eigen ideeën duren namelijk veel te lang!
    Ik zou jullie super dankbaar zijn als jullie me helpen. Alvast bedankt!
    XXXX Mirthe


    Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Je kan ook gewoon een idee voor een kortverhaal uitwerken en daar gewoon 600 woorden uit selecteren. het spannendste, romantischste,... stuk.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Je kan ook gewoon een idee voor een kortverhaal uitwerken en daar gewoon 600 woorden uit selecteren. het spannendste, romantischste,... stuk.


    Ja maar het probleem is.. ik heb geen idee voor een kort verhaal.. ><


    Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Ik heb ook iets geschreven^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Wat ik doe als ik one-shots schrijf (korte verhalen dus), is slechts eén bepaalde scène bedenken. In de meeste gevallen bedenk ik er wel een verhaaltje omheen, maar mijn main point is die scène waar ik over ga schrijven. Het kan een gesprek zijn tussen je hoofdpersoon en iemand anders, of zich alleen op de hoofdpersoon en zijn of haar herinneringen focussen. Als je net als ik dus graag langere verhalen schrijft, moet je proberen er een verhaal omheen te maken wat niet te lang is, en waarin je in eén stuk heel globaal over kan vertellen. Het voordeel van dit onderwerp is, dat "niets is wat het lijkt" een beetje mysterieus is, waardoor je je stuk ook een beetje abstract kan houden :)
    Succes!

    Ik kreeg een mailtje terug (dance) Ik krijg over een tijdje te weten of ik door ben


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb ook meegedaan. :)


    Life is hard and then we die

    heb ook meegedaan. hebben jullie antwoord gekregen?


    Tomorrow is a new chance

    Moonly schreef:
    Ik kreeg een mailtje terug (dance) Ik krijg over een tijdje te weten of ik door ben


    krijgt iedereen dat of alleen als je verhaal heel goed was? weet je dat?


    Tomorrow is a new chance

    Bayly schreef:
    (...)

    krijgt iedereen dat of alleen als je verhaal heel goed was? weet je dat?


    ik heb niets teruggekregen, iemand anders wel?


    ??

    giechel100 schreef:
    (...)

    ik heb niets teruggekregen, iemand anders wel?


    moony wel, maar die zei het pas 4 of 5 dagen nadat ze had gezegd dat ze het had geschreven... ik heb geen idee


    Tomorrow is a new chance

    Dit kreeg ik terug:

    Dag Femke,
     
    Hartelijk dank voor het insturen van je verhaal voor de Talent voor taal? Schrijf jouw verhaal! verhalen wedstrijd. Er kunnen nog verhalen worden ingestuurd t/m 7 oktober, daarna buigt de jury zich over alle inzendingen. Je zult dus in de week van 15 oktober horen of jouw verhaal bij de tien genomineerden zit.
     
    Ik heb je verhaal met veel interesse gelezen en dat zal de jury ook zeker doen.
     
     
    Met vriendelijke groet,
     
    Jiska van den Berg
    Stichting CPNB
    Herengracht 166, 1016 BP  AMSTERDAM, The Netherlands
    Postbus 10576, 1001 EN  AMSTERDAM, The Netherlands
    tel: +31 (0) 20 626 49 71
    fax:+31 (0) 20 623 16 96
    www.cpnb.nl
    PS: Win een jaar lang gratis boeken, stem op jouw favoriete boek van afgelopen jaar via www.nspublieksprijs.nl


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!