• Hallo allemaal.
    Ik had toen ik in groep zes zat een IQ test gemaakt de uitslag daarvan was 102.
    Nu zit ik in de tweede (ben 2 keer blijven zitten, groep 1 & groep 4)
    En nu heb ik een IQ van 116.

    Ik weet niet of dat heel hoog is, die test hadden we bij mentoruur, en aan de hand van die IQ test gaan ze overleggen met je ouders wat voor niveau je aankan (als je hoger kan).
    Ik doe nu HAVO/VWO.

    Wat zijn jullie IQ's? & Is een IQ van 116 hoog?

    xx


    Het orakel van Delphi.

    Ik weet mijn IQ niet en ik hoef het ook niet te weten.


    Take risks and conquer your fears.

    Sverige schreef:
    (...)

    Daarom deden wij ook alleen de NIO. Mijn basisschool vond het bull shit, omdat wij al onderwijs hadden waardoor leraren al een beeld van ons hadden wat het niveau voor ons was. NIO was een bevestiging, maar een klien stukje beeld in de hele film.


    Wij hadden ook nio. Klopte ook geen bal van, volgens de resultaten van die test was ik aanzienlijk meer beta dan alfa, en dat ben ik echt niet x'D. Tenminste, nu in ieder geval niet meer.


    i put the fun in funeral

    Ik weet mijn IQ niet. Maar ik wil het wel weten.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2012 - 20:40 ]


    Reality's overrated.

    Mijn IQ is volgens dat mini testje dat ik net deed genoeg om HBO/universiteit te doen, al gaven ze geen getal. Ach, slimheid zit in zoveel meer dan zo'n test. Alsof mensen genoeg van mensen weten om feilloos te bepalen hoe intelligent ze zijn. That's just bullcrap :'D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Volgens zo'n testje dat ik net deed was mijn IQ 125 of hoger, very accurate, not.


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Mordin schreef:
    (...)

    ...

    Dat komt doordat de IQ tests die mensen doen vaak slecht zijn.

    IQ testen zijn zo ontworpen dat de gemiddelde uitkomst 100 is. Als je een miljoen mensen de test laatdoen, dan zal de gemiddelde uitkomst van hen allemaal 100 zijn.

    Het is een lopende schaal, dus je kunt niet zomaar zeggen "zo en zo veel is slim, zo en zo veel is dom". Daarom hebben ze iets gedaan wat in medische statistiek wel vaker gedaan word. Namelijk: Alles wat binnen 2 standaarddeviaties van het gemiddelde valt (de 95e percentiel, oftewel 95% van de uitkomsten valt hierbinnen) is normaal. Dat betekent dat een IQ van 70-130 als normaal wordt gezien. Een IQ boven de 130 noemen we hoogbegaafd, een IQ van onder de 70 (+ andere voorwaarden) noemen we zwakbegaafd.


    Dus als het goed is heeft 95% van de mensen een IQ tussen de 70 en 130. Oftwel, als je 100 mensen een goede test laat doen, hebben er 95 een IQ tussen de 70 en 130. Dan blijven er dus 5 mensen over die een IQ boven de 130 of onder de 70 hebben.

    Oftewel, tussen de 0 en 5% van de mensen heeft een IQ van boven de 130. Dat is dus wel redelijk bijzonder, want maar ongeveer 1 op de 40 mensen heeft dat.


    En toch ken ik best nog wat mensen met een IQ van boven de 130. ^^


    Numbers.

    Toen ik 14 was had ik een IQ van 123, wat VWO inhoud. Normaal veranderd je IQ niet echt trouwens. Een gemiddelde Nederlander 107, wat ongeveer VMBO-T is.


    Your make-up is terrible

    Scientia schreef:
    Geen idee. ;$
    Heb het nog nooit laten doen.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Ik vind het toch best vreemd dat er zoveel zijn die hier hoogbegaafd zijn, 'k geloof er niets van eerlijk gezegd. Bij sommige zal het misschien wel zo zijn, maar niet bij iedereen hoor.
    Daarbij verandert je IQ ook niet zomaar dus da's ook niet echt juist volgens mij :'D.
    Nou, 'k geloof niet in die IQ testen, om redenen die al opgenoemd zijn trouwens.

    Maar 'k heb wel een vraagje. Aangezien de Nederlanders hier precies goed op de hoogte zijn van hun IQ. Wordt er in elke school dan zo'n IQ test gedaan om te bepalen welke richting je aan kan?


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    madeupyou schreef:
    Ik vind het toch best vreemd dat er zoveel zijn die hier hoogbegaafd zijn, 'k geloof er niets van eerlijk gezegd. Bij sommige zal het misschien wel zo zijn, maar niet bij iedereen hoor.
    Daarbij verandert je IQ ook niet zomaar dus da's ook niet echt juist volgens mij :'D.
    Nou, 'k geloof niet in die IQ testen, om redenen die al opgenoemd zijn trouwens.

    Maar 'k heb wel een vraagje. Aangezien de Nederlanders hier precies goed op de hoogte zijn van hun IQ. Wordt er in elke school dan zo'n IQ test gedaan om te bepalen welke richting je aan kan?


    Ik ben het met je eens x].
    In Nederland krijgen de kinderen in hun laatste jaar basisschool een test ja, de cito/nio. Nu heb ik geen cito gehad en weet ik niet of het daar ook zo het geval is, maar bij de nio krijg je je IQ te weten. Aan de hand van de resultaten van de test+advies van leraren wordt bepaald welk niveau je het best kunt gaan doen.


    i put the fun in funeral

    madeupyou schreef:
    Ik vind het toch best vreemd dat er zoveel zijn die hier hoogbegaafd zijn, 'k geloof er niets van eerlijk gezegd. Bij sommige zal het misschien wel zo zijn, maar niet bij iedereen hoor.
    Daarbij verandert je IQ ook niet zomaar dus da's ook niet echt juist volgens mij :'D.
    Nou, 'k geloof niet in die IQ testen, om redenen die al opgenoemd zijn trouwens.

    Maar 'k heb wel een vraagje. Aangezien de Nederlanders hier precies goed op de hoogte zijn van hun IQ. Wordt er in elke school dan zo'n IQ test gedaan om te bepalen welke richting je aan kan?


    Volgens mij tegenwoordig wel, lijkt het. Ik moest voor mijn indicatie en herindicatie vanwege mijn slechthorendheid een IQ test. Voor de rest zou ik echt niet weten waarom iedereen het altijd weet hoor. Ja, sommige doen de IQ-ding van de tv, best een faal. En die testen zijn inderdaad niet helemaal accuraat. Maar het geeft wel ongeveer een indicatie van wat je hebt.


    Your make-up is terrible

    Ik vind IQ testen echt flut. Volgens mij klopt er niks van, want iemand die ik ken, die echt niet zo super snugger is en vet hard haar best doet voor HAVO en nog blijft zitten met hele lage cijfers, had 133. Niet dat ik vind dat ze dom is of zo, maar ik weet zeker dat ze niet hoogbegaafd is en dat kwam dus mooi wel uit die nationale IQ test. Je kan bovendien ook gewoon geluk hebben met gokken en sommige mensen hebben gewoon moeite met presteren onder tijdsdruk. Ik vertrouw dat soort testen dus voor geen meter.

    Ik zelf had 136 in de tweede, maar moet zeggen dat ik sommige vragen gegokt heb, omdat ik niet eens de tijd had om de vraag te lezen. Die vragen wist ik dus miss wel helemaal niet. Voor mijn dyslexie testen moest ik er ook eentje maken en daar kwam 141 uit, wat volgens die vent aantoonde dat ik doordat ik een hoog IQ had, mijn dyslexie compenseerde en het daarom pas zo laat is opgemerkt door leraren of zo. Like wtf :')


    Happy Birthday my Potter!

    Assassin schreef:
    (...)

    Volgens mij tegenwoordig wel, lijkt het. Ik moest voor mijn indicatie en herindicatie vanwege mijn slechthorendheid een IQ test. Voor de rest zou ik echt niet weten waarom iedereen het altijd weet hoor. Ja, sommige doen de IQ-ding van de tv, best een faal. En die testen zijn inderdaad niet helemaal accuraat. Maar het geeft wel ongeveer een indicatie van wat je hebt.

    Ja het lijkt inderdaad wel zo =). 'k vind het echt vreemd, in België wordt dat helemaal niet zo frequent gedaan denk ik.
    In jouw geval kan ik het wel begrijpen, maar gewoon voor het school vind ik dat maar een beetje vreemd. Als een kind niet leert, dan zegt het IQ niets, en zijn ze er dus niets mee om te zeggen dat dat kind wel die richting zou aankunnen...
    Ja die van tv, daar geloof ik nog minder in zelfs :'D.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    madeupyou schreef:
    Ik vind het toch best vreemd dat er zoveel zijn die hier hoogbegaafd zijn, 'k geloof er niets van eerlijk gezegd. Bij sommige zal het misschien wel zo zijn, maar niet bij iedereen hoor.
    Daarbij verandert je IQ ook niet zomaar dus da's ook niet echt juist volgens mij :'D.
    Nou, 'k geloof niet in die IQ testen, om redenen die al opgenoemd zijn trouwens.

    Maar 'k heb wel een vraagje. Aangezien de Nederlanders hier precies goed op de hoogte zijn van hun IQ. Wordt er in elke school dan zo'n IQ test gedaan om te bepalen welke richting je aan kan?


    Je hebt nationale iq testen op tv, en vaak doen mensen in een tussenuur testjes en dingetjes op internet, waaronder ook iq testen. dus dan moeten ze 10 vragen doen. Jaja, dan krijg je al snel een zeer goeie schatting (cat)


    quidquid excusatio prandium pro