• Ik zat vandaag dus op school rustig een krant te lezen, tot ik die titel zag. Het eerste wat in mij opkwam was: het is weeral eens in een of ander moslimland.
    Ik weet heus wel dat ze niet allemaal zo zijn, en dat er overal ter wereld kinderen gemarteld worden, maar dit komt dan toch maar weer in de media.
    Zo was er nog een getuigenis van een vrouw die hoorde hoe soldaten een 'weddenschap' aangingen om als eerste een spelend jongetje door het hoofd te schieten. Het was meteen raak, maar toen de moeder van het kind erheen wou gaan bleven ze maar schieten zodat ze er niet bij kon.
    Zo zie je maar de mensen van beesten afstammen, of god weet wat, want zelfs dieren martelen en moorden elkaar niet uit.
    het artikel; http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/save_the_children_kinderen_in_syrie_gemarteld_1_677396

    En wat is jullie mening hierover?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Het is een burgeroorlog. Wat verwacht je? Er zijn geen bloedigere oorlogen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Syrië is gewoon hopeloos, dat heb ik in die anderhalve jaren - hoelang het dus daar oorlog is - geleerd.
    Ik denk dat de kans groot is dat het nooit meer goed komt met dat land.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Tegen de muur met die mensen. Als er iets is waar je mij kwaad om krijgt...


    Life is hard and then we die

    Waarom moeten mensen toch altijd de nadruk leggen op dat het Moslimlanden zijn?
    In Israel zijn het Joden die Palestijnse kinderen martelen en vermoorden.
    In de Balkan worden kinderen mishandelt.
    In China worden kinderen mishandelt en als troep weggedaan wanneer het niet welkom is.
    In Rusland worden kinderen als vuil op straat gegooid.
    Dit zijn allemaal niet volledig Islamitische landen.
    Het gebeurt overal en we kunnen er helaas heel weinig aan doen.


    Tell me about it, stud.

    Oh in een oorlog worden kinderen mishandelt, wat verrassend. Het is verschrikkelijk, maar helaas wel voorspelbaar.

    En dan vragen mensen zich af waarom ik de mensheid haat.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ANNEBOLEYN schreef:
    Waarom moeten mensen toch altijd de nadruk leggen op dat het Moslimlanden zijn?
    In Israel zijn het Joden die Palestijnse kinderen martelen en vermoorden.
    In de Balkan worden kinderen mishandelt.
    In China worden kinderen mishandelt en als troep weggedaan wanneer het niet welkom is.
    In Rusland worden kinderen als vuil op straat gegooid.
    Dit zijn allemaal niet volledig Islamitische landen.
    Het gebeurt overal en we kunnen er helaas heel weinig aan doen.


    Kan je niet lezen? Ik zeg toch in mijn post dat ze heus niet allemaal zo zijn en dat ik ook wel weet dat overal ter wereld kinderen gemarteld worden. Het gaat hier nu om Syrië, en ja dat is nu toevallig of niet een moslimland.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    In een oorlog is iedereen een schietschijf, of je het nou wil of niet. Je kan er ook gewoon helemaal niks aan doen, tenzij je bij het leger gaat om tegen Syrië te strijden. Kun je doen. Wou ik doen. Kleurenblindheid fml.

    Mijn punt is: Er gebeuren zo verschrikkelijk veel verschrikkelijke dingen overal.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Volgens mij vergeet de meesten hier dat het ook met ons gebeurd had kunnen zijn.


    -

    Het zijn altijd de kinderen en onschuldigen die het moeten ontgelden, waar ook ter wereld. Zet alle die hoge piefen en idioten die de macht willen in één kamer, laat ze elkaar afslachten en de wereld wordt een hoop oorlogen bespaart. De aanleiding is namelijk altijd maar een handvol die het uitvechten over de rug van duizenden onschuldigen.

    De mensheid haten is echt wel grof gezegd want ik denk zeker wel dat er nog veel goeds is in de wereld. Helaas komen die dingen juist niet (of amper) in de media omdat 'slecht' en 'rampzalig' en 'negatief' goed verkoopt. Nooit opgevallen... Er is tenminste één dode gevallen, een zin waar ik me echt wel dood aankan ergeren. precies alsof ze blij zijn omdat het dan meer aandacht krijgt.
    Er zijn tientallen doden en honderden gewonden... en wat over de overleefden? en over de reddingswerkers? Die laten ze voor het gemak maar weg want het is toch veel interessanter om enkel het negatieve te melden.

    Mijn mening over die soldaten... Ik praat het zeker niet goed, want dat is het alles behalve, maar ik denk ook wel dat als je alle dagen en al zolang oorlog voert en effectief daar leeft op die manier, dat dat een impact heeft op je verstand en mentaliteit waardoor je je uiteindelijk van je gevoel afsluit en zo geen enkel mededogen meer kan voelen.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Skedaddle schreef:
    (...)

    Kan je niet lezen? Ik zeg toch in mijn post dat ze heus niet allemaal zo zijn en dat ik ook wel weet dat overal ter wereld kinderen gemarteld worden. Het gaat hier nu om Syrië, en ja dat is nu toevallig of niet een moslimland.


    Oeps, excuse me.
    Ik heb over de tweede zin heengelezen en las dus alleen het stukje 'Ik dacht er meteen aan dat het een moslimland is.'
    Dan heb je helemaal gelijk, ik heb niks gezegd. :')


    Tell me about it, stud.

    PUKKELxDING schreef:
    Tegen de muur met die mensen. Als er iets is waar je mij kwaad om krijgt...


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.