• ENSCHEDE - Elke week schrijft Valentijn Stevens een column voor Huis-aan-huis Enschede. De column is elke woensdag te lezen op deze site.

    Aan het begin van je studie heb je hem vrolijk in ontvangst genomen, je Ov-chipkaart. Een kaart ter grootte van een bankpas, in geweldige kleuren, die ervoor zorgt dat Nederland ineens een stuk kleiner wordt.
    Tenminste dat denk je. Je houdt er geen rekening mee dat de NS zo nu en dan zijn eigen dienstregeling er op na houdt.

    ‘Er zit een stoptrein voor ons’ en ‘in verband met natte/gladde/droge sporen moeten we onze snelheid aanpassen’ zijn slechts enkele kreten die door de intercom klinken als je weer eens in de trein zit.

    De leukste reden voor vertraging heb ik eens gehoord toen ik toevallig dichtbij de machinist en de conducteur zat, omdat er in de normale compartimenten weer eens geen plaats was. De duidelijk zwaar rokende machinist kwam net voor vertrek zijn werkplek uit en deelde de conducteur mee:

    “Henk, ik ben nog even een pakje shag halen. Regel jij even dat we wat later weg kunnen?”

    De conducteur gaf aan dat varkentje wel even te wassen. Hij vertrok naar zijn hokje en even later klonk over de intercom:
    ‘Wegens een technisch mankement vertrekt deze trein met 5 minuten vertraging.’

    U mag weten dat ik toen ook wel even van kleur verschoot. En dan heb ik het er nog niet eens over dat de machinist werkte in een rookvrije trein, dus wat hij precies met de shag moest...'

    Bron: klik





    Wat is de NS geweldig hé?



    Even voor de duidelijkheid, dit topic is niet bedoeld om de NS neer te halen maar om er gewoon over te lachen. Daarom ook de NS bingo of het plaatje van de conducteur die nodig moest plassen.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2012 - 17:12 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Mordin schreef:
    (...)

    Hm, je zit in Friesland. Friesland zit ver weg van Schiphol. Schiphol is de grootste clusterfuck van de NS. Andere grote steden zoals Utrecht, Rotterdam en Amsterdam zorgen ook voor problemen maar het is vooral schiphol.

    Het is onzin om te beweren dat er geen problemen zijn en dat de rest van Nederland zeurt, enkel omdat jij maar weinig slechte ervaringen hebt. De situatie in friesland is niet hetzelfde als hier in de randstad.

    Ten eerste, ik kom ook vaak genoeg buiten Friesland, hoor. En daarnaast beweer ik nergens dat er geen problemen zijn (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Elenei schreef:
    (...)
    Ten eerste, ik kom ook vaak genoeg buiten Friesland, hoor. En daarnaast beweer ik nergens dat er geen problemen zijn (:


    Niet letterlijk, nee. Maar zo interpreteerde ik dat.


    quidquid excusatio prandium pro

    Hey jongens, niet allemaal op Nynke gaan vitten. (cat)
    Dan moeten jullie maar gewoon bij de NS gaan werken en het zelf oplossen. En ga ons niet aanvallen op het feit dat wij in Friesland wonen. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mordin schreef:
    (...)

    Niet letterlijk, nee. Maar zo interpreteerde ik dat.

    Dat kan ^^

    Mijn enige punt is: mensen zeiken zoveel. En daar kan ik vandaag even niet tegen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Elenei schreef:
    (...)
    Niet letterlijk, nee. Hij zei 'soms', met andere woorden 'vaak'. Althans, zo interpreteer ik dat.

    Ik heb al eerder gezegd dat het niet altijd is, maar het mij, inderdaad, vaak gebeurd. Dat mag ik toch zeggen? Zo ervaar ik het.

    Elenei schreef:
    (...)
    Dat kan ^^

    Mijn enige punt is: mensen zeiken zoveel. En daar kan ik vandaag even niet tegen.

    Uiteindelijk maakt het me niet uit zolang ik maar aankom waar ik naar toe moet. Het topic was ook niet bedoeld om NS compleet neer te halen, want ze doen hun best. Hoe slecht dat soms ook uitpakt. :Y)

    [ bericht aangepast op 19 sep 2012 - 16:16 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Pyromancer schreef:
    Die zijn blijkbaar al even erg als de NMBS.

    Ik heb ooit eens vertraging door zelfmoord, brandje op het spoor en moeten overstappen omdat de trein dringend terug moest naar de kust op één dag gehad. Van pech gesproken.

    Dat heb ik echt vaak! Ik reis door de week elke dag met de trein naar school, en van alle keren dat ik ooit vertraging heb gehad, was het bijna altijd zelfmoord. Vorige week nog, twee mensen in één week tijd. En afgelopen maandag weer iemand.. Ik vind t heel erg, al die zelfmoordpogingen, maar dat is nu dat het weer herfst wordt, veel mensen krijgen dan depressies. En daarbij; als er eenmaal iemand is begonnen.. Ze zeggen niet voor niks 'als er een schaap over de dam is, volgen er meer'.


    Inspiration can hit you any time

    CyberLord schreef:
    (...)
    Ik heb al eerder gezegd dat het niet altijd is, maar het mij, inderdaad, vaak gebeurd. Dat mag ik toch zeggen? Zo ervaar ik het.

    Net zoals ik mag zeggen wat ik vind :') Je hoeft 't niet persoonlijk op te vatten. Dit topic vind ik meer 'n aanval op de NS, terwijl ze heus wel werken aan verbetering o.i.d. Het zijn ook maar mensen. Dat is wat ik heb te zeggen. Geen poging tot het starten van 'n discussie over de NS en of ik wel/niet in staat ben om daar een uitspraak over te doen. Gewoon 'n mededeling.


    "I shut my eyes in order to see.'

    CyberLord schreef:
    (...)
    Uiteindelijk maakt het me niet uit zolang ik maar aankom waar ik naar toe moet. Het topic was ook niet bedoeld om NS compleet neer te halen, want ze doen hun best. Hoe slecht dat soms ook uitpakt. :Y)

    Nou, kijk. Dat laatste klinkt al veel beter. Dat was ook 't enige waar ik op doelde.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Zoiets had ik toen ik samen met mijn ouders, we gingen met de trein naar Luxemburg en dankzij de NS misten we de aansluiting in Luik. En we moesten bij een bepaald station uit stappen en met bussen verder, ik ben toen echt misselijk geweest. Uiteindelijk waren we twee uur later dan gepland in Luxemburg. Toen was ik niet zo blij met ze maar over het algemeen wel.


    Physics is awesome

    @Elenei: Het mag dan wel 'gezeik' zijn, het is wel grappig gezeik. Je moet het niet zo serieus opvatten :Y).

    Ik haat treinen, NS of niet, sowieso. Treinen zijn stom :C. Gelukkig hoef ik vrijwel nooit met de trein te reizen :3.


    i put the fun in funeral

    Ik ga elke dag met de trein en ben wel wat vertraging en aanrijdingen met personen, wisselstoringen, seinstoring en ga zo maar door gewend, dus ik ga hier niet meer moeilijk over doen:Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Audacity schreef:
    @Elenei: Het mag dan wel 'gezeik' zijn, het is wel grappig gezeik. Je moet het niet zo serieus opvatten :Y).

    Ik haat treinen, NS of niet, sowieso. Treinen zijn stom :C. Gelukkig hoef ik vrijwel nooit met de trein te reizen :3.

    /Zucht. Begin er nou niet weer over :') Ik maakte gewoon 'n opmerking, done. En ja, ik ben verschrikkelijk serieus. Ik voel zo'n woede door alleen maar naar die bovenstaande afbeeldingen/tekst te kijken... klaar nu? (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Even voor de duidelijkheid, dit topic is niet bedoeld om de NS neer te halen maar om er gewoon over te lachen. Daarom ook de NS bingo of het plaatje van de conducteur die nodig moest plassen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    NS???


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    *Leest de discussie boven me maar niet.*

    Oke, ik woon in R'dam en ik erger me al aan 't openbaar vervoer. Altijd ongeregeld en je bent zo afhankelijk! Zelfde met NS. Vrij handig, maar soms zo asdfghjkl.


    The duty of youth, is to challenge corruption.