• ENSCHEDE - Elke week schrijft Valentijn Stevens een column voor Huis-aan-huis Enschede. De column is elke woensdag te lezen op deze site.

    Aan het begin van je studie heb je hem vrolijk in ontvangst genomen, je Ov-chipkaart. Een kaart ter grootte van een bankpas, in geweldige kleuren, die ervoor zorgt dat Nederland ineens een stuk kleiner wordt.
    Tenminste dat denk je. Je houdt er geen rekening mee dat de NS zo nu en dan zijn eigen dienstregeling er op na houdt.

    ‘Er zit een stoptrein voor ons’ en ‘in verband met natte/gladde/droge sporen moeten we onze snelheid aanpassen’ zijn slechts enkele kreten die door de intercom klinken als je weer eens in de trein zit.

    De leukste reden voor vertraging heb ik eens gehoord toen ik toevallig dichtbij de machinist en de conducteur zat, omdat er in de normale compartimenten weer eens geen plaats was. De duidelijk zwaar rokende machinist kwam net voor vertrek zijn werkplek uit en deelde de conducteur mee:

    “Henk, ik ben nog even een pakje shag halen. Regel jij even dat we wat later weg kunnen?”

    De conducteur gaf aan dat varkentje wel even te wassen. Hij vertrok naar zijn hokje en even later klonk over de intercom:
    ‘Wegens een technisch mankement vertrekt deze trein met 5 minuten vertraging.’

    U mag weten dat ik toen ook wel even van kleur verschoot. En dan heb ik het er nog niet eens over dat de machinist werkte in een rookvrije trein, dus wat hij precies met de shag moest...'

    Bron: klik





    Wat is de NS geweldig hé?



    Even voor de duidelijkheid, dit topic is niet bedoeld om de NS neer te halen maar om er gewoon over te lachen. Daarom ook de NS bingo of het plaatje van de conducteur die nodig moest plassen.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2012 - 17:12 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Soms?

    Ja, tenzij jij altijd fouten maakt.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Tijd om die bingokaart uit te printen :'D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Elenei schreef:
    (...)
    Ja, tenzij jij altijd fouten maakt.

    Hoezo ik? Ik zorg er wel voor dat ik op tijd bij het station ben. En voor vertragingen kan ik niet zorgen dus uuuh, geen idee waarom je dat zegt.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2012 - 15:39 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ivan schreef:
    Tijd om die bingokaart uit te printen :'D.

    Ga ik ook doen :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik heb hetzelfde, maar dan met bussen. Altijd wat.


    #WWED - What Would Emma Do?

    CyberLord schreef:
    (...)
    Hoezo ik? Ik zorg er wel voor dat ik op tijd bij het station ben. En voor vertragingen kan ik niet zorgen dus uuuh, geen idee waarom je dat zegt.

    Net zoals de NS ook niet ALTIJD fouten maakt. Dus, uuuh, geen idee waarom je dan begint over het 'altijd' maken van fouten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hahahah, dat is wel erg triest.
    Heb zelf inmiddels ook al wat slechte ervaringen met treinreizen, heel jammer dit.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Elenei schreef:
    (...)
    Net zoals de NS ook niet ALTIJD fouten maakt. Dus, uuuh, geen idee waarom je dan begint over het 'altijd' maken van fouten.


    Neenmmt niet weg dat je toch wel enige mate van kwaliteit mag verwachten van ze.


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Neenmmt niet weg dat je toch wel enige mate van kwaliteit mag verwachten van ze.

    Wat ook zeker wel aanwezig is :Y) Ik heb nl. weinig slechte ervaringen met de NS. Het is maar net hoe hoog/laag je acceptatiegrens is.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Treinen zijn vreselijk (of althans, de vertragingen). Toch zouden we niet zonder kunnen... :Y)


    Bad decisions make good stories.

    Elenei schreef:
    (...)
    Net zoals de NS ook niet ALTIJD fouten maakt. Dus, uuuh, geen idee waarom je dan begint over het 'altijd' maken van fouten.

    Dat zei ie ook niet.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2012 - 15:59 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Elenei schreef:
    (...)
    Wat ook zeker wel aanwezig is :Y) Ik heb nl. weinig slechte ervaringen met de NS. Het is maar net hoe hoog/laag je acceptatiegrens is.


    Hm, je zit in Friesland. Friesland zit ver weg van Schiphol. Schiphol is de grootste clusterfuck van de NS. Andere grote steden zoals Utrecht, Rotterdam en Amsterdam zorgen ook voor problemen maar het is vooral schiphol.

    Het is onzin om te beweren dat er geen problemen zijn en dat de rest van Nederland zeurt, enkel omdat jij maar weinig slechte ervaringen hebt. De situatie in friesland is niet hetzelfde als hier in de randstad.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik reis bijna elke dag wel met de NS en er zijn weinig dagen dat alles gewoon goed gaat. En dat ligt dan niet eens aan mij, want ik ben nog nooit in de verkeerde trein gestapt.
    Ze kunnen er daar echt geen flikker van, wat anderen ook mogen beweren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Als ik jullie mag geloven, kies ik steeds precies de juiste trein uit om mee te reizen, aangezien ik nooit zoveel last heb van vertraging en zo. (cat)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ivan schreef:
    (...)
    Dat zei ie ook niet.

    Niet letterlijk, nee. Hij zei 'soms', met andere woorden 'vaak'. Althans, zo interpreteer ik dat.


    "I shut my eyes in order to see.'