• ENSCHEDE - Elke week schrijft Valentijn Stevens een column voor Huis-aan-huis Enschede. De column is elke woensdag te lezen op deze site.

    Aan het begin van je studie heb je hem vrolijk in ontvangst genomen, je Ov-chipkaart. Een kaart ter grootte van een bankpas, in geweldige kleuren, die ervoor zorgt dat Nederland ineens een stuk kleiner wordt.
    Tenminste dat denk je. Je houdt er geen rekening mee dat de NS zo nu en dan zijn eigen dienstregeling er op na houdt.

    ‘Er zit een stoptrein voor ons’ en ‘in verband met natte/gladde/droge sporen moeten we onze snelheid aanpassen’ zijn slechts enkele kreten die door de intercom klinken als je weer eens in de trein zit.

    De leukste reden voor vertraging heb ik eens gehoord toen ik toevallig dichtbij de machinist en de conducteur zat, omdat er in de normale compartimenten weer eens geen plaats was. De duidelijk zwaar rokende machinist kwam net voor vertrek zijn werkplek uit en deelde de conducteur mee:

    “Henk, ik ben nog even een pakje shag halen. Regel jij even dat we wat later weg kunnen?”

    De conducteur gaf aan dat varkentje wel even te wassen. Hij vertrok naar zijn hokje en even later klonk over de intercom:
    ‘Wegens een technisch mankement vertrekt deze trein met 5 minuten vertraging.’

    U mag weten dat ik toen ook wel even van kleur verschoot. En dan heb ik het er nog niet eens over dat de machinist werkte in een rookvrije trein, dus wat hij precies met de shag moest...'

    Bron: klik





    Wat is de NS geweldig hé?



    Even voor de duidelijkheid, dit topic is niet bedoeld om de NS neer te halen maar om er gewoon over te lachen. Daarom ook de NS bingo of het plaatje van de conducteur die nodig moest plassen.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2012 - 17:12 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik haat ze soms zo erg..


    26 - 02 - '16

    Hahaha, dit is wel een beetje overdreven hoor. Ik ga zelf ieder weekend en vaak doordeweeks met de NS weg, en vertraging komt niet erg regelmatig voor. Ik ben maar wat blij dat ze bestaan!


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Freerunner schreef:
    Hahaha, dit is wel een beetje overdreven hoor. Ik ga zelf ieder weekend en vaak doordeweeks met de NS weg, en vertraging komt niet erg regelmatig voor. Ik ben maar wat blij dat ze bestaan!

    Ik ga zo'n beetje elk weekend met de trein en soms gaat inderdaad alles goed. Maar ik heb zo vaak vertraging of treinen zijn propvol en dan gebruiken ze korte treinen en zo veder xd


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Ik ga zo'n beetje elk weekend met de trein en soms gaat inderdaad alles goed. Maar ik heb zo vaak vertraging of treinen zijn propvol en dan gebruiken ze korte treinen en zo veder xd


    Geen last van :'D
    Behalve die overvolle treinen dan. Maar de trappen van die dubbeldekkers zitten ook best goed, en de laatste keer dat ik een trein heb gemist of zo door vertraging is langer dan twee maanden geleden, terwijl ik vaak best ver weg ga met de trein. Dus ik vind dat ik niks te klagen heb (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Arriva ftw. :Y) Dat is de enige trein waar ik mee reis. Maar met NS heb ik nooit problemen als ik daarmee moet reizen.


    -

    Ik heb sinds twee weken terug woensdag weer les. Ben 10 keer heen en terug geweest op 10 verschillende dagen. Heb slechts 2 van die 10 dagen geen vertraging gehad.

    Grmbl


    quidquid excusatio prandium pro

    Praat me niet van die gasten. Ongeveer elke dag vertraging. Terwijl ik dus bijna 1.5 uur van tevoren van huis vertrek, kom ik elke dag bijna te laat. Mijn treinreis duurt 20 minuten, het is 10 minuten vanaf het station naar mijn faculteit, daar komt geen trein aan te pas. Do the math.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Praat me niet van die gasten. Ongeveer elke dag vertraging. Terwijl ik dus bijna 1.5 uur van tevoren van huis vertrek, kom ik elke dag bijna te laat. Mijn treinreis duurt 20 minuten, het is 10 minuten vanaf het station naar mijn faculteit, daar komt geen trein aan te pas. Do the math.

    0.o Dat is wel heel erg veel vertraging. Jezus D:


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Die zijn blijkbaar al even erg als de NMBS.

    Ik heb ooit eens vertraging door zelfmoord, brandje op het spoor en moeten overstappen omdat de trein dringend terug moest naar de kust op één dag gehad. Van pech gesproken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    Die zijn blijkbaar al even erg als de NMBS.

    Ik heb ooit eens vertraging door zelfmoord, brandje op het spoor en moeten overstappen omdat de trein dringend terug moest naar de kust op één dag gehad. Van pech gesproken.

    Zelfmoord heb ik ook gehad. Volgens mij had ik daarna nog een keer vertraging maar dat weet ik niet meer xd


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Tja, het zijn mensen die daar werken en mensen maken soms fouten *O*


    "I shut my eyes in order to see.'

    Elenei schreef:
    Tja, het zijn mensen die daar werken en mensen maken soms fouten *O*

    Soms?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik heb nou nooit problemen met Arriva. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Buh, dat gedoe met treinen ook. Gelukkig hoef ik voorlopig alleen te bussen. Mijn broer moet wel met de trein, als hij naar huis komt en dan is er ook wel eens vertraging door een van de vele zelfmoordpogingen op het spoor... Als je dan zo graag dood wil doe het dan stil en alleen, niet waar je duizenden mensen een trauma kunt bezorgen. --


    You are beautiful, you are love.

    Weet je waar ik wél last van heb? De bussenregeling!
    Het sluit NOOIT aan op mijn bus en ik moet altijd een uur wachten. Dan is de NS nog heilig.


    "Well, well. Look who we've got here!"