Even een zeiktopic, omdat ik nogal in mijn maag zit over een vriendin van mij.
Één van mijn vriendinnen, K, liegt echt héél erg veel. In de derde zijn we daar met de meisjes achtergekomen, en toen zei ze ook echt hele nare dingen achter iedereens rug om. De klas werd er ook bij betrokken doordat ze had gezegd dat ze verkering had gehad met JW. Het was wat sneu omdat de hele klas zich een beetje tegen haar keerde maar toen had ze wel beloofd niet meer te liegen.
Toen kwam vorig jaar een nieuw meisje in de klas, L, die helemaal gek is van Koreanen. K was ook ineens helemaal gek van koreanen en zei dat ze een Koreaan kent en dat die naar Noord-Korea was geweest en daar inelkaar geslagen was, dat had ze ook verzonnen. Ik had haar daar op aangesproken en toen had ze weer beloofd niet meer te gaan liegen, maar nu blijkt dus dat ze wel weer heeft gelogen.
En de dingen waarover ze heeft gelogen zijn geen kleine dingen, maar echt grote dingen. Ze heeft gewoon complete personen verzonnen et cetera. Zo beweerde ze dat ze een jongen in Duitsland kende waarvan de vriendin zwanger was, het ging alleen niet goed tussen die twee maar die jongen zou wel af en toe voor die baby zorgen. Ze zou zogenaamd naar de jongen toe zijn geweest en een foto hebben gemaakt van die baby. Die foto liet ze aan mij zien maar die kwam me bekend voor. Ik tikte op google in: Cute baby pictures. En wat zie ik daar? De foto die zij mij had laten zien. Die baby had ze dus gewoon verzonnen, net als die jongen. Ze had zelf voor hem een emailadress aangemaakt en msn'de dus af en toe met zichzelf waardoor het leek dat die jongen echt bestond.
Ik en JJ gaan morgen naar onze oude mentor toe om te vragen wat we er mee aan moeten, maar ik ben bang voor K's reactie als ze er achterkomt dat wij naar onze oude mentor zijn gegaan.
[ bericht aangepast op 13 sep 2012 - 21:44 ]
To the stars who listen — and the dreams that are answered