• Als eerste sorry voor mijn rare naam, was een fout van het invoeren ik heb hierover al gepbt maar iemand.

    Nouja, dit topic is misschien een zeiktopic maar ik moet het even kwijt.
    Vandaag was het weer hoor, weer ruzie met mijn moeder. Als ik ruzie met haar heb probeer ik het goed te maken en weer is het niet goed. Ze preekt steeds door over 1 ding en dwaalt dan helemaal af. Ze vind dat ik meer moet helpen, terwijl ik naar school moet en hw moet maken, en ik naast dat alleen bezig ben met haar helpen.nu heeft ze ech gezegd dat school vrije tijd is, dat heeft ze echt gezegd. M'n moeder is heel goed in ontkennen dat zij iets heeft gezegd en als ik dan duidelijk wil maken dat ze dat echt heeft gezegd heeft ze weer iets om tijden over door te preken. Nu moest ik dus meer helpenbmet verbouwen en opruimen enz. Nou oke best, echt veel rest tijd is er niet maar oke.
    Uiteindelijk (en dat had ik dus niet moeten doen, neem ik mezelf ook heel erg kwalijk) zei ik voor de laatste keer dat ze school niet moest zien als vrije tijd en dat ik haar liever wilde helpen dan Latijn vertalen. Ik was nog niet eens uitgesproken of ze was weer gelijk helemaal kwaad. Ik moest maar naar m'n nest, ik deed nooit iets terug terwijl ze altijd alles voor me doet, en ze vraagt heeel weinig en dan doe ik weer niks. Ik bleek ook een 'Accociale trut' te zijn. Ze noemt me in meerdere ruzies trut, arrogant en egoicentrisch. Ook is wat ik ook zeg of doe in een ruzie fout.
    Maar hoe ga ik dit goedmaken? Ik wil niet -zoals vaker- een 5uur lange (Jupp haar record van preek is 5 uur over alleen maar ruzie tussen m'n broer en mij.) aanhoren en wil ik het een keer goed doen, wat blijkbaar onmogelijk is.
    Ik heb nu knallende hoofdpijn, een pijnlijke hand door rugby en ruzie met mijn moeder die ik echt goed wil maken.

    Help me, of ligt het echt aan mij en is dit helemaal normaal?


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    ik zou er eens goed over praten met je moeder. Je moet haar uitleggen dat school een belangrijk iets is. Zeker als je iets wil bereiken in het leven. Zeg haar ook erbij dat je haar graag wil helpen, maar dat je daar niet alle tijd voor hebt.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    IIlumination schreef:
    ik zou er eens goed over praten met je moeder. Je moet haar uitleggen dat school een belangrijk iets is. Zeker als je iets wil bereiken in het leven. Zeg haar ook erbij dat je haar graag wil helpen, maar dat je daar niet alle tijd voor hebt.


    Dat is waar en dat zeg ik ook tegen haar, maar zij vind dat ik opnde ene of andere manier dat toch en wel huiswerk moet maken en aan de andere kant haar moet helpen. Maar ik ga proberen met haar te praten, dankje.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Naging schreef:
    (...)

    Dat is waar en dat zeg ik ook tegen haar, maar zij vind dat ik opnde ene of andere manier dat toch en wel huiswerk moet maken en aan de andere kant haar moet helpen. Maar ik ga proberen met haar te praten, dankje.
    geen probleem. Wat doet je moeder als beroep? als ik het mag vragen?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Dit is zeker niet normaal. Blijf haar proberen duidelijk te maken dat school belangrijk is voor je toekomst. Als dit zo blijft kun je misschien beter hulp vragen in je omgeving. Sterkte!


    You are beautiful, you are love.

    Mijn moeder is lerares en ze is op het moment vervangster voor als er iemand ziek is, op 2 verschillende scholen (basis en middelbaar).
    Ze zei vanochtend wel van dat het wel weer goed was, maar ik wil wedden dat als ik vanaf vanavond tot zondagavond niet weg was geweest, ik vanavond weer ruzie had gehad met haar.
    Bedankt voor de reacties (: ze scheld me wel vaker uit en volgens mensen in mijn omgeving is dat niet normaal. Ik ben er aan gewend, dus zie ik dat niet.
    Nouja, ik overweeg altijd om gewoon alles te pikken wat ze zegt, maar ik weet niet of ik dat volhoud.
    Nogmaals bedankt.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Tjah, ik zou er proberen over te praten met haar. En als ze daar geen oren naar heeft zou ik eens met een sociaal werker gaan praten. Een sociaal werker luistert naar je verhaal en gaat daarmee aan de slag. Die kan je dan hulp en advies bieden. Die kan zelfs met je moeder eens gaan praten als je moeder dat wil.
    Soms hebben volwassenen het moeilijk met wat 'jongeren' zeggen. Dan denken ze soms dat het niet waar is en dat je zoiets alleen maar zegt om aandacht te trekken. Als ze het van een andere volwassene horen, komen ze wel eens tot bezinning. =)
    Ik weet niet hoe oud je moeder is, maar meestal gaan ouders van pubers zelf ook door een fase, oa de bekende midlifecrisis. Dus dit kan van voorbijgaande aard zijn. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Omnivium schreef:
    Dit is zeker niet normaal. Blijf haar proberen duidelijk te maken dat school belangrijk is voor je toekomst. Als dit zo blijft kun je misschien beter hulp vragen in je omgeving. Sterkte!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Het komt wel vaker voor dat kinderen ruzie hebben met hun ouuders, maar dit is echt erger. Ik denk dat het ligt aan je moeder, misschien heeft ze een moeilijke tijd, of snapt ze niet hoe pubers in elkaar zitten. Als je moeder niet naar je kan luisteren helpt het misschien om een brief voor haar te schrijven waarin ze zegt wat je wilt zeggen. Zo kan ze eens je hele verhaal horen zonder dat ze boos wordt. Ook werkt het misschien als je je verhaal doet bij een vertrouwerspersoon op school. Die kan je misschien helpen en met je moeder praten. Veel succes!

    Omnivium schreef:
    Dit is zeker niet normaal. Blijf haar proberen duidelijk te maken dat school belangrijk is voor je toekomst. Als dit zo blijft kun je misschien beter hulp vragen in je omgeving. Sterkte!


    26 - 02 - '16