• Ik ben begonnen met een boek(je) te schrijven en ik heb al een samenvatting en een proloog.

    - Samenvatting -

    … is op wonderbaarlijke manier op de kracht toveren gekomen. Ze kan er alles mee: dingen laten verdwijnen, laten verschijnen, dingen naar zich toe trekken, ermee gooien, eraan duwen. Ook voelt ze zich aangetrokken tot coyotes, maar deze gaan nooit naar haar toe. Het is heel moeilijk voor … om het geheim bij zich te houden. Ze overtreedt de wetten niet graag, totdat ze de rebelse Rachel ontmoet, die blijkbaar net zo is als zij. Door haar, wordt ook … rebels. En dan komen de coyotes pas op … af.

    Enkel een naam nodig. Kies alsjeblieft voor mij:
    - Lot. [ |||| ]
    - Willemijn. [ ||||| ]
    - River. [ ||||||||| ]


    - Proloog -

    Eén hef met de hand en een bordeauxrode flits zou ervoor zorgen dat het verstand van mijn familie weg zou vagen. Wanneer de vloek van Volle Maan bij mij weg zou gaan, zou ik normaal zijn, naar een normale school kunnen. Maar nooit, maar dan ook nooit is dat bij iemand zoals ik gebeurd.
          Het begon toen ik zeven jaar was. Rond middernacht, in de winter liep ik door het bos, wolvengehuil dat mijn gehoorgangen vulde. Bang was ik niet, ik liep zelfverzekerd door en schopte soms tegen wat steentjes. Maar wat ik niet kon verwachten was dat er een coyote van achter de bomen schoot en me aanviel.
          Ik viel neer in de sneeuw en stribbelde tegen toen de coyote in mijn nek begon te snuffelen. Maar daarna stopte ik met stribbelen. De coyote was toch te sterk. Maar opeens sprong de coyote weg. Hij liet me eenzaam en bang achter, maar wat ik niet had gevoeld, was een zachte beet in mijn nek. Er liep geen bloed uit: het werd heel langzaam een blauwe plek.
          En nu, tien jaar later, weet ik nog steeds niet wat er is gebeurd. Ik voel me aangetrokken tot de coyotes in het bos hier, altijd heb ik geprobeerd er één een aai te geven. Maar het is me niet gelukt omdat ik het niet kon en de coyotes het niet toelieten.
          Sinds de beet kon ik toveren. Drankjes brouwen, toverstokken maken en dingen tevoorschijn toveren kon ik. Vliegen op een bezem weer niet.
          Ik had op een dag een pakket op mijn bed liggen. Toen ik dat open had gemaakt, zat er een groot, dik boek in van wel tweeduizend pagina’s. Er stond ‘Spreuken van de Volle Maan’ op. Er zat een klein boekje bij. Daar stond ‘Wetten der Magie’ op. Ik had gelezen wat er allemaal in stond: er stond echt veel in, alle regels. En de grootste regel was dat niemand er ook achter zou mogen komen dat ik kon toveren.
          Dat was soms niet zo makkelijk. Je kon niet vrij toveren en als ik ging oefenen met toveren, dan kwamen altijd mijn ouders binnen met een preek dat ik dit en dat niet mocht doen. Gelukkig zijn ze nooit achter mijn kracht gekomen, want anders zou ik de klos zijn.
          Wat er zou gebeuren als ze erachter kwamen? Of ik zou gedood worden, of de magie weggehaald worden. Maar door wie? Daar heb ik geen idee van. Nu zijn jullie nieuwsgierig naar mijn naam zeker. Ik heet ...


    Nouuu, ik hoef alleen nog een naam te hebben en jullie mening. Hoe vinden jullie het 'er uit zien'? (:. En wat vinden jullie ervan?

    [ bericht aangepast op 12 sep 2012 - 10:05 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    I prefer Lot, to be honest x


    Directly, or indirectly, everything we write is for someone.

    teamLarry schreef:
    I prefer Lot, to be honest x


    Ik zal een streepje bij Lot zetten (:.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Moet ik eerlijk zijn? I like it, en als dit boek in de bibliotheek lag zou ik hem lezen en misschien wel in een dag uithebben want dat heb ik meestal met mooie boeken, en dit is volgens mij er een voorbeeld van. En de naam eh ... ik vind River wel mooi, ik weet niet waarom nja het past naar mijn gevoel wel bij dit hele boek hihi :9~


    Adore Ryan Gosling

    Willemijn vind ik cool.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik stem voor Willemijn.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Lot vind ik leuk. (a)


    Where the light is, there will be darkness.Where the darkness is, there will be light.

    Avarita schreef:
    Moet ik eerlijk zijn? I like it, en als dit boek in de bibliotheek lag zou ik hem lezen en misschien wel in een dag uithebben want dat heb ik meestal met mooie boeken, en dit is volgens mij er een voorbeeld van. En de naam eh ... ik vind River wel mooi, ik weet niet waarom nja het past naar mijn gevoel wel bij dit hele boek hihi :9~


    Dank je wel, jouw reactie doet me echt goed (:.

    @ Ivan, streepje bij Willemijn, hihi.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Avarita schreef:
    Moet ik eerlijk zijn? I like it, en als dit boek in de bibliotheek lag zou ik hem lezen en misschien wel in een dag uithebben want dat heb ik meestal met mooie boeken, en dit is volgens mij er een voorbeeld van. En de naam eh ... ik vind River wel mooi, ik weet niet waarom nja het past naar mijn gevoel wel bij dit hele boek hihi :9~


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Jullie reacties doen me echt heel erg goed (:.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Nog een grote vraag: Als het niet lukt om het boek uit te brengen, moet ik dan het als story op Quizlet schrijven?

    [ bericht aangepast op 11 sep 2012 - 21:58 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    teamLarry schreef:
    I prefer Lot, to be honest x


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Wiarda schreef:
    Ik stem voor Willemijn.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Super awesome,
    Ik hoorde in mijn hoofd steeds Lot terwijl ik de samenvatting las, dus zet daar nog maar een streepje bij ^^
    -btw, van mij mag je het idd wel op Q zetten, wil je me waarschuwen als het boek er is/ het op Q staat??

    [ bericht aangepast op 11 sep 2012 - 22:02 ]


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    I like it!! ^^
    En als naam vind ik River het leukste (Y)

    Heey,
    Je verhaal over toveren klinkt erg leuk en er zijn zeker weten veel mensen die geïnteresseerd zijn in de manier, waarop je dat toveren gaat beschrijven. Het mooiste zou zijn dat je het helemaal je eigen zou maken en het op de een of andere manier uniek krijgt. Niet dat het op bijvoorbeeld Harry Potter gaat lijken. Het is een kwestie van zeg maar iets eigens maken of iets nieuws ontdekken. Iets J.K. Rowling, Tolkien, Meyer en al die grote andere schrijvers ook hebben gedaan.

    Realiseer je wel dat het fantasy genre een van de moeilijkste genres is die er zijn en daarom moet je ding duidelijk beschrijven, maar toch zo dat het niet te langdradig word. Voor de rest zou ik heel goed opletten op de relatie/connectie tussen de antagonist en de protagonist. Eigenlijk is in een boek de antagonist degene wie het boek schept, die een bepaald aantal hindernissen creëert waar de protagonist zich doorheen moet proberen te werken, dus daar zou ik ook goed opletten.

    Voor de rest klinkt het verhaal erg leuk. Vooral de coyote's vind ik een leuk, karakteristiek aspect waar je veel mee kunt doen. Denk alleen de dingen wel heel goed uit voor je ze op papier zet en zorg ervoor dat de verhalen het gehele boek door boeiend te volgen zijn. Voor de rest zou ik gwn proberen te schrijven, als je alles goed hebt uitgedacht en kijken of het lukt. Door ervaring leer je het meest, na mijn mening :)

    Veel succes(Y)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.