• Ik ben begonnen met een boek(je) te schrijven en ik heb al een samenvatting en een proloog.

    - Samenvatting -

    … is op wonderbaarlijke manier op de kracht toveren gekomen. Ze kan er alles mee: dingen laten verdwijnen, laten verschijnen, dingen naar zich toe trekken, ermee gooien, eraan duwen. Ook voelt ze zich aangetrokken tot coyotes, maar deze gaan nooit naar haar toe. Het is heel moeilijk voor … om het geheim bij zich te houden. Ze overtreedt de wetten niet graag, totdat ze de rebelse Rachel ontmoet, die blijkbaar net zo is als zij. Door haar, wordt ook … rebels. En dan komen de coyotes pas op … af.

    Enkel een naam nodig. Kies alsjeblieft voor mij:
    - Lot. [ |||| ]
    - Willemijn. [ ||||| ]
    - River. [ ||||||||| ]


    - Proloog -

    Eén hef met de hand en een bordeauxrode flits zou ervoor zorgen dat het verstand van mijn familie weg zou vagen. Wanneer de vloek van Volle Maan bij mij weg zou gaan, zou ik normaal zijn, naar een normale school kunnen. Maar nooit, maar dan ook nooit is dat bij iemand zoals ik gebeurd.
          Het begon toen ik zeven jaar was. Rond middernacht, in de winter liep ik door het bos, wolvengehuil dat mijn gehoorgangen vulde. Bang was ik niet, ik liep zelfverzekerd door en schopte soms tegen wat steentjes. Maar wat ik niet kon verwachten was dat er een coyote van achter de bomen schoot en me aanviel.
          Ik viel neer in de sneeuw en stribbelde tegen toen de coyote in mijn nek begon te snuffelen. Maar daarna stopte ik met stribbelen. De coyote was toch te sterk. Maar opeens sprong de coyote weg. Hij liet me eenzaam en bang achter, maar wat ik niet had gevoeld, was een zachte beet in mijn nek. Er liep geen bloed uit: het werd heel langzaam een blauwe plek.
          En nu, tien jaar later, weet ik nog steeds niet wat er is gebeurd. Ik voel me aangetrokken tot de coyotes in het bos hier, altijd heb ik geprobeerd er één een aai te geven. Maar het is me niet gelukt omdat ik het niet kon en de coyotes het niet toelieten.
          Sinds de beet kon ik toveren. Drankjes brouwen, toverstokken maken en dingen tevoorschijn toveren kon ik. Vliegen op een bezem weer niet.
          Ik had op een dag een pakket op mijn bed liggen. Toen ik dat open had gemaakt, zat er een groot, dik boek in van wel tweeduizend pagina’s. Er stond ‘Spreuken van de Volle Maan’ op. Er zat een klein boekje bij. Daar stond ‘Wetten der Magie’ op. Ik had gelezen wat er allemaal in stond: er stond echt veel in, alle regels. En de grootste regel was dat niemand er ook achter zou mogen komen dat ik kon toveren.
          Dat was soms niet zo makkelijk. Je kon niet vrij toveren en als ik ging oefenen met toveren, dan kwamen altijd mijn ouders binnen met een preek dat ik dit en dat niet mocht doen. Gelukkig zijn ze nooit achter mijn kracht gekomen, want anders zou ik de klos zijn.
          Wat er zou gebeuren als ze erachter kwamen? Of ik zou gedood worden, of de magie weggehaald worden. Maar door wie? Daar heb ik geen idee van. Nu zijn jullie nieuwsgierig naar mijn naam zeker. Ik heet ...


    Nouuu, ik hoef alleen nog een naam te hebben en jullie mening. Hoe vinden jullie het 'er uit zien'? (:. En wat vinden jullie ervan?

    [ bericht aangepast op 12 sep 2012 - 10:05 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Klinkt goed! (:
    River (:


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    River.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Wiarda schreef:
    Ik stem voor Willemijn.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    River is een leuke naam, en past er goed bij!


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Lot of River of Lot Rivers!! haha vind het verhalen idee leuk!!


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Ik denk toch dat ik Willemijn ga nemen, omdat River... Engels is eigenlijk. Ik vind dat niet zo heel erg, maar Willemijn is Nederlands en past meer bij het karakter van mijn protagonist.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Klinkt goed! Ik zou het zeker lezen! Zelf vind ik River of Lot het mooist. Eh, kan niet kiezen :P, veel succes met je boek!


    Tijd voor koffie.

    BCBG schreef:
    Ik denk toch dat ik Willemijn ga nemen, omdat River... Engels is eigenlijk. Ik vind dat niet zo heel erg, maar Willemijn is Nederlands en past meer bij het karakter van mijn protagonist.

    Oke, maar dan stem ik voor Lot :3


    Tijd voor koffie.

    Ik kan haar ook Willemijn Rivers noemen of Lot Rivers, haha.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Lot of River, vind Willemijn zo ouderwets :')


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Persoonlijk vind ik het nogal kinderlijk, niet helemaal mijn ding. Bovendien vind ik dat de proloog al te veel naar mijn smaak onthuld. Persoonlijk zou ik juist die beet van de coyote in een scène schrijven voor die proloog, omdat dat een stuk spannender is.. Maar dat is dan mijn mening (:

    Qua naam zou ik gaan voor Willemijn. Het heeft wel iets magisch over zich.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Caroll schreef:
    Persoonlijk vind ik het nogal kinderlijk, niet helemaal mijn ding. Bovendien vind ik dat de proloog al te veel naar mijn smaak onthuld. Persoonlijk zou ik juist die beet van de coyote in een scène schrijven voor die proloog, omdat dat een stuk spannender is.. Maar dat is dan mijn mening (:

    Qua naam zou ik gaan voor Willemijn. Het heeft wel iets magisch over zich.


    Ah ja, maar je weet niet hoe ze het aangaat pakken en wat ze ermee gaat doen. Kan heel goed zijn, dat het verhaal volwassener word dan wij denken hoor, dus ik weet nog niet of het zo kinderlijk is.
    De proloog onthult miss wel wat informatie en aardig veel, maar dat kan. Maar inderdaad wat jij zegt, zou het de meeste lezers meer aan spreken als je zou beginnen met iets spannendst of iets spectaculairs. Maar de proloog zoals die nu is kan op zich ook wel.
    Ligt eraan wat je wilt, wil je lezer informeren door veel informatie al te verklappen of juist amuseren door er iets spannendst van te maken :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Ah ja, maar je weet niet hoe ze het aangaat pakken en wat ze ermee gaat doen. Kan heel goed zijn, dat het verhaal volwassener word dan wij denken hoor, dus ik weet nog niet of het zo kinderlijk is.
    De proloog onthult miss wel wat informatie en aardig veel, maar dat kan. Maar inderdaad wat jij zegt, zou het de meeste lezers meer aan spreken als je zou beginnen met iets spannendst of iets spectaculairs. Maar de proloog zoals die nu is kan op zich ook wel.
    Ligt eraan wat je wilt, wil je lezer informeren door veel informatie al te verklappen of juist amuseren door er iets spannendst van te maken :)


    Ik wil dus niet teveel verklappen, haha.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    BCBG schreef:
    (...)

    Ik wil dus niet teveel verklappen, haha.


    Dan zou ik ervoor kiezen om er een spannend hoofdstuk van te maken. Laat iets interessants gebeuren, zoals een moord, verminking, aanslag, ontvoering, aanval bijvoorbeeld. Lezers zijn vaak erg geboeid door heftig situaties.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    River is leuk! :D Ga je het op Q zetten? Dan moet je me waarschuwen! ^^


    Don't let small minds convince you that your dreams are too big.