• Ik ben begonnen met een boek(je) te schrijven en ik heb al een samenvatting en een proloog.

    - Samenvatting -

    … is op wonderbaarlijke manier op de kracht toveren gekomen. Ze kan er alles mee: dingen laten verdwijnen, laten verschijnen, dingen naar zich toe trekken, ermee gooien, eraan duwen. Ook voelt ze zich aangetrokken tot coyotes, maar deze gaan nooit naar haar toe. Het is heel moeilijk voor … om het geheim bij zich te houden. Ze overtreedt de wetten niet graag, totdat ze de rebelse Rachel ontmoet, die blijkbaar net zo is als zij. Door haar, wordt ook … rebels. En dan komen de coyotes pas op … af.

    Enkel een naam nodig. Kies alsjeblieft voor mij:
    - Lot. [ |||| ]
    - Willemijn. [ ||||| ]
    - River. [ ||||||||| ]


    - Proloog -

    Eén hef met de hand en een bordeauxrode flits zou ervoor zorgen dat het verstand van mijn familie weg zou vagen. Wanneer de vloek van Volle Maan bij mij weg zou gaan, zou ik normaal zijn, naar een normale school kunnen. Maar nooit, maar dan ook nooit is dat bij iemand zoals ik gebeurd.
          Het begon toen ik zeven jaar was. Rond middernacht, in de winter liep ik door het bos, wolvengehuil dat mijn gehoorgangen vulde. Bang was ik niet, ik liep zelfverzekerd door en schopte soms tegen wat steentjes. Maar wat ik niet kon verwachten was dat er een coyote van achter de bomen schoot en me aanviel.
          Ik viel neer in de sneeuw en stribbelde tegen toen de coyote in mijn nek begon te snuffelen. Maar daarna stopte ik met stribbelen. De coyote was toch te sterk. Maar opeens sprong de coyote weg. Hij liet me eenzaam en bang achter, maar wat ik niet had gevoeld, was een zachte beet in mijn nek. Er liep geen bloed uit: het werd heel langzaam een blauwe plek.
          En nu, tien jaar later, weet ik nog steeds niet wat er is gebeurd. Ik voel me aangetrokken tot de coyotes in het bos hier, altijd heb ik geprobeerd er één een aai te geven. Maar het is me niet gelukt omdat ik het niet kon en de coyotes het niet toelieten.
          Sinds de beet kon ik toveren. Drankjes brouwen, toverstokken maken en dingen tevoorschijn toveren kon ik. Vliegen op een bezem weer niet.
          Ik had op een dag een pakket op mijn bed liggen. Toen ik dat open had gemaakt, zat er een groot, dik boek in van wel tweeduizend pagina’s. Er stond ‘Spreuken van de Volle Maan’ op. Er zat een klein boekje bij. Daar stond ‘Wetten der Magie’ op. Ik had gelezen wat er allemaal in stond: er stond echt veel in, alle regels. En de grootste regel was dat niemand er ook achter zou mogen komen dat ik kon toveren.
          Dat was soms niet zo makkelijk. Je kon niet vrij toveren en als ik ging oefenen met toveren, dan kwamen altijd mijn ouders binnen met een preek dat ik dit en dat niet mocht doen. Gelukkig zijn ze nooit achter mijn kracht gekomen, want anders zou ik de klos zijn.
          Wat er zou gebeuren als ze erachter kwamen? Of ik zou gedood worden, of de magie weggehaald worden. Maar door wie? Daar heb ik geen idee van. Nu zijn jullie nieuwsgierig naar mijn naam zeker. Ik heet ...


    Nouuu, ik hoef alleen nog een naam te hebben en jullie mening. Hoe vinden jullie het 'er uit zien'? (:. En wat vinden jullie ervan?

    [ bericht aangepast op 12 sep 2012 - 10:05 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Lot.

    Je moet doen wat je denkt dat het leukste is, probeer de uitgever eerst. Denk daarna pas na of je het gaat plaatsen! Ik vind het een super leuke beschrijving. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    SpringRose schreef:
    Super awesome,
    Ik hoorde in mijn hoofd steeds Lot terwijl ik de samenvatting las, dus zet daar nog maar een streepje bij ^^
    -btw, van mij mag je het idd wel op Q zetten, wil je me waarschuwen als het boek er is/ het op Q staat??


    Tuurlijk waarschuw ik je, met plezier zelfs ^^.

    @ Destined, wauw, hartelijk bedankt. Ik ga er ook heel goed op letten dat het niet op Harry Potter, Twilight, etc. gaat lijken. Ik ga de magie en het toveren ook erg goed beschrijven. Dank je wel voor de tips en je mening :3.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Is Wetten der Magie een goede titel? (:.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    BCBG schreef:
    Is Wetten der Magie een goede titel? (:.


    Nee, bestaat al, is het boek van Terry Goodkind
    Wetten der magie


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Nee, bestaat al, is het boek van Terry Goodkind
    Wetten der magie


    Maar dat is Wetten van de magie, hihi.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    BCBG schreef:
    (...)

    Maar dat is Wetten van de magie, hihi.


    Lijkt er veel op, mensen zouden het dan snel in verwarring kunnen komen en denken dat jouw boek dat boek is, of zijn boek jouw boek, zou ik niet kiezen die titel persoonlijk, maar het mag wel. Denk alleen goed na over wat de titel betekend, wat is de achterliggende gedachte.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Lijkt er veel op, mensen zouden het dan snel in verwarring kunnen komen en denken dat jouw boek dat boek is, of zijn boek jouw boek, zou ik niet kiezen die titel persoonlijk, maar het mag wel. Denk alleen goed na over wat de titel betekend, wat is de achterliggende gedachte.


    Ik kon het ook de Beet van de coyote noemen, wat vind je daar van?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    BCBG schreef:
    (...)

    Ik kon het ook de Beet van de coyote noemen, wat vind je daar van?


    Beet van de coyote vind ik een betere titel. Dat klinkt wel goed ja. Wordt het eigenlijk een boekenreeks of één boek?


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Het is niet een verhaal dat ik zou lezen, maar dat is een kwestie van smaak. Ik zou als naam trouwens voor Willemijn kiezen. Ik denk dat dat beter ligt dan Lot of River omdat het zo... Ik weet niet. Het past naar mijn mening heel goed bij het verhaal, net zoals Harry in Harry Potter. Simpel en veelzeggend.


    Searching heavens for another earth

    Destined schreef:
    (...)

    Beet van de coyote vind ik een betere titel. Dat klinkt wel goed ja. Wordt het eigenlijk een boekenreeks of één boek?


    Daar kijk ik nog even naar, ik denk eerst gewoon één boek.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    BCBG schreef:
    (...)

    Daar kijk ik nog even naar, ik denk eerst gewoon één boek.


    Ah, okey,
    Want anders moet je desnoods ook nog rekening houden met dat er subtitels bijkomen. Maar ik zou voor de titel Beet van de coyote gaan. Die klinkt na mijn mening het best en Willemijn is de beste naam voor je protagonist.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik denk dat het beter is om een niet té Nederlandse naam te kiezen voor later misschien.. Dus ik stem voor River (A)


    Dream by Day.

    Tomlinbum schreef:
    Ik denk dat het beter is om een niet té Nederlandse naam te kiezen voor later misschien.. Dus ik stem voor River (A)


    Nou ja, op zich maakt dat niet veel uit, omdat vertalers alle namen toch vertellen en er wel iets van verzinnen. Je moet gewoon eigenlijk de naam kiezen waar je je het lekkerst bij voelt, waar je het meest bij verbonden voelt en waar je zeg maar echt het beeld van dat personage bij die naam voor je ziet, vind ik zelf :).
    Persoonlijk hou ik ook niet egt vele rekening met of een naam te Nederlands is af niet. Is ook lastig als je met alles rekening moet houden en dat valt van zelf wel op z'n plek. Zorg eerst maar eens dat boekje wordt uitgegeven, dat is al een hele klus.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    River

    Ik ben ook over toveren bezig ^^ Ik denk alleen dat ik er een hoop voor moet aanpassen.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Het klinkt echt leuk, ik zou het zeker lezen(:
    River


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."