• Hi guys! (:
    Dus, ik zit dit jaar in Havo 5, en dan moeten we een profielwerkstuk maken. Mijn vriendin en ik hebben het vak Engels gekozen -tenminste iets dat niet iedereen doet- en weten nu geen hoofdvraag voor ons werkstuk.
    We willen iets doen met allemaal oude Engelse schrijvers, zoals Oscar Wilde, Jane Austen, Charlotte en Emily Brönte, Shakespeare, Edgar Allan Poe, Chaucer en nog meer van dat soort schrijvers.
    Is er iemand hier die misschien een idee heeft van wat we kunnen bekijken bij deze schrijvers, en als hoofdvraag kunnen gebruiken? Want mijn vriendin en ik kunnen echt niks verzinnen.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2012 - 17:30 ]


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Wat vinden jullie interessant?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Wat vinden jullie interessant?

    De tijd waarin die mensen leefden, vinden we beide erg interessant. En de manieren waarop ze toen met elkaar omgingen...


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Tremotino schreef:
    (...)
    De tijd waarin die mensen leefden, vinden we beide erg interessant. En de manieren waarop ze toen met elkaar omgingen...
    Dan gaat het dus niet om de schrijvers, maar om de tijd waarin zij leefden. Dat is dus eerder maatschappijleer of geschiedenis.


    Life is hard and then we die

    Dat is gaaf, ik hou van Engelse schrijvers. Favoriet is Tolkien, zit die er ook bij?
    Hmm, misschien als hoofdvraag: Hoe heeft de tijd waarin het boek plaatsvindt het boek beïnvloed? (maar dan in betere woorden, ik kwam er even niet uit).


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dan gaat het dus niet om de schrijvers, maar om de tijd waarin zij leefden. Dat is dus eerder maatschappijleer of geschiedenis.

    Het gaat meer om de boeken die ze hebben geschreven...


    Sting schreef:
    Dat is gaaf, ik hou van Engelse schrijvers. Favoriet is Tolkien, zit die er ook bij?
    Hmm, misschien als hoofdvraag: Hoe heeft de tijd waarin het boek plaatsvindt het boek beïnvloed? (maar dan in betere woorden, ik kwam er even niet uit).

    Dat is een goed idee! Het klinkt in elk geval awesome. (: We weten nog niet of we Tolkien er tussen gaan doen, ligt er een beetje aan of we zijn boeken met die van de andere schrijvers, op een of andere manier, kunnen vergelijken...


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Oewh, ik heb een boek met alle verzamelde werken van de 'Brönte Sisters' in het engels :3, ben er zo blij mee!

    Verder weet ik het niet, sorry :S


    Tijd voor koffie.