• Hallo iedereen, dit jaar moet ik examen doen, maar het leren vind ik heel erg moeilijk. Ik heb namelijk een concentratiestoornis en deze schijnt steeds erger te worden. Nu is dit nog niet het ergste. Mijn zus zegt de hele tijd tegen mij dat ik dom ben, en daarom durf ik geen examen meer te doen. Maar niet alleen zij vindt me dom. Door mijn concentratiestoornis word ik vaak gepest. Wat moet ik doen? Kan iemand me helpen? O ja, en mijn kat is bang voor mij.

    Ehm, vraag het aan je mentor?

    die wil me niet meer helpen sinds hij weet van mijn gecompliceerde verleden

    maar daar wil ik nu niet over praten.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2012 - 21:16 ]

    praat eens met je ouders...ouders zijn ervoor om je te helpen met je problemen...dat van je zus is trouwens niet normaal...en als praten met je ouders niet helpt, dan kun je altijd nog proffesionele hulp zoeken...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ehm, misschien kun je naar de vertrouwenspersoon op school gaan. En je kunt volgens mij examenvrees training doen als het nodig is.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Praat met je ouders van dat pesten en je zus. Het is niet aardig van haar dat ze dat zegt, en daar zijn je ouders voor om dat op de lossen. Misschien kan een vertrouwenspersoon op school je verder helpen. Of ga eens naar de huisarts voor je concentratie probleem, die kan je doorverwijzen.

    Ik zou inderdaad of met je vertrouwenspersoon of met je huisarts over je concentratieprobleem praten. Die kan je inderdaad doorverwijzen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Jouw zus kan wel een harde aanpak gebruiken, praat eens met haar. Als dat niet lukt zijn je ouders er nog.
    Normaal gezien zijn er ook pedagogen, psychologen en een CLB op school, die kunnen misschien helpen met die concentratiestoornis en die examenangst!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Wat een lieve reacties allemaal, ik zal kijken of ik er iets mee kan doen. Ik voel me de laatste tijd namelijk echt depressief.

    concentratie stoornis en niet kunnen leren.. heb ik ook zat last van, misschien heb ik wel wat tips voor jou stuur me maar een berichtje (=. en trek je niks van je zus aan ;) ik denk heus niet dat jij dom ofzo bent.

    Probeer eerst alle zaken voor je zelf op een rijtje te krijgen. Wat wil je gaan doen, hoe wil je het gaan doen en wanneer wil je het gaan doen. Een rustig brein zorgt voor meer concentratie.


    Don't find love. Let love find you.