• Hallo iedereen. Ik heb met school een workshop lunchroom.
    Hierbij mogen we zelf kiezen wat we gaan maken en moeten we een eigen menu kaart maken. Onze lunchroom heet world wide food, dus zoals de titel al zegt: wereld wijd eten.
    Hebben jullie nog lekkere recepten uit de volgende catogoriën?
    - koud voorgerecht
    -warm voorgerecht
    -cocktails en dranken
    - dessert

    Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom.
    Van de gerechten worden foto's gemaakt en bij de menu kaart gezet.
    het is daarom leuk als het er fleurig en leuk uitziet.
    als het lukt om de foto's te krijgen zet ik ze hier op q.
    Vandaag heb ik nederlandse wentelteefjes en tosty's gemaakt.
    ik hoop op leuke en lekkere ideeën.

    VEEL SUCCES.EN ALVAST BEDANKT
    Graag wel het recept erbij, anders kan ik het leuke idee van jullie niet maken XD

    [ bericht aangepast op 31 aug 2012 - 19:06 ]


    If you can dream it, you can do it❤️

    Melonpan schreef:
    (...)

    McDonalds heeft geen lekkere kip, daarom KFC > McDonalds


    McChicken is lekker. (cat) KFC < McDonalds

    Klutz schreef:
    (...)

    McChicken is lekker. (cat) KFC < McDonalds

    Volgens mij gaat dit topic niet over KFC of Mcdonalds,
    De topic maakster heeft dat al eerder gezegd.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Idd de leukste die ik tot nu toe heb gehoord was meloen met ham...............jongens kom op met die overheerlijke recepten :(


    If you can dream it, you can do it&#10084;&#65039;

    - Koud voorgerecht: Salade met tomaatjes, paprika, uitjes/bosui (mogelijk ook ei) en een slasausje erover heen.
    - Warm voorgerecht: Tomatensoep ;D
    - Cocktails en dranken: ...
    - Dessert: Dame blanche! Da's vanille ijs met chocoladesaus eroverheen. Slagroom erbij en klaar!


    You are beautiful, you are love.

    Dat wat ik ontzettend lekker vind, zijn Schinken Hack Röllchen (Vertaald: Ham Gehakt Rolletjes, letterlijk.)

    Dit is trouwens een recept van Maggi Fix & Frisch...dus een deel heb ik uit mijn geheugen moeten doen. We hebben het hier al zonder zakje gemaakt.

    Voor 3 personen heb je dan nodig:
    - 250 gram gehakt.
    - Tomatenpurree ofzoiets (ik ben momenteel kwijt hoeveel)
    - 50 ml zoete room
    - 50 gram geraspte kaas
    - plakjes ham.
    - natuurlijk dingen als zout, peper etc...

    Stap 0: De oven voorverwarmen op 200°C voor een onder/boven-hitte oven en 170°C voor een air circulation oven...

    Stap 1: Bereid het gehakt. Dat wil zeggen, zout/peper/paprika/curry eraan of misschien zo een kruidenmix voor gehakt. Daarvoor moet je kiezen wat je zelf het lekkerste vind. De italiaanse kruidenmix is lekker. Verder nog wat panneermeel en een ei en dan mixen.

    Stap 2: Rol het gehakt tot rolletjes van ongeveer 2 a 3 cm dik. Volgens het recept moeten er 6 rolletjes uitkomen. Doe er dan een plakje ham omheen en leg de rolletjes daarna in een ovenschotel.

    Stap 3: Kook het tomateniets met water en voeg kruiden en de room toe. Dit deel van het recept is mij even een beetje ontgleden, maar je moet dus een tomatensaus maken en die over de rolletjes gieten. Leuk is het om wat meer te maken dan alleen over de rolletjes te gieten. Je kunt er wat pasta bij koken en dit dan erbij serveren, samen met de saus. Je kunt de saus ook helemaal erover doen en alsnog pasta erbij serveren.

    Stap 4: Strooi de kaas over de rolletjes en laat ze dan ongeveer 30 minuten in de oven bakken.

    Ik hoop dat je er iets aan hebt (bloos)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik denk het wel.


    If you can dream it, you can do it&#10084;&#65039;

    noodle soup :9~


    Pumped. Yeah I'm so friggen' pumped

    Fritattensuppe!
    Dit is een soep die ze in Oostenrijk heel veel eten.
    Het is eigenlijk gewoon een soort vlees/groentesoep, maar ik plaats van vermicelli, gebruiken ze een soort van pannenkoek die ze dan in reepjes snijden. :')

    [ bericht aangepast op 1 sep 2012 - 19:01 ]


    Tell me about it, stud.

    Pasta, pasta en nog een pasta. :9~
    Maar ik gebruikt nooit recepten, dus..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Moet het een gerecht zijn van een bepaalde streek, of mag het ook een gerecht zijn met ingrediënten uit verschillende streken?
    Anders zou ik rijst met ratatouille maken :]


    Has no one told you she's not breathing?