• Gebaseerd op het boek Furie (Engels: Malice)



    Furie is een stripboek dat maar bij weinig jongeren bekend is en ongelooflijk moeilijk is om in handen te krijgen. Als je dan toch een exemplaar hebt weten te bemachtigen verdwijnt de inkt na een paar dagen. In Furie zie je fragmenten van kinderen die zogenaamd uit de echte wereld zijn gekomen door het uitvoeren van een ritueel. Hierdoor kwam de baas van de stripwereld, Long Jake, hen naar zijn wereld halen. In Furie gebeuren de vreselijkste dingen met die kinderen, maar ach wat? Het is toch niet echt.
    Als je het ritueel uitvoert kom je echter achter het tegendeel. Long Jake komt je dan halen en voor je het weet wordt je wakker in de trein van Furie die je eruit zet op het eerstvolgende station. De trein is de enige manier om van plek naar plek te reizen, zoals de klokkentoren, de oubliëtte en het glazen doolhof. Je moet voor de trein echter wel een kaartje weten te bemachtigen en met een beetje geluk vind je er een. Een zwart kaartje laat je binnen Furie reizen, maar een wit kaartje laat je zowel binnen Furie als uit Furie reizen: Een mogelijkheid om naar huis te kunnen gaan dus. Echter: Als je uit Furie weet te ontsnappen, zul je je er niets meer van herinneren en geteisterd worden met nachtmerries.
    Ook is er in Furie een groep rebellen: De Havoc, die van alles, zoals het treinspoor, saboteren om Long Jake in de weg te zitten.

    Deze RPG gaat over een groep kinderen in de klokkentoren. Ze hebben een “thuisbasis” dat hun beschermt tegen de gevaren van buiten. Dit bestaat uit een kale ruimte met verschillende kamers die gescheiden worden door lappen stof. Ook hebben ze ergens beneden in Furie een plek om walgelijk eten te halen. Dan worden er twee kinderen op uit gestuurd om op een midden op een brug het voedsel met een emmer uit de kraan te halen. Bovenin de klokkentoren woont de tijdbewaarder, een soort reuzenrups die graag National Geographic kijkt en allerlei mechanise beesten uitvindt die hij bewaart in zijn Menagerie, een etage lager. De tijdbewaarder heeft onder andere Chitters uitgevonden, mechanise apen die op jongeren afspringen en de tijd uit hen wegzuigt. Ze worden binnen een mum van tijd ouder tot ze tot stof vergaan. De Chitters slaan die tijd op in een kristal in hun rug en brengen die naar de tijdsbewaarder. Hij doet die kristallen in zijn wezens en brengt ze zo tot leven. Er gaat echter het gerucht dat in de kristallen de persoonlijkheid van diegene die ervoor is leeggezogen zit en dat de wezens in de Menagerie ooit kinderen waren die door de Chitters werden gegrepen.
    De Menagerie is de enige plaats in de klokkentoren waar je treinkaartjes kunt vinden.

    ~Ben je al tot hier gekomen? Respect.~


    De RPG gaat dus over de klokkentoren. De kinderen daar moeten zien te overleven en hebben allen een ander doel: Naar huis gaan, de Havoc vinden of misschien hun geliefde terugbrengen doordat hij het kristal van diegene heeft en hem in een van de tijdbewaarders machines wilt stoppen.
    We beginnen allemaal in de klokkentoren, maar later, als je personage een kaartje heeft, kan hij naar andere plaatsen rijden. Zelfs plaatsen verzinnen om heen te gaan mag.

    Rules:
    -Geen one-liners, maar posts rond de 10 regels
    -Geen perfecte personges
    -Mensen niet vermoorden zonder toestemming
    -Maximaal twee personages, later in de RPG een tweede aanmaken kan. Als je personage dood is mag je een nieuwe aanmaken
    -Reserveren is niet mogelijk en als je een lijstje aanmaakt vul je hem meteen in (Uiterlijk kan wel later komen als je nog geen foto hebt)
    -Kijk even welk geslacht er nog vrij is om zo balans tussen jongens en meisjes te houden
    -Have fun :3


    Lijstje
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Tijd in Furie:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Extra:

    Rollen
    -Delora Carter, 16, bijna één jaar, door General
    -Vrij
    -Vrij

    -Vrij
    -Vrij
    -Vrij


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 27 aug 2012 - 16:15 ]


    yeehh

    Naam: Delora Carter
    Leeftijd: 16
    Geslacht: Vrouwelijk
    Tijd in Furie: Bijna één jaar
    Uiterlijk:


    Je zou willen dat je Delora vaker ziet lachen zoals ze op deze foto doet. Meestal is haar gezicht vertrokken in een grimas.Ze heeft steile, blonde haren en donkergrijze ogen. Ze doet niet belachelijk veel aan haar uiterlijk en bijt nagels, dus ze ziet er niet zeer bijzonder uit. Ze is van gemiddelde lengte en is best gespierd. Ze heeft dan ook een uitstekende conditie die ze maar al te graag verbeterd. Dit alles zorgt ervoor dat Delora er niet zo heel vrouwelijk meer uitziet, dit komt vooral door het feit dat de hygiëne in Furie laag is, maar ze heeft een mooi zandloperfiguur dat in contrast staat met haar spieren.
    Karakter: Delora is een beetje afstandelijk. ze schat zichzelf soms te hoog in en kan daardoor nogal egoïstisch overkomen. Ze is een beetje een controlfreak en mensen vinden haar vaak erg bazig. Ze staat met beide benen op de grond en is erg standvastig. Als ze een doel heeft, gaat ze er voor. Maar doordat andere mensen haar zo ongelooflijk bazig en soms gemeen vinden, voelt ze zich toch vaak alleen al laat ze dit liever niet blijken. Ze wenst diep vanbinnen dat ze kan veranderen, wat ze ook hard probeert. Het lukt haar alleen niet en dat maakt haar soms ongelooflijk kwaad en dan kun je beter niet bij haar in de buurt komen. Het maakt haar vooral kwaad omdat het een doel is dat ze niet kan bereiken en als ze ergens niet tegen kan is dat het wel.
    Extra: Delora heeft het ritueel uitgevoerd omdat ze wilde bewijzen aan haar bange vriendin dat er niets was om bang voor te zijn en omdat ze wilde bewijzen dat zij nergens bang voor was. Dat ze nergens bang voor zou zijn is nu wel anders bewezen aangezien Furie haar verschillende keren wanhopig bang heeft gemaakt. In haar tijd in Furie denkt ze vaak terug aan haar enige echte vriendin, omdat ze ongelooflijk anders was dan haar: Lief, verlegen, zorgzaam. Ze is een soort jaloezie voor haar gaan koesteren, maar mist haar onvoorwaardelijk.
    Ook heeft Delora een hekel aan haar naam.

    [ bericht aangepast op 27 aug 2012 - 11:22 ]


    yeehh

    Any volunteers? :Y)


    yeehh

    Can I voltineer?
    hehe lijkt me best een spannende RPG :3 ik ga een jongen reseveren !


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    nvm

    [ bericht aangepast op 27 aug 2012 - 21:15 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    mag ik een meisje reserveren? en uitleg komt anders zo (A)


    Do what people say you can't.

    Mensen, sorry als ik nu zeur, maar in de regels staat dat reserveren überhaupt niet mogelijk is en ik verwacht behoorlijke posts rond de 10 regels
    Just sayin' :Y)


    yeehh

    Ik zal mijn best doen :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Naam: Saphire ‘Blue’Johnson
    Leeftijd: net 16
    Geslacht: Vrouwlijk
    Tijd in Furie: een half jaar
    Uiterlijk:


    Saphire is ing. 1.70. Ze heeft blonde haren en fel blauwe ogen. Ze kijk vaak somber of neutraal. Als ze eenmaal lacht, lach ze wel voor een tijdje.
    Karakter: Saphire is een rustig, btrouwbaar, lief en vrijgevig meisje. Ze kan soms erg betweeterig overkomen en is altijd nieuwsgierig. Ze kan niet goed tegen drukte en wil altijd logica toepassen. Ze weet wat ze wil en gaat heel ver om at te krijgen.
    Extra: Ze vond het boek en was zoals altijd een beetje te nieuwsgierig. Ze voerde het ritueel vooral uit omdat ze het met haat eigen ogen wou zien en het graag wou meemaken. Ze was er eerst erg cynisch over, maar nu ze in furie zit heeft ze spijt van haar naïviteit en nieuwsgierigheid.

    Klinkt echt geweldig.


    We've lived in the shadows for far too long.

    oke sorry, ben bezig met perso, ik denk dat het voor mij ook lastig zal zijn om minstens 10 regels te doen $:


    Do what people say you can't.

    laat maar k hoef niet meer $:


    Do what people say you can't.

    Ik shrijf me denk ik ook uit :/ 10regels ga ik niet kunnen halen sorry


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH