• Met een lengte van 269 meter, een breedte van 28 meter en een crew van 899 man, werd de Titanic als ‘The Unsinkable’ beschouwd.
    Met 329 passagiers in de eerste klas, 285 in de tweede klas en 710 derde klas was ongeveer de helft van het maximale aantal mensen aan boord.
    Het schip vertrok vanuit Southampton, en zou arriveren in New York City.
    Alle 2223 passagiers hadden zo hun eigen reden om met deze boot mee te gaan. Zo hadden sommige derde klassers jaren lang moeten werken om een kaartje voor dit onzinkbare schip te kunnen kopen, en leken sommige eerste klas passagiers niet eens mee te willen. Wat voor de éen nieuw begin in New York was , was voor de ander weer gewoon een andere reis op een duur schip.
    In de nacht van 14 op 15 april 1912 kwam de Titanic op zijn eerste reis kort voor middernacht in aanvaring met een ijsberg; een deel van de stuurboordzijde werd op verscheidene plaatsen doorboord, en binnen drie uur was het schip gezonken. 1522 mensen aan boord kwamen om het leven. Maak jij deel uit van die 1522, of weet je het te overleven?


    Passagiers:

    VOORLOPIG VOL
    Eerste klas meisjes: [Max. 4]
    - Elisàbeth Catherine Billington - 21 - Aragog
    - Rue Samantha Jones - 20 - Salim
    - Amelia "Amelie" Tiana Rivendell - 19 - Stornoway
    - Milena Valora Henderson - 18 - Clarisse

    VOORLOPIG VOL
    Eerste klas jongens: [Max. 4]
    - William ''Will'' Edward McGreggor - 23 - WillNotLearn
    - Damian George Rivendell - 22 - Clarisse
    - Lucas "Luke" Arthur Henderson - 22 - Stornoway
    - Jonathan Harkness - 19 - xRemember

    VOORLOPIG VOL
    Tweede klas meisjes: [Max. 4]
    - Monique Skye Matthews - 16 - Europe
    - Safaa Quinn Carter - 20 - PainEnds
    - Anna Denise Slaughter - 24 - Courteous
    - Joanne Constance Miller - 16 - xEvangeline

    VOORLOPIG VOL
    Tweede klas jongens: [Max. 4]
    - David Lars Ryans - 22 - BlueHope
    - Daniël Johnson - 20 - xYOLO
    - Brighton Jones - 19 - Poeh
    - Cristiaan ''Cris'' Alexander - 21 - WillNotLearn

    VOORLOPIG VOL
    Derde klas meisjes: [Max. 4]
    - May Alison Adams - 19 - Aragog
    - June Dawson - 19 - Salim
    - Indigo Samatha 'Sam' Liboiron - 16 - BlueHope
    - Illeana Sofia Moreno - 18 - Dictionary

    VOORLOPIG VOL
    Derde klas jongens: [Max. 4]
    - Michael Damian Grey - 19 - WillNotLearn
    - Alex Munro Hope - 20 - BlueHope
    - Andrew Connor McDavids - 26 - Courteous
    - Alfeo De Rossi - 18 - Poeh

    Crew:

    MEISJES VOORLOPIG VOL
    Bemanning: [Oneindig]
    - Tillie Annemarie Van 't Hek - 78 - Aztec
    - Leonie Laurenz - 23 - CottonCloud
    - Jalya Suzanne Oakley - 18 - xMHoran
    - Aurélie Marie-Lou Smith - Perdu
    - Alexander ''Alex'' Nathan Parker - 20 - WillNotLearn
    - Thomas Andrews - 39 - Aztec

    VOL
    Kapitein:
    - Edward Smith - 62Aztec


    KAMERINDELiNG
    3e klassen
    Kamer 119
    - Alfeo De Rossi
    - June Dawson
    - May Alison Adams
    - Michael Damian Grey

    Kamer 134
    - Indigo Samatha 'Sam' Liboiron
    - Alex Munro Hope
    - Illeana Sofia Moreno
    - Andrew Connor McDavids

    2e klassen
    Kamer 46
    - David Lars Ryans
    - Brighton Jones

    Kamer 51
    - Daniël Johnson
    - Cristiaan ''Cris'' Alexander

    Kamer 39
    - Monique Skye Matthews
    - Joanne Constance Miller

    Kamer 30
    - Safaa Quinn Carter
    - Anna Denise Slaughter


    Er kunnen nog rollen aan worden gemaakt in her rollentopic.


    Regels:
    ~ Minimaal 4 regels.
    ~ 16+ mag.
    ~ Niet iedereen is perfect.
    ~ OOC tussen haakjes.
    ~ Hou het realistisch! Dus geen relaties of smoorverliefd zijn na éen dag oid.
    ~ Maximaal drie personages, ieder in een andere klas of twee in dezelfde klas met jongen+ meisje.
    ~ Reseveringen blijven 24 uur staan.


    Begin:
    Het is dertig minuten voor vertek. De haven is overbevolkt, en de derdeklassers worden gecontroleerd op luizen- en vlooien. De eersteklassers hebben een gigantische suite, de tweedeklassers wat kleiner.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 19:20 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Amelia "Amelie" Tiana Rivendell || 19
    Amelies broer parkeert de auto. Zij vond dat ze te hoog geplaatst waren om zelf te rijden, dat ze een chauffeur moesten aanschaffen. Maar Damian en haar ouders vonden dat overbodig. Damian brengt nog een paar dingen in orde met de bagage en de kamer en doet dan de deur aan Amelies kant open. Ze komt uit te auto en hij haakt zijn arm door die van haar. "Ben je er klaar voor?", vraagt hij.
    "Tuurlijk, waarom zou ik dat niet zijn?", zegt Amelie zuchtend. De gedachte dat ze in New York een heel nieuw leven zou beginnen zonder haar ouders. En zonder haar kat, Mycroft. Ze had hem zelfs niet meer gezien vandaag en eerst had ze halsstarrig volgehouden dat ze niet zouden vertrekken zonder dat ze Mycroft vaarwel had kunnen zeggen.

    Lucas "Luke" Arthur Henderson || 22
    De chauffeur parkeert de auto en Luke smijt meteen als de auto amper stil staat de autodeur open. Eindelijk frisse lucht! Auto's zijn niets voor hem. Je stikt er alleen maar in je eigen koolstofdioxide. De prikkende stof van het ongemakkelijk zittende pak dat zijn moeder hem had overhandigd, prikt in zijn nek. Waarom moet hij dat ding aan doen? Het is niet alsof ze naar een feestje of zo gaan.
    "Kom je Luke?", vraagt Milena. Luke knikt even kort en volgt zijn zus.


    help

    Leonie Laurenz - 23
    Ik leunde op de reling van het schip en keek naar de arriverende mensen. Hier en daar staken enorme hoeden en overdreven kapsels boven de anderen uit. Ik rechtte mijn rug en liep naar de loopplank. Ik wist wat mijn eerste opdracht inhield: Koffers wegbrengen. De meesten zouden er niet zo enthousiast over zijn, maar voor mij betekende mijn baan onderdak en een reis. Dat was al meer dan ik kon wensen.


    yeehh

    [Jeee, we zijn begonnen! :)
    In mijn topics]


    Fuck the government.

    Damian George Rivendell || 22.

    Damian glimlacht. "Geen idee, misschien wil je eerst nog ergens een nieuwe garderobe aanschaffen voor op het schip, of zoiets." Zegt hij tegen haar. Hij loopt met Amelie aan zijn arm richting de brug. Als hij voor de ingang staat, werpt hij nog een snelle blik naar achteren, naar Southampton. "Ik heb trouwens een verassing voor je als we eenmaal in onze suite gearriveerd zijn." Hij grijnst ondeugend naar Amelie.

    Milena Valora Henderson || 18.

    Milena gaat naast Luke lopen, hun moeder loopt al een stuk voor hun uit. "We kunnen nu nog wegrenn-" Ze stopt gelijk als hun moeder zich plotseling omdraait en hun een priemende blik toewerpt. "Of niet.." Mompelt ze zachtjes, terwijl hun moeder naast hun komt lopen. Hun moeder laat de kaartjes zien en Milena volgt haar naar binnen. Ze moest alleen nog deze reis met haar moeder zien te overleven, daarna zouden ze weg kunnen, daarna zouden ze vrij zijn. "Een reis." Fluistert ze zachtjes.

    [ Wanneer zou de Titanic, als hij dus niet zou zinken, aangekomen zijn in New York? Weet iemand dat toevallig? c: ]

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 19:59 ]

    Amelia "Amelie" Tiana Rivendell || 19
    "Ik haat verassingen, dat weet je", zegt Amelie een tikkeltje bits.
    Ze ziet het echt niet zitten om naar de andere kant van de wereld te gaan. En wie is er eigenlijk om haar te dwingen dat het moet? Ze is meerderjarig. Ze kan best wel voor zichzelf zorgen... Amelie en Damian lopen het schip op en worden naar hun suite geleid.

    Lucas "Luke" Arthur Henderson || 22
    "Maak je niet druk", fluistert Luke. "We kunnen altijd nog overboord springen, doen alsof we doodgaan en dan ziet ze wel in welke fout ze heeft gemaakt", zegt hij met een schaapachtige glimlach, maar zijn moeder heeft te goede oren en het levert hem een oorvijg op. "Mam! Ik ben 22, ik ben geen kind meer, is dat echt nodig?"
    "Je gedraagt je nog als iemand van twaalf, waarom denk je dat het nodig is?"


    help

    Leonie Laurenz - 23
    Als ik bij de brug ben zie ik gelijk een paar eersteklassers met koffers lopen en als bemanningslid ben ik er verantwoordelijk voor dat die naar de suite komen zonder dat zij moeite hoeven te doen.
    'Welkom op de Titanic, kan ik jullie koffers naar jullie suite dragen?' Vraag ik met een glimlach. Het was misschien nieuw voor ze dat een meisje dit deed, maar ik deed het graag.


    yeehh

    Joanne Constance Miller

    Daar liepen we dan, Ted tussen Rachel en mij in terwijl hij stevig onze handen vasthield en vader zo trots mogelijk voor ons uitliep. Met grote ogen aanschouwde ik het majestueuze schip voor me.
    'Wow...' hoorde ik mijn broertje bewonderend fluisteren.
    Het was al een tijdje geleden dat we luxe hadden gezien - behalve enkele kleren en meubelen die ons te dierbaar waren -, maar zulke luxe was voor mij onbekend. Vader had ons bevolen ons aantoonbaar te maken wat inhield dat we onze chiquere kledij aan moesten trekken. Zodat we toch nog wat weg hadden van eersteklassers. Ik vond het simpelweg lariekoek, ik was altijd al iemand geweest die geen belangen over de meningen van anderen had. Maar ik had absoluut geen zin in nog zo'n klap tegen mijn gezicht als vorige week, dus ik hield mijn mond.
    Ik liep gehypnotiseerd over het bruggetje naar het schip.
    Het bleek dat we ieder onze eigen weg naar een slaapkamer moesten maken, wat Teds blauwe ogen even paniekerig door de menigte liet gaan, waarschijnlijk zich afvragend wie van hen zijn kamergenoot voor de komende dagen zou worden, maar Rachel wist hem gerust te stellen. Op mijn sleutel stond kamer 39, dus zocht ik de deuren af tot ik de juiste vond. Ik duwde de deur open en trof daar mijn kamergenote aan.
    'Hallo,' glimlachte ik. 'Mijn naam is Joanne Miller, maar noem me gerust Joan, met die naam wordt ik gebruikelijk aangesproken,' ik stak mijn hand uit naar het meisje. Naar mijn schatten waren we ongeveer van dezelfde leeftijd.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 21:23 ]


    Fuck the government.

    || Iemand van de eerste klas die Thomas Andrews wilt meeten? Je kunt doen zoals de familie van Rose in de film (: ||

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 20:10 ]


    But calm, white calm, was born into a swan.

    [ Misschien kan Thomas even gezellig de Rivendell's komen begroeten?(: ]

    Milena Valora Henderson || 18.

    Ze giegelt zachtjes om Luke en houdt gelijk op als ze haar moeder ziet. Milena wil antwoord geven op Leonie, maar haar moeder is haar voor. "Ja, graag." Zegt haar moeder, terwijl ze haar kin omhoog houd. "Nestor, geef haar de koffers." Zegt ze tegen de kalende, dikke chauffeur die loopt te slepen met ladingen bagage. "Kan dat niet wat sneller?" Krijst ze, terwijl ze met haar ogen rolt. Achter haar rug om immiteert Milena haar geluidloos en overdreven.

    Damian George Rivendell || 22.

    "Oh, nee bedankt, onze koffers zijn al gebracht." Zegt hij tegen Leonie, terwijl hij snel achter Amelie aan loopt. "Nou, ik heb het vreemde gevoel dat je deze verrassing wel erg leuk gaat vinden." Zegt hij tegen zijn zus. Hij staart naar de details van het schip terwijl hij rustig met zijn zus mee loopt richting hun gigantische suite. Hij haalt zijn hand door zijn haar en grijnst.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 20:18 ]

    Aztec schreef:
    || Iemand van de eerste klas die Thomas Andrews wilt meeten? Je kunt doen zoals de familie van Rose in de film (: ||


    || Mee ! c: Waar meeten? ||


    I live my life and you can´t stop me anyway.

    Thomas Andrews || Designer Titanic

    Ik begroet al de bekende families die ik tegenkom, allemaal eerste klas natuurlijk. Met de meeste maak ik een praatje. Ook glimlach ik naar de wat armere mensen die voorbij komen. Ik hoor wat bekende stemmen terwijl ik de hoek omsla. Ik loop richting het geluid, en daar heb je de Rivendell's. "Damien." groet ik en glimlach naar Leonie. "Ik dacht jullie al te horen, bevalt het schip jullie al?" vraag ik vriendelijk.


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Anna Denise Slaughter -24-

    Ik zag dat ik ingedeeld zat met een meisje dat safaa heette, ik verwachtte er niet te veel van, ik wilde liever bij een jongen zitten. dan was er misschien nog wat te beleven geweest. Ik dumpte m'n bagage en zocht m'n boekje, het notitie boek had ik al sinds m'n 5e jaar.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Salim schreef:
    (...)

    || Mee ! c: Waar meeten? ||


    Thomas staat nu op de gang bij de Rivendell's, daar kan je wel bij natuurlijk (:

    Ps: moet zo wel eventjes weg, over 15 min denk ik. Sorry peeps (:


    But calm, white calm, was born into a swan.

    || Moet weg, sorry!! ||

    Ben een kwartier weg, of half uur..

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 20:26 ]


    But calm, white calm, was born into a swan.