• Het doet mij genoegen u mee te kunnen delen dat u in aanmerking komt voor plaats aan Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus...

    Goedenacht!

    Al tijden loop ik met een idee, een vrij... ambitieus idee, kan je denk ik wel zeggen. Zoals vele fans van de Harry Potter reeks heb ik in de afgelopen jaren meerdere verhalen geschreven die zich afspelen op Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus, echter, geen enkele van deze omvang.

    Maar, laat ik eerst een kleine introductie geven:

    Het is het jaar 1970, het jaar dat later bekend zal komen te staan als het jaar waarin James Potter zijn eerste stappen in het magische onderwijs zette. Maar, hij is niet alleen, naast zijn vrienden treed ook een klein, jong meisje deze vreemde wereld binnen. Haar naam is Ourana, vernoemd naar de Griekse God van de hemel.

    Wat begint als een verbijsterend avontuur, in een magische, prachtige wereld, blijkt uiteindelijk ook een schaduwzijde te hebben. Want buiten de pracht en praal van het kasteel, sluipt een ongekend gevaar... De Heer van het Duister is opgestaan.


    Zoals jullie nu misschien al zullen vermoedden, gaat het, in eerste instantie, om een eerste jaars. Een deel van de karakters zullen jullie nu waarschijnlijk ook al kunnen voorspellen, echter, heeft Zweinstein meer leerlingen nodig dan drie potentiële faunaten, een weerwolf en een jong meisje.
    Ik weet dat ik nu een hele waslijst aan rollen ga geven, dit is meer om jullie de keuze te bieden dan dat ik verwacht dat ze allemaal vervuld zullen worden. Als uiteindelijk ook niet overal een vrijwilliger voor is, is dat ook geen enkel probleem. Maar voor wie altijd al een leerling of docent aan Zweinstein heeft willen zijn, hier is een kans.

    De aangeboden rollen:

    Leerlingen:
    - Griffoendor
    4 meisjes 2 meisjes
    - Huffelpuf
    4 jongens
    4 meisjes
    - Ravenklauw
    4 jongens
    4 meisjes 3 meisjes
    - Zwadderich
    3 jongens
    3 meisjes

    Docenten:
    Astronomie
    Kruidenkunde
    Verweer tegen de zwarte kunsten

    Niet alle personages zullen evenveel aan bod komen, het merendeel van de aandacht zal uitgaan naar de leerlingen van Griffioendor en Zwadderich, maar de anderen zullen ook echt niet vergeten worden.

    Indien je mij zou willen helpen door een rol in het verhaal op je te nemen, zou ik je willen vragen om het onderstaande lijstje zo compleet mogelijk in te vullen. Ik besef dat het best veel vragen zijn, maar hoe meer ik weet, hoe beter ik het karakter, en diens verhaal, uit kan werken.

    Rol:
    Voor- en achternaam:
    Verjaardag (met uitzondering van de docenten variëren de leeftijden tussen de 10 en de 11 jaar oud, maar een datum opgeven is een leuke toevoeging):
    Uiterlijk (bij voorkeur met foto):
    Karakter (en waarom past je afdeling zo goed bij je):
    Favoriet vak:
    Huisdier: Ja/nee, zo ja, welke?
    Hobby’s:
    Verleden/familie:
    Extra (voor alles wat ik verder zou moeten weten):

    +

    Wat zou jij ontzettend graag willen dat je karakter zou doen? Zwerkballen? De beste vriendin zijn van Lily? In het koor zingen of bij een andere club? Zoenen met Lupos (oké, waarschijnlijk niet in je eerste jaar, maar je weet maar nooit)? Zet het erbij en wie weet kan je het terug lezen!

    Ontzettend bedankt allemaal!

    Ps. Het eerste hoofdstuk zal ik vrijdag online zetten.
    Pps. Als jullie verder nog vragen hebben, zet ze er gerust bij!

    [ bericht aangepast op 15 aug 2012 - 21:30 ]


    ''When I get to the bottom I go back to the top of the slide'' - Helter Skelter, The Beatles.

    Voor en achternaam: Cherise Smith
    Verjaardag: Cherise is elf als ze in september begint aan haar magische opleiding, maar verjaart op 21 augustus en wordt dan twaalf.
    Uiterlijk: [img=http://m.weheartit.com/entry/24289890/in-set/2042331-kids]Cherise[/img], heeft haar naam te danken aan haar standaard, van nature rode lippen. Cherise betekent dan ook 'kersenrood'. Haar porseleinen gezichtje wordt omleind door donkerbruine, stijle haren, die haar donkerblauwe ogen nog dieper laten lijken.
    Karakter: Cherise stamt af van de aangetrouwde, Jone familie. Haar moeder, Anne Jone heeft altijd verkeerde dingen gedaan, terwijl haar vader, Jason Smith het tegenovergestelde was. Hoewel Cherise haar eigen besluiten weloverwogen neemt, kiest ze niet voor ravenklauw, maar voor zwadderich als afdeling. Dit omdat ze zich daar beter op haar gemak voelt - ze is dan ook een moederskindje, en is allesbehalve vies van het stelen van dingen.
    Favoriete vak: Cherise verdiepte zich in beide kanten van de familie, kwam erachter dat ze een oma
    Had die half Grieks was. Sindsdien pluist ze ieder stukje van de geschiedenis uit. Geschiedenis, is dus dan ook haar favoriete vak.
    Huisdier: Cherise heeft een lapjeskat, die ze Luna heeft genoemd, naar de maan.
    Hobby's: Zoals eerder gezegd leest Cherise graag in de geschiedenis boeken, maar ze schrijft ook erg graag. De rollen perkament komen haar de oren uit, maar ieder stukje is heilig beschreven met inspiratie.
    Verleden: Stiekem is dit al wel een beetje beschreven hierboven.
    Extra: Cherise is een kei in zich afzonderen. Ze houdt van gezelschap, maar soms, laat in de avond zit ze graag aan het meer.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 14:50 ]


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Dankjewel voor je reactie!

    Zoals beloofd zal ik morgen het eerste hoofdstuk posten maar hier vast een klein voorproefje :)

    Ourana Vaals, Dageraad

    Perkamentus keek voor geduldig de kamer rond terwijl het kleine meisje de brief las. De kamer was klein en grauw, een afspiegeling van de wijk in Londen waarin het gelegen was. Er stonden twee bedden in de kamer, al was het duidelijk dat er maar in een geslapen werd.
    ‘’Ze is het enige meisje van haar leeftijd’’, was er aan hem uitgelegd, al wist hij dat het niet waar was. In de gang had hij meerdere jonge meisjes gezien, echter, verschilde ze wel van deze. Zij op de gang waren dreuzels en het meisje binnen was een heks.

    Ourana had net een belangrijk uitziende brief gelezen en naar het verhaal van de meneer voor haar geluisterd, maar ze was nog niet helemaal overtuigd. Hij had het over heksen en tovenaars en dreuzels. Hij was een tovenaar en zij was een heks. Zou het echt kunnen? Ze wist dat ze anders was dan de anderen kinderen, maar magie? Was dat niet uit sprookjes? Of was dat wat ze kon? Met Artemis? Dat hij zo goed luisterde? En, en dat ze zonder te vallen op het steile dak kon komen? Achter Artemis aan?
    ‘’Mag Artemis ook mee? Anders ga ik niet.’’

    Perkamentus nam aan dat het meisje het had over de magere kat die ze gedurende het gesprek en het lezen van de brief tegen zich aan geklemd had gehouden.
    ‘’Natuurlijk mag Artemis ook mee kind, wat een mooie naam. Hij zal het heerlijk vinden op Zweinstein, hij kan buiten rennen en-’’
    ‘’Nee, hij gaat nooit van mij weg.’’
    ‘’-Maar hij mag ook gerust bij je blijven.’’
    Hij glimlachte gemoedelijk naar het meisje dat zijn woorden zorgvuldig in overweging nam.
    ‘’Ik heb geen geld’’, dit zei ze zachter, minder fel, ‘’Ik kan alleen maar naar publieke scholen.’’
    ‘’Op Zweinstein kunnen we je daarmee helpen, we hebben speciale potjes voor leerlingen met minder geld. Je zult misschien een paar boeken en gewaden tweedehands moeten kopen, maar je zult over alles beschikken wat je nodig hebt.’’
    ‘’Dus het is geen grap?’’
    ‘’Het is heus geen grap.’’
    ‘’Ik ben echt een heks?’’
    ‘’Jij bent echt een heks.’’
    Haar grote ogen begonnen te glanzen, ‘’Oké, dan doe ik het wel denk ik.’’


    ''When I get to the bottom I go back to the top of the slide'' - Helter Skelter, The Beatles.

    Rol: Meisje van Zwadderich.
    Voor- en achternaam: Chayenne Roselia Romano, maar ze word door iedereen Chay genoemd.
    Verjaardag: Ze is elf als ze op Hogwarts komt, maar ze word al snel 12 op 12 September.
    Uiterlijk (bij voorkeur met foto):


    Sasha Pieterse
    Karakter (en waarom past je afdeling zo goed bij je): De familie Romano waren/zijn allemaal van Zwadderich. Chay heeft bijna al de karaktertrekjes van de familie, sluw, gemeen, best slim, arrogant, ijdel. Daarom is ze ook gesorteerd in Zwadderich. Je ziet haar alleen aardig doen bij haar echte vrienden. Haar andere 'vrienden' behandeld ze als slaafjes. Ze is een perfecte leider, en ze word ook snel gezien als de leider. Tegen vele mensen is ze een echte bitch. Ze heeft een grote mond, en houd zich bijna nooit aan regels. Op Hogwarts houd ze zich een beetje in, want haar familie wil wel dat ze op school blijft. Ze kan best agressief zijn, en vecht als het moet. Sommige mensen beschrijven haar als "De duivel zelf". Chay heeft veel lef, en is bijna nooit bang. Ze heeft maar één angst, spinnen.
    Favoriet vak: Toverdranken natuurlijk, maar ze is ook best goed in transfiguratie en bijna perfect in de vliegles.
    Huisdier: Ja, een uil Shadow.


    Hobby’s: Zwerkbal, anderen bang maken, kattekwaad uithalen.
    Verleden/familie: Ze heeft beide ouders nog. De strenge Willias en Niarana. Dit zijn ook dooddoenersChay is een puurbloed dus iedereen in haar familie en haar ouders zijn ook tovenaars en heksen. Chayenne heeft nog 2 broertjes. Nicolas van 9 en Tobias van 7. Haar verleden is niet heel boeiend. Ze is best streng opgevoed, maar mocht natuurlijk nog wel een beetje lol maken. Haar ouders zijn dooddoeners, en ze willen dat Chay en haar 2 broertjes dit ook worden.
    Extra: Ze is beater geworden bij het zwerkbalteam?

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 18:00 ]


    El Diablo.

    Rol: Meisje van Griffoendor
    Voor- en achternaam: Juno Felyn
    Verjaardag: 11, 6 April
    Uiterlijk:




    Karakter: Juno is een apart meisje dat duidelijk haar eigen mening geeft. Ze heeft lef en behulpzaam. Hierdoor past ze bij Griffoendor.
    Favoriet vak: Kruidenkunde
    Huisdier: Ja, een kat genaamd Whisker.


    Hobby’s: Ze is dol op de natuur en houd van buiten zijn met haar kat. Soms zit ze stilletjes buiten schetsjes te maken van de natuur.
    Verleden/familie: Ze heeft twee ouders die dol op haar zijn. Ze zijn net zo uitbundig als haar. Ze heeft een fijne jeugd gehad met weinig tegenslagen, maar ze is zich er goed van bewust dat dit niet overal het geval is. Ze had een goede band met haar oma, die van ouderdom overleden is. Ze draagt haar ketting nog iedere dag en niemand mag er aan komen.
    Extra: Ze maakt veel jongensvrienden, omdat sommige meisjes haar een beetje eng of vreemd vinden.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2012 - 10:13 ]


    You are beautiful, you are love.

    Bedankt voor de bijdragen! Ik heb al hele leuke ideeën voor deze rollen in gedachten ;) in het tweede hoofdstuk komt er sowieso al een aan bod... Ik hoop dat ik ze zo tot hun recht laat komen als jullie ze bedoeld hebben en dat jullie het met plezier zullen lezen. Zodra ik het morgen gepost heb, zal ik hier de link plaatjes :)


    ''When I get to the bottom I go back to the top of the slide'' - Helter Skelter, The Beatles.

    Leuk! (krul)


    You are beautiful, you are love.

    Heb je dus nog 1 meisje nodig voor Zwadderich? En drie meisjes voor Griffoendor?

    Rol: Ravenklauw meisje.
    Voor- en achternaam: Emily Evelina Grey
    Verjaardag: 11. Ze is jarig op 11 juni
    Uiterlijk:


    Emily heeft blonde haren en grijsblauwe ogen. Ze draagt graag mutsen en capuchons.
    Karakter: Emily is een erg intelligent meisje en erg ambitieus. Ze gaat voor wat ze wil en geeft iets niet zomaar op.
    Favoriet vak: Toverdranken.
    Huisdier:


    Haar kat heet Duchess.
    Hobby’s: Ze schaakt en ze schrijft momenteel een boek genaamd 'Belevenissen van een elfjarige'
    Verleden/familie: Haar ouders zijn allebei dreuzels en vonden magie taboe. Totdat Emily niet te stoppen was en de eerste brieven van Zweinstein aankwamen. Uiteindelijk mocht ze toch gaan met de voorwaarde dat ze magie thuis niet mocht gebruiken.
    Extra: Ze heeft ooit een schaakkampioen verslagen.


    26 - 02 - '16

    Rol:
    Voor- en achternaam: Alexandra Swan
    30 april, 11 jaar oud.
    uiterlijk:
    http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl&sa=N&biw=1280&bih=717&tbm=isch&tbnid=SgjyiWpIr6V8bM:&imgrefurl=http://fatbuddhastore.blogspot.com/2012/05/hottie-of-week-vanessa-paradis.html&docid=yuTI7KzQfXLSqM&imgurl=http://2.bp.blogspot.com/-ScD4z8FGv_o/T7lIWot0m7I/AAAAAAAAGug/907TkOP_S38/s1600/vanessaparadisvanessaparadis.jpg&w=500&h=507&ei=5G8qUNT2BMbG0QXYi4GYBQ&zoom=1
    Afdeling: Zwadderich
    Karakter (en waarom past je afdeling zo goed bij je):Koud, Sarcastisch en hooghartig, toch een goede vriendin.
    Favoriet vak: Vliegen
    Huisdier: Ja/nee, zo ja, welke?
    Hobby’s:Zwerkbal, Zingen en tekenen
    Verleden/familie:Ze komt uit een rijke tovenaars familie, dooddoeners zijn het zeker weten.
    Extra (voor alles wat ik verder zou moeten weten):

    [ bericht aangepast op 14 aug 2012 - 17:32 ]


    it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

    Hey,
    bedankt voor alle nieuwe reacties, sorry dat ik nog niks had gepost maar ik heb wat problemen gehad met internet. Ik zal proberen het er vanavond nog op te krijgen.
    Thanks for the patience :)
    x


    ''When I get to the bottom I go back to the top of the slide'' - Helter Skelter, The Beatles.

    http://www.quizlet.nl/stories/details.php?id=94178&message=242

    De proloog staat erop, daar hebben jullie hier eerdar al een stukje van kunnen lezen, maar dan hebben jullie in elk geval de link vast. Het eerste echte hoofdstuk komt eraan :)


    ''When I get to the bottom I go back to the top of the slide'' - Helter Skelter, The Beatles.

    Het eerste hoofdtsuk staat erop! Ik hoop dat jullie het leuk zullen vinden! Tips en kritiek zijn altijd welkom!

    @Rivera: Zwadderich zit qua meisjes nu vol, maar voor Griffoendor, Ravenklauw en Huffelpuf zijn ze nog steeds welkom! Ook een vrouwelijke docent is prima :)

    [ bericht aangepast op 15 aug 2012 - 20:58 ]


    ''When I get to the bottom I go back to the top of the slide'' - Helter Skelter, The Beatles.

    Rol: Meisje van Griffoendor.
    Voor- en achternaam: Phoebe Louisa Daley.
    Verjaardag: 11 (1 januari.)
    Uiterlijk:


    Phoebe als 11 jarige en Phoebe als 18 jarige.
    Rosie Huntington - Whiteley.
    Karakter (en waarom past je afdeling zo goed bij je): Phoebe is een belangstellend en nieuwsgierig meisje. Ze staat altijd open voor nieuwe ervaringen, vindt het geweldig om andere mensen te leren kennen en wil weten hoe alles werkt. Ze kan elke dag nog leren. Phoebe is iemand die maar blijft praten. Ze is uiterst intelligent maar dat laat ze niet graag blijken. Ze kan nog altijd wel belachelijk slim uit de hoek komen, waarbij ook de nodige sarcastische opmerkingen worden gebruikt.
    Phoebe kan niet tegen stiltes en er moet altijd geluid om haar heen zijn. Ze is ontzettend vrolijk en huppelt het liefst de hele dag rond, vrolijk grapjes makend. Want ze beschikt ook nog over een dosis humor. Ze denkt altijd overal het goede van en dat is ook een van haar zwaktes. Haar enthousiasme steekt ook nogal eens de kop op maar dat kan ook voor problemen zorgen omdat het uiteindelijk nog vreselijk irritant kan zijn. Het probleem bij Phoebe is, dat ze veel te veel nadenkt over dingen. Zo raakt ze in de stress en wil het vaak ook niet lukken. Ook is ze emotioneel aangelegd en krijgen haar emoties ook vaak de overhand, want ook niet altijd goed kan uitpakken.
    Ze gaat moeilijke projecten of conversaties niet uit weg en gaat juist de confrontatie aan. Hier kickt ze stiekem wel een beetje op. Phoebe is daarom ook niet op haar mondje gevallen en ze durft best haar mening uit te spreken, tegenover wie dan ook. Ze heeft een scherpe tong waarmee ze venijnig uit de hoek kan komen. Phoebe's scherpe tong beledigd vaak mensen met vlak sarcasme. Ze zit niet verlegen om aandacht van jongens, maar ze is koelbloedig en het kan haar echt geen hol schelen. Phoebe is het meest levenslustige meisje wat je ooit hebt ontmoet. Ze heeft een blij gemoed en ze geeft zich met huid en haar over aan de activiteiten van de dag. De passie die ze investeert in haar projecten is aanstekelijk en zelf kijkt ze bij het opstaan al uit naar wat de dag je zal brengen. Creativiteit, daar heeft Phoebe ook een flinke dosis van. Ze is in staat nieuwe manieren te bedenken om dingen voor elkaar te krijgen. Ze is vindingrijk ze kan dingen op een andere manier aan pakken en op die manier ook haar. Ze is perfect voor Griffoendor.
    Favoriet vak: Dit is zonder twijfel Verweer tegen de zwarte kunsten. Ze kan ook goed opschieten met de Zwadderaars, en ze had liever bij Zwadderich gehoord.
    Huisdier: Ja/nee, zo ja, welke?: Ja, een mooie uil.


    Haar naam is Forest.
    Hobby’s: Phoebe's passie is mode, dat is wel duidelijk. Ze is een redelijk bekende fashion blogger die bekent is bij het grotere publiek. Ook wordt ze door designers gevraagd om model te staan voor hun creaties en vaak krijgt ze ook gratis producten en kleding opgestuurd, zodat ze het zelf niet hoeft te kopen.
    Verleden/familie: Phoebe is een volbloed, geboren in een volbloed familie. Haar moeder is de heks Daniella Daley - Potter . Ze is 45 jaar oud en werkt als heler. Ze is verre familie van James Potter. Haar vader is de tovenaar Romeo Daley . Hij is 44 jaar oud, werkt als fotograaf voor de Ochtendprofeet. Phoebe heeft ook nog een zus, ze heet Alisia Daley. Alisia is 16 jaar oud, en zit in de afdeling Zwadderich. Ze doet goed haar best en heeft een relatie.
    Julianne Hough, Chris Cornell, Hannah Simone.
    Extra (voor alles wat ik verder zou moeten weten): Phoebe is allergisch voor graspollen. In het voorjaar is het dus feest bij haar. Ze is ook Chaser (Jager) in het zwerkbal team van Griffoendor.


    -
    het is btw Griffoendor, niet met een i ertussen!

    [ bericht aangepast op 15 aug 2012 - 21:19 ]


    where would I be, if you didn't believe?

    Bedankt voor je bijdrage! Ik heb de spelling overal aangepast, als ik er ergens een gemist heb hoor ik het graag :) (ook andere spel en typfoutjes, ik lees alles grondig na, maar ja, dyslexie)


    ''When I get to the bottom I go back to the top of the slide'' - Helter Skelter, The Beatles.