• In een voorstad van Denver zijn zeker veertien doden gevallen bij een schietpartij in een bioscoop. Ongeveer vijftig gewonden zijn naar ziekenhuizen in de buurt gebracht. De politie heeft meteen na de schietpartij de vermoedelijke schutter opgepakt.

    De schietpartij was tijdens de première van de nieuwe Batman-film "The Dark Knight Rises" in Aurora. Ooggetuigen zeggen dat een man met een gasmasker op het vuur opende en een bus met traangas gooide.

    Bekijk de livestream van 9NEWS.com

    De man was in het zwart, droeg een kogelwerend vest en had een aantal wapens bij zich, zeggen getuigen. Bioscoopgangers zeggen dat ze in eerste instantie dachten dat de schoten bij de film hoorde.

    Ontsmet
    Volgens politiechef Dan Oates van Aurora zijn er in tegenstelling tot eerdere berichten geen bewijzen dat er twee schutters zijn. De aangehouden verdachte is een 24-jarige man.

    Tien mensen zijn overleden in de bioscoop, vier anderen bezweken in of op weg naar het ziekenhuis. Verschillende gewonden zijn in kritieke toestand of worden geopereerd, volgens woordvoerders van verschillende ziekenhuizen.

    Onder de tientallen gewonden zijn volgens lokale media tieners en jonge kinderen. Sommige gewonden worden ontsmet omdat de dader gas heeft gebruikt.

    Robots
    President Obama is vanochtend vroeg door zijn binnenlandse veiligheidsadviseur op de hoogte gebracht van de gebeurtenissen in Aurora.

    Hulpdiensten rukten na de schietpartij massaal uit naar de bioscoop Century 16 Movie Theaters in een winkelcentrum in Aurora. De explosieven opruimingsdienst onderzoekt een auto op de parkeerplaats van het winkelcentrum. Daarbij worden robots gebruikt. Het voertuig zou van de verdachte zijn.

    De man zou achter het winkelcentrum zijn opgepakt. Volgens een politiewoordvoerder heeft de 24-jarige man zich niet verzet bij zijn arrestatie.

    Prèmiere
    De verdachte heeft tegen de politie gezegd dat in zijn huis explosieven liggen. Het appartementencomplex waar de verdachte woont, is ontruimd. Een arrestatieteam is bezig met het onderzoeken van de woning in het noorden van Aurora.

    De Batman-film ging om middernacht lokale tijd in prèmiere in Aurora. Er stond volgens getuigen een lange rij voor de bioscoop.

    © NOS.nl

    Ik zag het net op het nieuws (cat). Ben je zo blij dat die film uitkomt, wordt de hele sfeer verpest omdat er een maniak met een mondkap mensen doodschiet.


    The odds are néver in our favor.

    Ik hoorde het daarnet op het nieuws.
    Die man is gewoon ziek.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Wow wat heftig :|

    Mensen worden ook steeds zieker en zieker :S


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Zag het net op het nieuws, echt, dan ben je ziek in je hoofd.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Gancanagh schreef:
    Ik hoorde het daarnet op het nieuws.
    Die man is gewoon ziek.


    Life is full of fake people

    Echt zo erg. Arme nabestaanden


    Happy Birthday my Potter!

    Pff ... Dan denk je even gezellig zoiets onschuldigs te doen als naar de première van een film te gaan. (cat)


    Til hug og blod.

    Nu maar hopen dat er geen Nederlander op hetzelfde idee komt
    Ik ken meerdere mensen die vanavond naar de Nederlandse Premiere gaan

    maar OT: Echt zielig, waarom doen mensen die dingen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik hoorde het, dat is gewoon ziek. Wie doet nou zoiets?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.