• Hallo!

    Wie heeft er hier ratten? En hoeveel ratten heb je? Waar komen je ratten vandaan? In wat voor kooi zitten ze? En wat voor kleur en oorstand hebben je ratten? En welke kleur en oorstand staat er op je verlanglijstje voor je volgende ratten?Hoe vonden je ouders en vrienden je ratten? Zijn jullie aan gemeld op het rattenforum? zo nee, snel doen dan ! ;D En natuurlijk wat zijn de namen van je ratten? En van zelf sprekend : 'foto's'

    xxxxx



    Dit zijn Ritsel en Dizzy. Het zijn 2 vrouwtjes. Ritsel is een dumbo oor husky en Dizzy is een gewoon oor zwarte. Ze leven in een Ferplast Jenny met verschillende plateaus en natuurlijk hangmatjes! Ze zijn geboren in april 2011 en sinds het moment dat ik ze heb wil ik er niet meer vanaf! Stiekem wil ik nog een russisch blauwe berken dumbo, want die zijn zo mooi. <3 Mn ratten komen uit een pretnest. Maar mn volgende ratten gaan uit een Rattery komen! En stiekem wil ik nog een nieuwe kooi alleen die kost zonder korting 350 euro :p! Namelijk de Critter Nation 162 Double. Mijn moeder is zelf gek van knaagdieren dus van haar mocht het gelijk, Van mijn vader mocht het pas toen ik beloofde om minder boven te zitten. Die belofte heb ik trouwens niet waar gemaakt haha! Mijn zusje heeft ook nog 2 mannen ratten, maar die wil er graag vanaf haha. Ook haar ratten zitten in een Ferplast Jenny. Verder heb ik in totaal 27 dieren beetje veel, maar super gezellig! Mijn hamsters hebben laatst een aquarium gekregen dus ze zijn weg uit die verveelende tralie kooitjes! Ook heb ik nog cavias op mijn kamer staan en 2 muizen. Nouhe. Ik denk niet dat veel mensen dit gaan lezen omdat het een vreselijk lang verhaal is geworden vind ik zelf xd. Dus vertellen jullie nu maar wat ;D

    [ bericht aangepast op 17 juli 2012 - 0:34 ]

    Kieraa schreef:
    @Rechazame. Ik reageer ook maar niet meer verder op jou, want met jou valt niet te praten. Meld je maar eens aan op het rattenforum en ze zullen allemaal zeggen dat je een vriendje voor je rat moet gaan zoeken.


    Ze heeft wel gelijk. Een rat kan wel alleen zijn, alleen heeft hij het dan minder naar zijn zin. Dat is met paarden en andere kuddedieren/groepsdieren hetzelfde. Het is dus niet aan te raden, maar ook niet onmogelijk.


    Til hug og blod.

    Als ik een "vriendje" voor mijn rat moet gaan zoeken dan blijft er niks meer van dat "vriendje" over :p. Mijn rat die houd helemaal niet van gezelschap en gaat vechten met andere ratten. We hebben het al eens geprobeert :p daarnaast moet ik of iemand anders helemaal niets. Het is gewoon een feit dat het aangeraden word om een rat met meerdere te plaatsen maar dat ze prima alleen kunnen.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Rechazame schreef:
    Als ik een "vriendje" voor mijn rat moet gaan zoeken dan blijft er niks meer van dat "vriendje" over :p. Mijn rat die houd helemaal niet van gezelschap en gaat vechten met andere ratten. We hebben het al eens geprobeert :p daarnaast moet ik of iemand anders helemaal niets. Het is gewoon een feit dat het aangeraden word om een rat met meerdere te plaatsen maar dat ze prima alleen kunnen.


    Het helpt niet altijd, maar je kunt het wel proberen door ze in een neutraal hok te zetten en allebei te besprenkelen met een paar druppeltjes parfum of eau de cologne. Dat trucje schijnt ook heel goed te werken. Ze ruiken namelijk bijna of voor een groot deel hetzelfde voor elkaar en komen op een neutraal terrein, waardoor het accepteren een stuk sneller gaat. Een beetje misleiden dus. :')


    Til hug og blod.

    Vind je het heel gek dat je rat niet de eerste beste rat accepteerd? Als jij samen in een hok word gezet met iemand die jij niet mag. Worden jullie ook geen vrienden. ;s Dus misschien mocht je rat die rat niet, daarom kan je altijd nog opzoek gaan naar andere ratten bijvoorbeeld de ratten uit de opvang. Mensen die bij de opvang horen hebben vaak ook ervaring met intro's, dus er is altijd wel een vriendje voor je rat die hij wel mag.

    Nee joh. Ze is al een oude dame. Het is gemeen om nu nog een rat erbij te nemen en als zij dan overleden is, is de ander alleen terwijl die dan aan gezelschap is gewend. Daarnaast vermoord me moeder me dan ook. Als me ratje overleden is mag ik geen huisdieren meer want na de vakantie ga ik het erg druk krijgen.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik heb het er nu ook niet meer over om een rat er bij te nemen. En daarom bestaan er altijd nog met overleg 'leenratjes'. Je had vanaf het begin ook gewoon 2 ratten kunnen ophalen? Waar ik mn ratten vandaan heb, moest ik persee 2 ratten mee nemen, of ik kreeg niks mee van die mevrouw. Ook bij alle goede ratterys moet je 2 rittens halen of laten zien dat je een rat hebt van de zelfde leeftijd - max 2 maand verschil - thuis hebt.

    Denk je serieus, dat ik een rat heb gekocht en die zomaar in haar kooi heb gezet?! Denk je serieus dat ik zo dom ben?! Tuurlijk heb ik dat niet gedaan! Ik heb haar samen met een vriendin haar rat op een neutrale plek gezet maar ze ging vechten. Daarnaast wil ik geen andere rat erbij.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Nee ik kon er niet meteen twee ophalen omdat ik er geen twee mocht van mijn moeder en nog steeds niet trouwens omdat mijn ma allergisch is.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik heb het er toch ook niet over dat je dat gedaan hebt? Het gaat er gewoon om dat niet iedereen elkaar vriendelijk vind. Dus als je één rat hebt geprobeerd en die wil toevallig niet betekend dat niet dat jouw rat helemaal geen vrienden wil.

    Waarom neem je dan een rat? Als je moeder allergisch is. En het scheelt echt niet hoor of je één rat hebt of twee voor de allergie. En als je er maar één mocht waarom neem je die dan? Als je weet dat ratten liever met meerdere ratten zijn? Het zijn en blijven groepsdieren en dat kun je niet veranderen.

    Kieraa schreef:
    Ik heb het er nu ook niet meer over om een rat er bij te nemen. En daarom bestaan er altijd nog met overleg 'leenratjes'. Je had vanaf het begin ook gewoon 2 ratten kunnen ophalen? Waar ik mn ratten vandaan heb, moest ik persee 2 ratten mee nemen, of ik kreeg niks mee van die mevrouw. Ook bij alle goede ratterys moet je 2 rittens halen of laten zien dat je een rat hebt van de zelfde leeftijd - max 2 maand verschil - thuis hebt.


    Ik vind het goed dat je zo beschermend bent voor je dieren, maar je kunt het ook te ver tillen en de regels té serieus nemen. Mijn nichtje heeft bijvoorbeeld wel eens een verwaarloosde rat van school meegenomen die pas twee of drie maanden oud was en die ging prima samen bij de andere mannetjes, die toch ook al twee jaar oud waren. Er zijn altijd richtlijnen, maar dat betekent niet dat dat het énige is dat mogelijk is. :]
    En niet alle ratten, honden, paarden of weet ik veel wat voor dieren zijn gediend van anderen soortgenoten om zich heen. Net als dat niet alle mensen (veel) behoefte daaraan hebben. :]


    Til hug og blod.

    @Gondor, over die leeftijd gaat gewoon dat hij speelmaatjes heeft. Een jonge rat speelt meer en is drukker dan een rat van 2 jaar of ouder right? Het gaat verder niet of het wel of niet kan, waarschijnlijk gewoon hoor. Maar dan heeft die rat geen vrienden van zijn eigenleeftijd. Dat is net zo als je iemand van 80 bij een kind van 12 neer zet.

    Kieraa schreef:
    @Gondor, over die leeftijd gaat gewoon dat hij speelmaatjes heeft. Een jonge rat speelt meer en is drukker dan een rat van 2 jaar of ouder right? Het gaat verder niet of het wel of niet kan, waarschijnlijk gewoon hoor. Maar dan heeft die rat geen vrienden van zijn eigenleeftijd. Dat is net zo als je iemand van 80 bij een kind van 12 neer zet.


    Zoals ik al zei, niet ieder dier heeft behoefte aan zijn soortgenoten. Zelfs wanneer het normaal gezien groepsdieren zijn of kuddedieren. Hetzelfde geld voor mensen (wij zijn uiteindelijk tenslotte ook dieren.)
    En als een rat echt eenzaam zou zijn, zou hij ook daar tevreden zijn. Een mens die nooit iemand ziet is tenslotte ook blij met een ander mens als hij/zij daar al lang behoefte aan had, zelfs al zit er een intens leeftijdsverschil tussen.
    Nogmaals, ik ben er een voorstander van dat mensen het beste voor hebben met hun dieren; Maar je kunt er ook te ver in gaan en naar mijn mening ga je dat een heel klein beetje hier, door anderen aan te vallen als ze het niet exact doen op de manier waarop jij dat zou willen. Iets op een net wat andere manier doen hoeft niet altijd slecht te zijn. Ook daarvoor moet je openstaan als dierenvriend.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 21:41 ]


    Til hug og blod.

    Dat kan best hoor, maar toch ben ik het er niet mee eens dat zij één rat nam ipv twee. Iemand op het forum die heeft ook een verwaarloosd ratje over genomen van iemand. En die verder wel helemaal gezond was hoor, alleen gewoon zwaar ondervoed. Dat beestje is ook geen dieren omzich heen gewend. Maar de intro gaat tussen die ratten goed, want hij ligt al met zijn kopje op de rug van een rat die het moeilijkste deed tegen de nieuweling.

    Gondor mag ik even zeggen dat ik van je hou? XD
    En
    Je kan het er wel niet mee eens zijn maar wie ben jij om te bepalen of iemand een of twee ratten neemt? Ik was eenzaam en mocht een knaagdier ondanks dat me ma allergisch was op voorwaarde dat het er 1 was. Ik heb het aan me lerares, een dierenarts en de vrouw zelf gevraagd en ze gaven allemaal als antwoord: het word aangeraden meerdere maar een kan ook gewoon prima.
    Als iemand anders dat nou ook wil of zon situatie zit, wie ben jij om te zeggen dat ze dat niet mogen doen als het wel gewoon kan?
    Ratten kunnen alleen, alleen word het aangeraden om meerdere te nemen, voor de mensen die erover zitten te denken.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]