• Hallo!

    Wie heeft er hier ratten? En hoeveel ratten heb je? Waar komen je ratten vandaan? In wat voor kooi zitten ze? En wat voor kleur en oorstand hebben je ratten? En welke kleur en oorstand staat er op je verlanglijstje voor je volgende ratten?Hoe vonden je ouders en vrienden je ratten? Zijn jullie aan gemeld op het rattenforum? zo nee, snel doen dan ! ;D En natuurlijk wat zijn de namen van je ratten? En van zelf sprekend : 'foto's'

    xxxxx



    Dit zijn Ritsel en Dizzy. Het zijn 2 vrouwtjes. Ritsel is een dumbo oor husky en Dizzy is een gewoon oor zwarte. Ze leven in een Ferplast Jenny met verschillende plateaus en natuurlijk hangmatjes! Ze zijn geboren in april 2011 en sinds het moment dat ik ze heb wil ik er niet meer vanaf! Stiekem wil ik nog een russisch blauwe berken dumbo, want die zijn zo mooi. <3 Mn ratten komen uit een pretnest. Maar mn volgende ratten gaan uit een Rattery komen! En stiekem wil ik nog een nieuwe kooi alleen die kost zonder korting 350 euro :p! Namelijk de Critter Nation 162 Double. Mijn moeder is zelf gek van knaagdieren dus van haar mocht het gelijk, Van mijn vader mocht het pas toen ik beloofde om minder boven te zitten. Die belofte heb ik trouwens niet waar gemaakt haha! Mijn zusje heeft ook nog 2 mannen ratten, maar die wil er graag vanaf haha. Ook haar ratten zitten in een Ferplast Jenny. Verder heb ik in totaal 27 dieren beetje veel, maar super gezellig! Mijn hamsters hebben laatst een aquarium gekregen dus ze zijn weg uit die verveelende tralie kooitjes! Ook heb ik nog cavias op mijn kamer staan en 2 muizen. Nouhe. Ik denk niet dat veel mensen dit gaan lezen omdat het een vreselijk lang verhaal is geworden vind ik zelf xd. Dus vertellen jullie nu maar wat ;D

    [ bericht aangepast op 17 juli 2012 - 0:34 ]

    Ratten vind ik echt leuke beestjes, ik mocht er eerst ook 2, maar toen opeens niet meer.. D:


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Ratten?
    Nou, ik heb ze liever dood aan mijn voordeur liggend, gedood door mijn kat.
    I'm sorry, maar ik heb het niet op die beesten.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Zolang het tamme ratten zijn, vind ik het hele leuke dieren. Ik heb thuis twee ratten gehad, een grijze en een wit met grijze maar de grijze was van mij en de andere van mijn moeder die haar rat muis noemde.

    Onder het huis zijn ook wel "wilde ratten" geweest maar zodra de twee katten in huis waren, hadden we daar geen last meer van. Blijkbaar ruiken ratten, katten en blijven ze weg.


    Physics is awesome

    @Zamaskowane
    Awh, Wat zielig dat jouw ratje dood ging. Goed dat je het andere ratje hebt terug gebracht zodat die weer een speelmaatje had. ;D !


    @Seungri, Wat jammer dat je toen in eens geen ratten meer mocht! Misschien wisten je ouders wel dat ze verslavend werken haha :p!

    @Nefie, Iedereen heeft natuurlijk een andere mening over. Maar tamme ratten liggen niet vaak voor joun voordeur.


    @Occhi, Muis vind ik een leuke naam haha. Ik heb hier 3 katten lopen en mag niet hopen dat mn ratten katten ruiken anders zijn ze wel heel erg getraumatischeerd (?)

    [ bericht aangepast op 17 juli 2012 - 14:10 ]

    ik heb 5 muizen gehad en heb nu 4 gerbils. mijn zusje wou eerst ook ratten hebben maar dat ging niet door.


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Ratten zijn leuk! Heb er wel eens één gehad: Speedy.


    Believe in yourself.

    @Speransa, Ik heb 2 muizen. ;D Maar ik vind ratten stiekem veel leuker haha. En ik wil nog graag een dikstaart gerbil. :p! Belikov heb je nog een foto van je rat ;D?

    Ik heb trouwens nieuwe foto's! Ze zijn niet allemaal gelukt. Maar van de 61 zijn deze nog wel het best :p!

    Ritsel verpest de foto van Dizzy. haha.















    Ik had die vroeger.. Maar ik had niet van die huisdierratten maar van die slangenvoedselratten.. omdat die goekoper waren x3

    Ze zijn inderdaad goedkoper, maar leven ook minder lang en groeien op tussen het zaagsel. Ze hebben ook eerder last van tumoren, dus meer dierenarts kosten. Dus bij nader inzien zijn Ratten van een Rattery wel wat goed koper. Daar betaal je gemiddeld 15 euro per rat, waar je de achter grond en alles van weet. Ook worden slangenvoerratten in kleine lab bakken opgevoed. Maar om daar je rat te halen is jouw eigenkeus.

    Ik denk dat als ik ze toen behandeld had voor tumoren dat ik het geld beter heb kunnen gebruiken voor nieuwe ratten x3

    Dat klopt. Maar dan moet je je weel op nieuw hechten aan zon beestje. En Lab ratten hebben vaak al problemen met de luchtwegen door het zaagsel.

    Zijn er niet meer mensen die ratten hebben?

    Ik vind ratten echt ongelooflijk leuke en schattige beesten en ik snap dan ook niet dat mensen hun staart eng vinden? Dat vind ik juist leuk aan ratjes, maar goed, ieder zo zijn/ haar mening. ;x
    Een vriendin van mij heeft er twee en ik jat ze telkens, ze zijn echt ongelooflijk cutee!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Haha, De mijne hebben wel eens met de warmte een bakje water in de kooi staan. En dan hangen ze daar wel eens met hun staart in. En als je ze dan pakt met zon natte staart is wel vies hoor haha! Ik vind de oren het leukst. <3