• Omdat ik merk dat ik toch weer weinig boeken kan vinden (:

    Ik zoek weer boeken om te lezen en heb de volgende eisen:
    - Liefst geen Nederlandse schrijver.
    - Avontuur, spanning, drama, sci-fi, fantasie, Middeleeuwen.
    - Romantiek vind ik ook leuk, maar daar moet het niet alléén maar over gaan.
    - Liefst boeken voor young adults. (Dus niet volwassen en ook niet voor kinderen)
    - Het boek mag Engels of Nederlands zijn.


    Volgende boeken vind/vond ik leuk:
    - De serie 'Het leven van Darren Shan', schrijver is Darren Shan
    - Eon en Eona van alison goodman
    - De 'De grijze jager' serie van john flanagan
    - De Gone-serie & de Hongerspelen vind ik ook nog wel leuk.
    - Geweldig boek, Troon van Gif.
    - Sintel, stad in het duister/City of Ember, érg leuk boek!

    Ga ik lezen/lijke me leuk:
    - Wolven van de dageraad en Kinderen van de dageraad
    - de Oversteek van Justin Cronin
    - Sugar daddy van Lisa Kleypas
    - Game of Thrones by George R. R. Martin
    - De woorden van zijn vingers -M. De Smet
    - Moorehawke serie
    - Boeken van Dan Brown
    - Pride and Prejudice van Jane Austen
    - LOTR serie
    - The Host van Stefenie Meyer
    - Nachtbeeld van Michele Jaffe
    - Starters - Lisa Price
    - At the Gates of Darkness - Raymond E. Feist
    - Clockwork Angel - Cassandra Clare
    - De wetten van de magie.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2012 - 19:17 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Aurorae schreef:
    (...)

    Nee, The Host is écht heel anders dan Twilight. Ik vond twilight ook helemaal niets, maar ik heb toen per toeval The Host gekocht, niet gezien hebbende dat het dezelfde schrijfster als Twilight was. Toen ik door het wat stugge begin heen was heb ik het echt in een ruk uitgelezen.

    Het is zeker niet zo'n typische shit als Twilight, daarvoor is het basisidee te goed.

    In het boek is de wereld overgenomen door aliens. Maar op een 'goede' manier. Het zijn geen slechte aliens.

    De zielen lijken op zilverkleurige wormen met meer dan zeshonderd 'pootjes' en die zijn van nature alles wat goed is: vriendelijk, vertrouwen, compassionated...
    Lichamen met een ziel in herken je door een grijze gloed/weerspiegeling in de ogen en het litteken achter in de nek. Als een ziel wordt geplaatst, verdwijnt de geest van het mens. (normaal toch)
    De wereld is 'perfect' geworden: er zijn geen junkies, moorden, geweld en zelf geen geld meer nodig (omdat iedereen elkaar vertrouwd).
    De wereld werd geleidelijk overgenomen, zodat de mens het niet doorhad tot het te laat was.
    Een aantal mensen hadden het door en die verschuilen zich voor de zielen. Die mensen worden de 'rebellen', 'wilde mensen' genoemd.

    Wandelaar (Wanderer) is een zeer ervaren ziel, ze is al op negen van de elf platen geweest. Ze dwaalt (wanders) van de ene planeet naar de andere. Ze is een soort van leerkracht. Zij komt in het lichaam van Melanie Stryder. Melanie was één van de rebellen.
    Wandelaar werd in dat lichaam geplaatst omdat ze zo ervaren is. Zo hopen ze om meer info te weten te komen, te weten waar er nog rebellen zijn.
    Maar Melanie is niet verdwenen, ze is er nog, ze zitten dus met één ziel en één geest in één lichaam.
    Wandelaar heeft de controle over het lichaam, maar Mel kan herinneringen oproepen/denken ect. Zo begint ze ook te houden van Jared, op dezelfde manier als Melanie enz...
    De vraag is dus; wat zal er gebeuren? Ander lichaam? Lichaam doden? Naar Melanie luisteren?

    Lolja, het is echt niet cliché. De eerste 20/50 pagina's zijn wat moeilijker/lastiger, maar daarna. In 2013 komt de film uit.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2012 - 18:38 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    The Host klinkt wel goed eigenlijk en die anderen lijken me ook interessant.


    Beckett schreef:
    (...)

    Nee hoor, Mavela (de bijnaam van het meisje) is er enorm blij mee dat haar leven eindelijk wat opwindender is geworden, ze moet een paar dingen doen voor ze echt bij die 'bende' hoort, zoals stelen, vechten en euhm, meerdere keren verkrecht worden x) Het gaat ( zeker in het begin) niet helemaal over de relatie tussen de jongen en het meisje.


    Haha, gelukkig, dan zal ik die eens proberen te scoren (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    De tweeluik 'de pilaren van de aarde' (de kathedraal-) en 'brug naar de hemel'!
    Geweldige boeken, vooral de eerste.
    Van Ken Follett.
    Er is ook een mini-serie van (the pillars of the earth) die vind ik tussen de twee.
    Moet ik wat uitleg geven?

    [ bericht aangepast op 20 sep 2012 - 18:43 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Neelsel schreef:
    De tweeluik de pilaren van de aarde (de kathedraal-) en brug naar de hemel!
    Geweldige boeken, vooral de eerste.
    Van Ken Follett.
    Er is ook een mini-serie van (the pillars of the earth) die vind ik tussen de twee.
    Moet ik wat uitleg geven?


    Als je dat wilt doen (: Gewoon iets beknopts.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Als je dat wilt doen (: Gewoon iets beknopts.

    Middeleeuwen, drama, romantiek, actie
    Pilaren van de Aarde:

    Tom Builder is samen met zijn gezin op tocht, hij zoekt een plek voor een kathedraal te bouwen, zijn droomkathedraal.
    Daarna: Drama, actie, drama, drama, liefde, liefde, drama, actie, actie, drama, drama, spanning, liefde, drama, liefde, drama, drama, actie, ...
    :P
    Je moet ook wel wat geïnteresseerd zijn in de geschiedenis van Engeland (1100): de burgeroorlog met Maud en de godsdienst: Thomas Beckett en de kerk speelt ook wel een grote rol, wat met momenten saai is. Je moet wel goed opletten, want personages die bv. bij pg 150 eens voorkomen, heb je op het einde terug nodig.
    Dikke boeken: deel een: 1133 pg's, deel twee over de 1300.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Jeeeetje, ik zal er over na denken :p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Jeeeetje, ik zal er over na denken :p

    Gewoon beginnen lezen, ze zijn goed.
    Mijn beschrijving is nu gewoon vaag, want als ik te veel vertel, is het ook niet meer leuk.
    In het Engeland van de twaalfde eeuw trekt meesterbouwer Tom met zijn gezin van stad naar stad op zoek naar werk. Ten einde raad vraagt hij onderdak in de priorij van Kingsbridge. Overste Philip ziet een hemels teken in zijn komst: Tom zou wel eens de man kunnen zijn die de magistrale kathedraal kan bouwen waar hij altijd van gedroomd heeft. Maar zijn ambities zijn groot, en lang niet iedereen steunt zijn plannen... Pilaren van de aarde, het monumentale meesterwerk dat eerder verscheen onder de titel De kathedraal, vormt samen met het even meeslepende Brug naar de hemel het succesvolle historische tweeluik van bestsellerauteur Ken Follett.


    Lees gewoon het eerste hoofdstuk en je zit er al in, je wil verder lezen.
    Dat het zo dik is, daar moet je je geen zorgen over maken. Je zal het spijtig vinden dat het maar 1.1k pg's heeft.

    Het tweede boek heeft ook wel amper iets met het eerste te maken, gewoon, hetzelfde dorpje.
    Het tweede boek gaat eerder over de pest, de kerk en honger (ofzo, lang geleden dat ik die gelezen heb)

    Edit: het is trouwens wel voor 'volwassenen': de actie is goed beschreven, gevechten, moorden, verkrachtingen, seks, blablabla,

    Ma jong, lees het gewoon. :Y) Huur het eens bij de bib.
    Ik heb hem thuis liggen en heb hem al superveel gelezen. (cat)

    [ bericht aangepast op 20 sep 2012 - 19:16 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    De Grijze Jager-serie is echt geweldig. Ik denk dat je De Wetten Van De Magie ook wel leuk ga vinden.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Als je echt leuke boeken wil lezen moet je kijken bij helen vreeswijk.
    ik hou van haar, waar gebeurde verhalen..
    en niet voor kinderen maar ook niet voor volwassenen.

    have fun!


    FASHIOOOON.

    Junns schreef:
    De Grijze Jager-serie is echt geweldig. Ik denk dat je De Wetten Van De Magie ook wel leuk ga vinden.


    Haha inderdaad! Ik ben bij boek 7, ga hem binnenkort halen als ie terug in de bieb is (:

    En ik zal hem erbij zetten.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Angelfall van Susan Ee misschien? Hij is nog niet zo lang uit en er is dus nog maar 1 deel (van waarschijnlijk 5) en niet heel makkelijk te krijgen en alleen in het Engels, maar het is echt een geweldig boek!
    "6 weken geleden daalde de engelen van de apocalyps neer op aarde en hebben voor de verwoesting van verschillende steden gezorgd. Gangs maken de straten onveilig. Wanneer een engel wegvliegt met Paige, een hulpeloos meisje, is Penryn tot alles bereidt om haar zus terug te vinden. Inclusief deals met engelen maken. Raffe, een engel, ligt gewond en vleugelloos op straat. Penryn besluit dat hij haar enige kans is om haar zus te vinden, sinds hij één van hen is en Raffe wil een manier vinden om zijn vleugels terug op zijn rug te krijgen. Samen vertrekken ze naar San Fransisco, naar het engelenhoofdkwartier."


    As travars

    Owhja, de boeken van Heleen Vreeswijk zijn inderdaad ook geweldig, 'Chatroom' is een aanrader! (:


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Divergent (NL: Inwijding) van Veronica Roth.
    Wither (NL: Verwelken) van Lauren Destefano.
    Matched van Ally Condie.
    Allemaal Science fiction (:


    Take risks and conquer your fears.