• Omdat ik merk dat ik toch weer weinig boeken kan vinden (:

    Ik zoek weer boeken om te lezen en heb de volgende eisen:
    - Liefst geen Nederlandse schrijver.
    - Avontuur, spanning, drama, sci-fi, fantasie, Middeleeuwen.
    - Romantiek vind ik ook leuk, maar daar moet het niet alléén maar over gaan.
    - Liefst boeken voor young adults. (Dus niet volwassen en ook niet voor kinderen)
    - Het boek mag Engels of Nederlands zijn.


    Volgende boeken vind/vond ik leuk:
    - De serie 'Het leven van Darren Shan', schrijver is Darren Shan
    - Eon en Eona van alison goodman
    - De 'De grijze jager' serie van john flanagan
    - De Gone-serie & de Hongerspelen vind ik ook nog wel leuk.
    - Geweldig boek, Troon van Gif.
    - Sintel, stad in het duister/City of Ember, érg leuk boek!

    Ga ik lezen/lijke me leuk:
    - Wolven van de dageraad en Kinderen van de dageraad
    - de Oversteek van Justin Cronin
    - Sugar daddy van Lisa Kleypas
    - Game of Thrones by George R. R. Martin
    - De woorden van zijn vingers -M. De Smet
    - Moorehawke serie
    - Boeken van Dan Brown
    - Pride and Prejudice van Jane Austen
    - LOTR serie
    - The Host van Stefenie Meyer
    - Nachtbeeld van Michele Jaffe
    - Starters - Lisa Price
    - At the Gates of Darkness - Raymond E. Feist
    - Clockwork Angel - Cassandra Clare
    - De wetten van de magie.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2012 - 19:17 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Nefie schreef:
    (...)
    Een meisje wordt 'gemerkt', waardoor ze een halfwas wordt. (een soort van vampier in opleiding). Dan moet ze naar het huis van de nacht, de 'vampierschool'. Ze is een speciale vampier, door de godin bekrachtigd met alle 5 de elementen.
    Vage beschrijving, sorry.


    Haha, klintk gaaf.
    Als je die leuk vond, vindt je Darren Shan vast ook gaaf.
    Gaat over een jongen die eerst halfvampier wordt en dan volledig en nouja, de boeken zijn erg gaap met een episch einde.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Zeker weten de Wicked Lovely serie van Melissa Marr. Op een jaar tijd heb ik die boeken al drie keer uit gelezen en ze blijven gewoon ongelofelijk mooi.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Nefie schreef:
    (...)
    Een meisje wordt 'gemerkt', waardoor ze een halfwas wordt. (een soort van vampier in opleiding). Dan moet ze naar het huis van de nacht, de 'vampierschool'. Ze is een speciale vampier, door de godin bekrachtigd met alle 5 de elementen.
    Vage beschrijving, sorry.


    Dit dus haha. En Nele, ik kan het zelf niet beter hoor xd


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Het Nachtcircus van Erin Morgenstern vind ik een aanrader, ook al heb ik 'm nog niet uitgelezen. :3


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Misschien vind je 'Het boek van morgen' wel leuk. Ik ben een beetje vergeten wie de schrijfster is, maar goed. :'D


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Zijn er nog mensen die aanraders hebben?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    De boeken van Dan Brown (met name The Da Vinci Code-serieachtigiets)
    Jane Austen - Pride and Prejudice
    The Host - Stephenie Meyer
    The Lord of the Rings - J.R.R. Tolkien
    en The Hobbit van Tolkien. The Hobbit is zoo leuk haha.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bolshevik schreef:
    De boeken van Dan Brown (met name The Da Vinci Code-serieachtigiets)
    Jane Austen - Pride and Prejudice
    The Host - Stephenie Meyer
    The Lord of the Rings - J.R.R. Tolkien
    en The Hobbit van Tolkien. The Hobbit is zoo leuk haha.


    Ohja, Lord of the Rings wilde ik nog een keer lezen!
    En die van Stephenie Meyer skip ik denk ik maar, Twilight vond ik ook niet goed, of is dit toch echt beter?
    En de rest zal ik eens proberen, P&P heb ik wel vaker van gehoord.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Black, van Dirck Bracke, Het is misschien wel een Nederlandse schrijver, maar het is een superboek, het gaat over een jongen en een meisje uit 2 straatbendes, die onmogelijk met elkaar kunnen/mogen samenzijn. Voor een deel gaat het ook over racisme.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Beckett schreef:
    Black, van Dirck Bracke, Het is misschien wel een Nederlandse schrijver, maar het is een superboek, het gaat over een jongen en een meisje uit 2 straatbendes, die onmogelijk met elkaar kunnen/mogen samenzijn. Voor een deel gaat het ook over racisme.


    Zit er niet zo'n rampenpersonage in die alleen maar slechte dingen meemaakt enzo?
    Want het boek 'terug naar de kust' van saskia noort vond ik bijvoorbeeld vreeeeeeeeeeeeselijk.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Zit er niet zo'n rampenpersonage in die alleen maar slechte dingen meemaakt enzo?
    Want het boek 'terug naar de kust' van saskia noort vond ik bijvoorbeeld vreeeeeeeeeeeeselijk.


    Nee hoor, Mavela (de bijnaam van het meisje) is er enorm blij mee dat haar leven eindelijk wat opwindender is geworden, ze moet een paar dingen doen voor ze echt bij die 'bende' hoort, zoals stelen, vechten en euhm, meerdere keren verkrecht worden x) Het gaat ( zeker in het begin) niet helemaal over de relatie tussen de jongen en het meisje.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Een aanrader is: Nachtbeeld van Michele Jaffe
    Vertaald uit het Engels. Hij is dus ook in het Engels te lezen. Dan heet die: Rosebush
    Genre: Triller
    Leeftijdskeuring: 15 +

    Meer weten? Klik


    Life is full of fake people

    Starters - Lisa Price
    At the Gates of Darkness - Raymond E. Feist
    Clockwork Angel - Cassandra Clare


    We've lived in the shadows for far too long.

    Endure schreef:
    (...)

    Ohja, Lord of the Rings wilde ik nog een keer lezen!
    En die van Stephenie Meyer skip ik denk ik maar, Twilight vond ik ook niet goed, of is dit toch echt beter?
    En de rest zal ik eens proberen, P&P heb ik wel vaker van gehoord.

    The Host is qua verhaal echt een stuk beter vind ik ;]
    En met de schrijfstijl van Stephenie Meyer heb ik nooit problemen gehad, dus ja. Moet wel erbij zeggen dat het begin vrij lastig is om doorheen te komen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Endure schreef:
    (...)

    Ohja, Lord of the Rings wilde ik nog een keer lezen!
    En die van Stephenie Meyer skip ik denk ik maar, Twilight vond ik ook niet goed, of is dit toch echt beter?
    En de rest zal ik eens proberen, P&P heb ik wel vaker van gehoord.


    Nee, The Host is écht heel anders dan Twilight. Ik vond twilight ook helemaal niets, maar ik heb toen per toeval The Host gekocht, niet gezien hebbende dat het dezelfde schrijfster als Twilight was. Toen ik door het wat stugge begin heen was heb ik het echt in een ruk uitgelezen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.