• Gebaseerd op Wereld zonder Hemel van Veronica Rossi.

    Door een Aetherstorm is een groot deel van de Bolster Creston verwoest. Er breekt paniek uit, rellen ontstaan en het voedsel raakt op. Daarbij komt nog dat alle iViewers zijn uitgeschakeld en het dus niet mogelijk is om in de Domeinen te komen. Niemand waagt het om de wildernis in te trekken, want de Inlingen geloven dat de Wildlingen kannibalen zijn en denken bovendien dat hun immuunsysteem niet bestand is tegen de ziektekiemen die buiten zouden rondwaren. Toch besluit een groepje jongeren dat te doen: ze pakken de spullen die ze in hun rugzak kunnen dragen en vertrekken. Geen van hen heeft enige ervaring met de wereld buiten. Sommigen willen een andere Bolster zoeken, terwijl anderen deze nieuwe plek willen ontdekken. In ieder geval worden hun plannen in de war geschopt door een stam Wildlingen die vlakbij Creston wonen. Wildlingen en Inlingen kunnen absoluut niet met elkaar opschieten, maar het lijkt erop dat ze toch tot elkaar veroordeeld zijn. Wie weet wat er hier zal gebeuren?

    Het is dus de bedoeling dat je een van de ‘ontsnapte’ Inlingen speelt, of een Wildling. Alles wordt hieronder verder uitgelegd.

    Aether
    In de lucht zit Aether. Dit is een helblauwe, gloeiend hete luchtstroom. De Aether is overal en kan zomaar compleet op hol staan. De lucht vormt dan trechters die naar de grond zakken en alles verschroeien. Een groot deel van de mensheid is in hermetisch afgesloten steden gaan wonen, Bolsters genaamd, om zich tegen deze Aetherstormen te beschermen.

    Inlingen
    De mensen die in Bolsters leven worden Inlingen genoemd. Ze leven grotendeels in de Domeinen en doen eigenlijk niets in de realiteit. Eén Bolster biedt plaats aan zo’n zesduizend mensen. Alles is saai ingericht, zodat mensen zoveel mogelijk gebruik maken van de Domeinen. De Bolsters hebben geen enkel contact met de buitenwereld, op een klein aantal mensen na, die soms naar andere Bolsters gaan. De meeste mensen hebben geen werk in de realiteit en doen alleen dingen in Domeinen.

    Wildlingen
    De mensen uit de Bolsters zien degenen van daarbuiten als beesten. Ze worden Wildlingen genoemd. Deze mensen leven in stammen die los van elkaar leven en elkaar met rust laten. Iedere stam wordt geregeerd door een Bloedheer. Je wordt Bloedheer door de oude leider uit te dagen voor een gevecht en hem te verslaan. De stammen leven van de jacht en hebben weinig tot geen technologie tot hun beschikking. Aetherstormen verwoesten regelmatig akkers of delen van dorpen.

    Zintuigen
    Sommige Wildlingen hebben een erg ontwikkeld zintuig. Je hebt Scires, mensen met een sterk ontwikkelde reuk, Audires, mensen met hele goede oren, en Zieners, mensen die erg goed kunnen zien. De details van een gave verschillen per persoon. Een aantal Scires kan bijvoorbeeld stemmingen ruiken en er zijn Zieners die heel goed in het donker kunnen zien. Het is niet raar om een zintuig te hebben, maar wel redelijk zeldzaam. Voorlopig zijn er vier rollen beschikbaar die een zintuig hebben, hiervan heb ik er één.

    Domeinen en iViewers
    Inlingen dragen een oogplaatje op hun linkeroog, een iViewer. Je bestuurt het apparaat met je gedachtes. Hiermee kan je de Domeinen bezoeken: virtuele werelden in alle soorten en maten. Je kan alles voelen, proeven, ruiken, horen en zien dat er in een Domein gebeurd. De Domeinen zijn begonnen als replica van de buitenwereld, maar langzaamaan zijn de mensen begonnen de ‘onhandige’ dingen weg te halen: in de virtuele werelden bestaat geen gevaar meer, want ziektes en verwondingen zijn uitgebannen. Het motto is dan ook ‘Beter dan echt.’

    Kinderen
    Inling-kinderen worden zorgvuldig gemaakt met behulp van DNA-onderzoek. Geslacht, karakter en uiterlijk worden van tevoren uitgestippeld. Als je van muziek houdt, kan je ervoor zorgen dat je kind goed kan zingen. Wetenschappers hebben er ook voor gezorgd dat vrouwen niet meer ongesteld worden, want dat is niet meer nodig. Wildlingen hebben geen van deze dingen, bij hen gebeurt alles nog natuurlijk.


    Regels
    - 16+ is toegestaan
    - Niet voor een ander personage spelen
    - Het maakt mij niet uit hoeveel rollen je hebt, maar zorg er wel voor dat je ze actief houdt
    - Ruzie tussen de personages is prima, maar hou het gezellig tussen de users
    - Ik open het liefst de topics, maar als ik er niet ben kan iemand anders het doen. Zorg er dan wel voor dat je de beginpost goed bijhoudt.
    - Meld het even als je er een tijdje niet bent
    - Reserveringen blijven twee dagen staan
    - Username-wijzigingen doorgeven

    Lijstje
    Rol: [Inling of Wildling]
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Zintuig: [Alleen Wildlingen]
    Uiterlijk: [Beschrijving + foto]
    Karakter:
    Verleden:
    Extra:

    Inlingen:
    Nathan Jive Achimenus - Chantrea
    Amir Silvano Clavé - Chantrea
    Luna Jamy Saige - NiallsMofo
    Joanne Ember Page - Samhain
    Mea Gabrie Lockwest - Doudoulove
    Elisabeth 'Lizz' Lauren Roux - Aragog
    Ducthan Adeon Knox - MainstrEMO

    Wildlingen:
    Junipa Lillith Dare - Samhain (Audire)
    Reina Parsel Mysha Lachesis - Chantrea (Ziener)
    Faye Yara Dunaheim - Eyes (Scire)
    Austen Damen Hymes - Eyes
    Drew Jace Asner - Eyes
    Leasedra Delilah Dawn Willow - JustMeanXx
    Melrose Joannah Xanthe - Aragog (Ziener)




    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 3 juli 2012 - 15:29 ]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Rol: Wildling
    Naam: Joana Carvalho
    Leeftijd: 17
    Geslacht: Vrouwelijk
    Zintuig: Geen :)
    Uiterlijk:


    Hoewel Joana over een natuurlijke schoonheid bezit, zorgt dat er niet voor dat ze eruit springt. Doorgaans valt ze niet op tussen de mensen massa, ze is het soort meisje dat zich liever op de achtergrond houdt. Haar huid heeft een egaal bruin kleurtje, zonder pukkels of rode vlekjes. Ze heeft enorm lang haar tot haar enkels, deze heeft ze meestal in een vlecht. Haar postuur is normaal, niet mager, niet dik, met rondingen op de juiste plaats. Met haar 1m68 is ze ook niet opvallend groot. Wel zijn haar benen in verhouding met haar lichaam iets te lang. Dit stoort haar echter niets en ze pronkt graag met haar lange benen.
    Het opvallendste kenmerk van haar lichaam zijn haar mooie groene ogen, die de rest van haar uiterlijk tegenspreken (mits ze bruin gekleurd is en zwarte haren heeft)
    Karakter: Joana is, zoals eerder gezegd, een onopvallend type en daar is ze blij om. Ze staat niet graag in de aandacht, hoewel dat haast onmogelijk is met haar grootvader als bloedheer. Hij wilt dat zijn kleindochter inspirerende speeches houdt, en dat ze een voorbeeld wordt voor de jongeren. Door haar respect voor haar grootvader doet ze dit dan ook, maar wel tegen haar plezier.
    Joana is een meisje met enorm veel dromen. Ze gelooft altijd in het goede en vergeeft mensen snel, omdat ze weet dat iedereen fouten maakt. Mensen maken zelden misbruik van haar, ze hebben respect voor haar en vragen haar vaak om raad.
    Verleden: Als kleindochter van de bloedheer ruste er al verschillende lasten op haar schouder toen ze nog maar een klein kind was. Men verwachtte veel van haar en was dan ook heel teleurgesteld toen bleek dat ze geen zintuig had. Later in haar leven werd dit goed gemaakt door haar wijsheid. Joana was altijd al een slim kind geweest, ze was altijd eerste van haar groep. Ze liep eerder dan haar leeftijdsgenootjes, sprak eerder,...
    Extra: Joana's vader stierf bij het jagen, haar moeder stond er destijds alleen voor en kon die druk niet aan. Joana is toen op vijfjarige leeftijd bij haar grootvader ingetrokken.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2012 - 18:31 ]

    @xheart @Vrenaify
    Er mochten voorlopig geen vrouwelijke spelers meer bij had ze volgens mij gezegd.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Inderdaad, de vrouwelijke rollen zitten vol. We hebben nu namelijk maar vier jongens, plus één reservering waarvan ik weet dat deze mannelijk wordt, en dan klopt het evenwicht niet meer.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Rose, als het spel begint, zijn de Inlingen dan al vertrokken of niet?


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Chantrea schreef:
    Rose, als het spel begint, zijn de Inlingen dan al vertrokken of niet?

    Waarschijnlijk beginnen we op het moment dat ze vertrekken. De Bolster is al beschadigd, maar ze zijn nog niet echt op weg, zeg maar.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Samhain schreef:
    (...)
    Waarschijnlijk beginnen we op het moment dat ze vertrekken. De Bolster is al beschadigd, maar ze zijn nog niet echt op weg, zeg maar.

    Dus ze kennen elkaar wel al?


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Chantrea schreef:
    (...)
    Dus ze kennen elkaar wel al?

    Ja, maar ik had in mijn hoofd dat ze elkaar niet zo heel goed kennen. Meer van naam en gezicht en zo.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Samhain schreef:
    (...)
    Ja, maar ik had in mijn hoofd dat ze elkaar niet zo heel goed kennen. Meer van naam en gezicht en zo.

    Oke (:

    Er moeten jongens bijkomen, ik heb zin om te beginnen..


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Chantrea schreef:
    (...)
    Oke (:

    Er moeten jongens bijkomen, ik heb zin om te beginnen..

    Ja, ik ook o.o Ik weet dat MainstrEMO een jongen maakt, maar dan komen we er nog wel wat tekort denk ik. Maar misschien willen degenen wiens meisjes te laat waren wel een jongen maken.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Samhain schreef:
    (...)
    Ja, ik ook o.o Ik weet dat MainstrEMO een jongen maakt, maar dan komen we er nog wel wat tekort denk ik. Maar misschien willen degenen wiens meisjes te laat waren wel een jongen maken.


    Lijkt me een goed idee maar hoeveel jongens wil je hebben?


    Physics is awesome

    Hmm, toch nog zeker wel een Wildling denk ik. We hebben nu vijf meisjes en twee jongens, dus dat klopt niet helemaal :') En het zou fijn zijn als er ook nog een Inling bijkwam, drie van de zeven zijn jongens daar, maar dat hoeft denk ik niet perse.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ik verander mijn personage wel in een jongen (:


    † Impossible isn't something that can't be done, it's something that isn't done before. †

    Rol: Inling
    Naam: Ducthan Adeon Knox
    Leeftijd: 17
    Geslacht: Mannelijk :3
    Uiterlijk:



    Karakter: Hij is een beetje een stoer-doenerig typetje, simpelweg omdat hij onzeker is het gevoel heeft dat hij zich móét bewijzen, maar als je hem beter leert kennen is hij enorm lief en zorgzaam, zelfs een beetje verlegen.
    Verleden: Hij kon nooit iets goed doen voor zijn ouders. Hij kon gewoon niet altijd maar de slimste, sterkste, mooiste, beste in alles zijn, en dat verwachtten ze wel van hem. Hij heeft nooit iets anders dan kritiek gehoord thuis, wat hem heeft maken besluiten weg te lopen naar de wildernis. Dit gebeurde in een vlaag van woede toen hij net allerlei dingen zo had gedaan dat hij zelf erg trots was op het resultaat. Hij liet het aan zijn ouders zien, en het enige wat ze zeiden was: 'Oh,'
    Schreeuwend en huilend is hij uiteindelijk het huis uitgerend, (de storm was al begonnen), hopend dat ze met een enorm schuldgevoel achter zouden blijven. Hij heeft zijn IViewer van zijn oog gesloopt.Hij heeft uren rongedwaald, en is uiteindelijk in de chaos zonder het te weten buiten de bolster beland.
    Extra: Ducthan heeft altijd een kettinkje bij zich van zijn oma, de enige die hem ooit echt begreep en lief voor hem was. Hij verbergt het onder zijn shirt, en er is niemand die weet dat hij het heeft.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2012 - 15:10 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    xheart schreef:
    Ik verander mijn personage wel in een jongen (:

    Dat zou fijn zijn, bedankt!


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Aragog schreef:
    Rol: Wildling
    Naam: Melrose Joannah Xanthe
    Leeftijd: 17
    Geslacht: Vrouwelijk
    Zintuig: Melrose is een Ziener.
    Uiterlijk:



    Karakter: Rose is een naïef meisje. Ze is makkelijk over te halen, en ze kan niet snel nee zeggen. Ze is ontzettend verlegen, en wuift vaak complimentjes weg.
    Maar ondanks dat is ze oplettend, en kan ze prima haar eigen boontjes doppen. Dat is ook wel nodig, aangezien ze alleen woont -zie verleden-. Haar gave is erg handig, vooral 's nachts wanneer er het meeste gevaar dreigt. Ze weet haar zintuig goed te gebruiken, en oefent er dan ook vaak op.
    De mensen die ze vertrouwd, vertrouwd ze dan ook volledig. Ze vertelt hen al haar geheimen, beschermd ze zo goed als ze kan tegen het kwaad en trapt graag lol.
    Rose houdt van de buitenlucht, ze voelt zich vrij. Ze kan eeuwig in de bossen rondhangen, en vindt het geweldig om te ontdekken.
    Verleden: Haar ouders zijn vermoord toen Rose vijftien was, en enkele weken daarna haar kleine zusje van tien. Rose is bang dat de daders ook achter haar aan zitten, en daarom is ze zo oplettend en af en toe zelfs een beetje schrikkerig.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''