• Gebaseerd op Wereld zonder Hemel van Veronica Rossi.

    Door een Aetherstorm is een groot deel van de Bolster Creston verwoest. Er breekt paniek uit, rellen ontstaan en het voedsel raakt op. Daarbij komt nog dat alle iViewers zijn uitgeschakeld en het dus niet mogelijk is om in de Domeinen te komen. Niemand waagt het om de wildernis in te trekken, want de Inlingen geloven dat de Wildlingen kannibalen zijn en denken bovendien dat hun immuunsysteem niet bestand is tegen de ziektekiemen die buiten zouden rondwaren. Toch besluit een groepje jongeren dat te doen: ze pakken de spullen die ze in hun rugzak kunnen dragen en vertrekken. Geen van hen heeft enige ervaring met de wereld buiten. Sommigen willen een andere Bolster zoeken, terwijl anderen deze nieuwe plek willen ontdekken. In ieder geval worden hun plannen in de war geschopt door een stam Wildlingen die vlakbij Creston wonen. Wildlingen en Inlingen kunnen absoluut niet met elkaar opschieten, maar het lijkt erop dat ze toch tot elkaar veroordeeld zijn. Wie weet wat er hier zal gebeuren?

    Het is dus de bedoeling dat je een van de ‘ontsnapte’ Inlingen speelt, of een Wildling. Alles wordt hieronder verder uitgelegd.

    Aether
    In de lucht zit Aether. Dit is een helblauwe, gloeiend hete luchtstroom. De Aether is overal en kan zomaar compleet op hol staan. De lucht vormt dan trechters die naar de grond zakken en alles verschroeien. Een groot deel van de mensheid is in hermetisch afgesloten steden gaan wonen, Bolsters genaamd, om zich tegen deze Aetherstormen te beschermen.

    Inlingen
    De mensen die in Bolsters leven worden Inlingen genoemd. Ze leven grotendeels in de Domeinen en doen eigenlijk niets in de realiteit. Eén Bolster biedt plaats aan zo’n zesduizend mensen. Alles is saai ingericht, zodat mensen zoveel mogelijk gebruik maken van de Domeinen. De Bolsters hebben geen enkel contact met de buitenwereld, op een klein aantal mensen na, die soms naar andere Bolsters gaan. De meeste mensen hebben geen werk in de realiteit en doen alleen dingen in Domeinen.

    Wildlingen
    De mensen uit de Bolsters zien degenen van daarbuiten als beesten. Ze worden Wildlingen genoemd. Deze mensen leven in stammen die los van elkaar leven en elkaar met rust laten. Iedere stam wordt geregeerd door een Bloedheer. Je wordt Bloedheer door de oude leider uit te dagen voor een gevecht en hem te verslaan. De stammen leven van de jacht en hebben weinig tot geen technologie tot hun beschikking. Aetherstormen verwoesten regelmatig akkers of delen van dorpen.

    Zintuigen
    Sommige Wildlingen hebben een erg ontwikkeld zintuig. Je hebt Scires, mensen met een sterk ontwikkelde reuk, Audires, mensen met hele goede oren, en Zieners, mensen die erg goed kunnen zien. De details van een gave verschillen per persoon. Een aantal Scires kan bijvoorbeeld stemmingen ruiken en er zijn Zieners die heel goed in het donker kunnen zien. Het is niet raar om een zintuig te hebben, maar wel redelijk zeldzaam. Voorlopig zijn er vier rollen beschikbaar die een zintuig hebben, hiervan heb ik er één.

    Domeinen en iViewers
    Inlingen dragen een oogplaatje op hun linkeroog, een iViewer. Je bestuurt het apparaat met je gedachtes. Hiermee kan je de Domeinen bezoeken: virtuele werelden in alle soorten en maten. Je kan alles voelen, proeven, ruiken, horen en zien dat er in een Domein gebeurd. De Domeinen zijn begonnen als replica van de buitenwereld, maar langzaamaan zijn de mensen begonnen de ‘onhandige’ dingen weg te halen: in de virtuele werelden bestaat geen gevaar meer, want ziektes en verwondingen zijn uitgebannen. Het motto is dan ook ‘Beter dan echt.’

    Kinderen
    Inling-kinderen worden zorgvuldig gemaakt met behulp van DNA-onderzoek. Geslacht, karakter en uiterlijk worden van tevoren uitgestippeld. Als je van muziek houdt, kan je ervoor zorgen dat je kind goed kan zingen. Wetenschappers hebben er ook voor gezorgd dat vrouwen niet meer ongesteld worden, want dat is niet meer nodig. Wildlingen hebben geen van deze dingen, bij hen gebeurt alles nog natuurlijk.


    Regels
    - 16+ is toegestaan
    - Niet voor een ander personage spelen
    - Het maakt mij niet uit hoeveel rollen je hebt, maar zorg er wel voor dat je ze actief houdt
    - Ruzie tussen de personages is prima, maar hou het gezellig tussen de users
    - Ik open het liefst de topics, maar als ik er niet ben kan iemand anders het doen. Zorg er dan wel voor dat je de beginpost goed bijhoudt.
    - Meld het even als je er een tijdje niet bent
    - Reserveringen blijven twee dagen staan
    - Username-wijzigingen doorgeven

    Lijstje
    Rol: [Inling of Wildling]
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Zintuig: [Alleen Wildlingen]
    Uiterlijk: [Beschrijving + foto]
    Karakter:
    Verleden:
    Extra:

    Inlingen:
    Nathan Jive Achimenus - Chantrea
    Amir Silvano Clavé - Chantrea
    Luna Jamy Saige - NiallsMofo
    Joanne Ember Page - Samhain
    Mea Gabrie Lockwest - Doudoulove
    Elisabeth 'Lizz' Lauren Roux - Aragog
    Ducthan Adeon Knox - MainstrEMO

    Wildlingen:
    Junipa Lillith Dare - Samhain (Audire)
    Reina Parsel Mysha Lachesis - Chantrea (Ziener)
    Faye Yara Dunaheim - Eyes (Scire)
    Austen Damen Hymes - Eyes
    Drew Jace Asner - Eyes
    Leasedra Delilah Dawn Willow - JustMeanXx
    Melrose Joannah Xanthe - Aragog (Ziener)




    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 3 juli 2012 - 15:29 ]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Zal ik anders co-auteur worden van de rollenstory? Hoef je het niet allemaal alleen te doen (:


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Hoe lang blijft de reservering staan? Ik ben van plan om ze vandaag te doen, de personages maar ik vraag het even voor het geval er iets tussen komt.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    Hoe lang blijft de reservering staan? Ik ben van plan om ze vandaag te doen, de personages maar ik vraag het even voor het geval er iets tussen komt.

    Twee dagen (:


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Chantrea schreef:
    Zal ik anders co-auteur worden van de rollenstory? Hoef je het niet allemaal alleen te doen (:

    Ja, dat zou wel fijn zijn haha. Ik heb je toegevoegd ^^


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Klik voor de story.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Samhain schreef:
    (...)
    Twee dagen (:


    Oké, dankjewel. Ik ga trouwens een jongen en meisje maken aangezien er meestal niet zo heel veel jongens worden verzonnen


    Physics is awesome

    Samhain schreef:
    (...)
    Ja, dat zou wel fijn zijn haha. Ik heb je toegevoegd ^^

    Oke (:
    Zet jij de rollen die al zijn gemaakt erbij of zal ik dat doen?


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Chantrea schreef:
    (...)
    Oke (:
    Zet jij de rollen die al zijn gemaakt erbij of zal ik dat doen?

    Kan jij die doen? Dan zet ik de informatie erbij.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Samhain schreef:
    (...)
    Kan jij die doen? Dan zet ik de informatie erbij.

    Is goed.
    Wil je alle rollen in één hoofdstuk of een hoofdstuk per soort (dus Wildlingen en Inlingen) of per speler? (cat)


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Eyes schreef:
    (...)

    Oké, dankjewel. Ik ga trouwens een jongen en meisje maken aangezien er meestal niet zo heel veel jongens worden verzonnen

    Prima! Het is inderdaad fijn als we ook jongens hebben.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Chantrea schreef:
    (...)
    Is goed.
    Wil je alle rollen in één hoofdstuk of een hoofdstuk per soort (dus Wildlingen en Inlingen) of per speler? (cat)

    Per soort, denk ik, wel zo overzichtelijk.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Samhain schreef:
    (...)
    Prima! Het is inderdaad fijn als we ook jongens hebben.


    Ja, van andere RPG´s (ik doe zelf haast nooit aan RPG´s mee) weet ik dat er meestal weinig jongens zijn en ik begrijp dat meisjes zich beter kunnenin leven in een meisje maar bij een RPG kan je, je droomjongen min of meer werkelijkheid laten worden.


    Physics is awesome

    Samhain schreef:
    (...)
    Prima! Het is inderdaad fijn als we ook jongens hebben.

    Anders is Nathan ook zo alleen (cat)


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Chantrea schreef:
    (...)
    Anders is Nathan ook zo alleen (cat)

    Heeft 'ie wel veel vrouwelijk gezelschap (wbw)


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Chantrea schreef:
    (...)
    Anders is Nathan ook zo alleen (cat)


    Ja, inderdaad. Daar had ik nog geen eens aan gedacht.


    Physics is awesome