• Ik heb eigenlijk wat raad nodig over wat ik nu eigenlijk het beste kan doen om de vriendschap tussen mij en mijn beste vriendin te redden. Mijn bff I. gaat al meer als een jaar uit met een jongen L. maar in die tijd is ze al meer ongelukkig geweest dan gelukkig. Ze is al zo'n 4 keer in tranen uitgebarsten en vorige week was het weer hetzelfde. Het zit zo met die jongen, telkens als mijn bff dreigt het uit te maken(al 3x) gaat hij wat slijmen en maakt hij valse beloftes maar na 2 weken zit hij haar weer te negeren omdat hij zijn vrienden veel belangrijker vindt. Hij is ook heel egocentrisch en narcistisch(de meest hatelijke persoon ooit en hij verwijt haar zeer veel zelfs soms van bedriegen). Dus vorige week was mijn bff weer aan het huilen en hij begon zijn 'routine' weer maar eens en toen heb ik na lang zwijgen mijn mond opengetrokken ter verdedeging van mijn vriendin maar na dit voorval ben ik uit woede(en omdat ik mijn bff niet meer van slag wou brengen) naar huis gegaan. S'avonds krijg ik te horen van een andere goede vriendin dat mijn bff alles wat er gebeurt is aan het verdraaien was om mij als schuldige aan te duiden en dit zit ze met L. bij iedereen die ik ken te doen. Hij zet haar dus tegen mij op en ze vindt het niet eens erg dat we ruzie hebben terwijl ik me daardoor zeer gekwetst voel. En gisteren kreeg ik van 2 vreemden te horen dat ik moest oppassen voor L. omdat hij gedreigt om me kapot te maken en dit heeft mijn andere vriendin tegen mijn bff gezegd waarop zij antwoordde dat we L. maar moestte begrijpen. Ik ben dus nu aan het boeten omdat ik mijn bff gewoon wou verdedigen(ik negeer haar nu wel daar alles wat ze heeft gedaan)maar ben ik nu echt de schuldige? (huil)


    I want the fairytale and nothing less

    woow die vent moet even normaal doen, ga even met haar praten dat ze die gozer dumpt hij is niet goed voor haar en zeg dat ze zich niet zo abnormaal tegen jou moet opstellen terwijl jij alleen deed wat je moest doen..


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Eros schreef:
    woow die vent moet even normaal doen, ga even met haar praten dat ze die gozer dumpt hij is niet goed voor haar en zeg dat ze zich niet zo abnormaal tegen jou moet opstellen terwijl jij alleen deed wat je moest doen..

    Jij zei wat ik dacht.


    "Ignite, my love. Ignite."

    nee, je verdedigt je vriendin. ze is gek als ze bij hem blijft en nog gekker dat ze niet ziet wat voor goede vriendin ze aan het kwijt raken is. alleen al dat hij je 'kapot' wilt maken zou haar in moeten laten zien wat voor jonge dit is.
    mijn raad is kalm met je vriendin te praten en alles uit te leggen, ook hoe je ziet dat ze ongelukkig is en zeggen hoe jij over dit alles, en vooral die jonge, denkt.
    luisterd ze niet of wilt ze niet geholpen worden dan zou ik het ook niet meer weten. dan hoort ze ook niet te huilen dat hij haar links laat liggen want daar kiest ze nu eenmaal voor. da is dit wat ze wilt.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Eros schreef:
    woow die vent moet even normaal doen, ga even met haar praten dat ze die gozer dumpt hij is niet goed voor haar en zeg dat ze zich niet zo abnormaal tegen jou moet opstellen terwijl jij alleen deed wat je moest doen..


    Opgeven is geen optie.

    Ik wil heel graag zelfs met haar erover praten maar mijn andere vriendin had ook al met haar gepraat(sinds ze kwaad was op mij) en wat ze zei dat was mijn bff niet dus mijn vrees is dat ze zo beïnvloed wordt door L. dat ze niet eens meer gaat luisteren en dan denk ik ook dat ik mijn kalmte tegenover L. niet meer zal kunnen behouden want ik heb 1jaar en 7maanden moeten zwijgen en dan zal het helemaal niet meer goed komen ( en geloof me ik ben zeer rustig en aardig persoon maar van zodra ik hem zie jh dan wordt ik gewoon razend en bijna zelfs geweldadig tegenover hem :s)


    I want the fairytale and nothing less

    Jeetje wat een kutwijf zeg (sorry). En die vent is nog erger. Damn, zo probeer je ook eens iemand te helpen..


    ars moriendi

    nee tuurlijk niet
    y hebt juist het beste gedaan alleen wil volgens mij jou bff dat niet inzien.


    «´¨`•..¤:Peace¤..•´¨`»

    Ooh ja, die vriendin van je leeft op een roze wolk en het is verdomd moeilijk om haar daar vanaf te halen. Ik zou in jouw situatie zeggen dat tenzij ze geestelijk kapot wil gaan door die jongen dat ze er nú mee moet kappen. En verder haar de keus laten. Ik snap wel dat het klote is om haar in haar eigen soep te laten gaarkoken, maar als ze niet horen wil moet ze maar voelen. Dan leert ze het maar door keihard van die roze wolk te vallen. En ja, dat gaat pijn doen, maar het beste wat je kan doen is ervoor zorgen dat je er voor haar bent als ze eindelijk in de realiteit is. Natuurlijk is dat jouw verplichting niet - you've been treated like trash - maar het is een mogelijkheid om te overwegen :]
    Want op haar in praten ligt gewoon buiten je macht aangezien je tegen een muur lult.


    No growth of the heart is ever a waste

    wooooww nee jij bent niet de schuldige(N)

    je moet er met iemand over praten bijvoorbeeld met je ouder.


    Being yourself is just like breathing, so take the easiest way and don't pretend like your some one else

    musiclove8 schreef:
    nee tuurlijk niet
    y hebt juist het beste gedaan alleen wil volgens mij jou bff dat niet inzien.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.