• Het is dus als volgt, ik wil graag jullie eerlijke mening over de twee volgende gedichten van mij. Zouden jullie dat willen doen? ^^

    Nieuwe bewoners
    Oude herinneringen worden
    achter nieuw behang gestopt.
    Het lijkt alsof
    er nieuwe mensen wonen.

    Met tranen kan ik de verf
    niet van de muur halen,
    dus blijf ik stilstaand toekijken.

    En ik wil protesteren, maar
    dat doe ik niet. Want het is
    niet mijn huis.

    Niet meer.

    ~ Dat was het eerste gedicht, second:

    Machtige adelaar
    Je slaat je vleugels
    uit, jaagt de woorden
    van je af, en vliegt
    de herinnering voorbij.

    Kijken deed je
    niet, totdat wat
    opdoemde te
    groot was om
    weg te kijken.

    Laat me je helpen,
    vlieg niet altijd

    weg.

    ~ en dat was de tweede ^^

    Laat jullie meningen er op los (: En zouden jullie (maar dat hoeft natuurlijk niet) kunnen vertellen waarom je iets goed of slecht eraan vind.

    Thanks ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik vind ze geweldig, dat weet je!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik vind het op zich echt mooie gedichten, al kan je nog dingen verbeteren. Voor mij klinkt het nog een beetje te stroef, te veel alsof je maar zinnen achter elkaar hebt geplakt en gehoopt dat er iets moois van kwam. Bij bijvoorbeeld: "het lijk alsof/ er nieuwe mensen wonen"... Dat klinkt nu niet hee prozaïsch en daar zou je iets anders van kunnen maken.
    Maar andere dingen zijn wel mooi verwoordt. "Vliegt de herinneringen voorbij, oudere herinneringen achter mooi behang, met tranen de verf van de muren afhalen"... Dat vind ik mooie beeldspraak. Dus wat mij betreft ben je goed op weg. (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    @Tempesta, bedoel je soms dat het niet heel poëtisch klinkt? (: want anders snap ik het niet zo goed, want het is juist niet prozaisch bedoelt ^^ Oja, en de gedichten die ik schrijf, deze tenminste, die zijn beide wel over mezelf. Over de dingen die ik meemaak, dus het ís in iedergeval niet bedoelt als zinnen op een rij in de hoop dat er wat moois uit komt ^^ maar ja, dat kan natuurlijk wel zo lijken.

    En @Frodo Bes-Fles, ik weet hoe je erover denkt ^^

    Dankje voor de reactie ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    jaimyhoi schreef:
    @Tempesta, bedoel je soms dat het niet heel poëtisch klinkt? (: want anders snap ik het niet zo goed, want het is juist niet prozaisch bedoelt ^^ Oja, en de gedichten die ik schrijf, deze tenminste, die zijn beide wel over mezelf. Over de dingen die ik meemaak, dus het ís in iedergeval niet bedoelt als zinnen op een rij in de hoop dat er wat moois uit komt ^^ maar ja, dat kan natuurlijk wel zo lijken.

    En @Frodo Bes-Fles, ik weet hoe je erover denkt ^^

    Dankje voor de reactie ^^

    Dat bedoelde ik inderdaad. En sorry, dat kwam misschien beledigend over, zo bedoelde ik het ook niet helemaal. Het zijn goede gedichten, maar sommige stukjes (zoals hetgene wat ik aanhaalde) passen er niet helemaal tussen en verstoren het een beetje. Zoiets.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tempesta schreef:
    (...)
    Dat bedoelde ik inderdaad. En sorry, dat kwam misschien beledigend over, zo bedoelde ik het ook niet helemaal. Het zijn goede gedichten, maar sommige stukjes (zoals hetgene wat ik aanhaalde) passen er niet helemaal tussen en verstoren het een beetje. Zoiets.


    Het kwam niet beledigend over hoor (: en daarbij, ik heb zelf gezegd dat ik eerlijke meningen wil ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik vind het een beetje vervelend dat er midden in een zin gehakt word om vervolgens na dat ene woord een komma te zetten. doe dan daarna op enter drukken. Het is niet beledigend bedoeld maar vooral bij deze ergerde ik me er aan.

    "Kijken deed je
    niet, totdat wat"

    Dat vind ik erg jammer want het is heel mooi. Meestal vind ik bij dichten hat het hoord te rijmen maar dat heb jij niet echt nodig want het klinkt al heel appart.
    ik ben bijvoorbeeld heel erg weg van dit:

    "Met tranen kan ik de verf
    niet van de muur halen"


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Dankjewel ^^

    En thsjaa, dat is hoe ik eigenlijk altijd de zinsopbouw maak (:

    Althans, niet per se volgende woord op de zin een komma er achter.

    Maar hier deed ik het zodat de strofe's allemaal even breed waren zo ongeveer ^^

    Maar ik respecteer je mening ^^ iedereen vind weer wat anders fijn (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Met tranen kan ik de verf
    niet van de muur halen,
    dus blijf ik stilstaand toekijken.

    Dat stukje vind ik prachtig. Maar net als Penelopy, vind ik het soms ook wel irritant als je midden in een zin afhakt, bij de meeste stukken is er ook niet echt iets poëtisch aan dat afhakgedoe. XD Maar je gedichten op zich vind ik prachtig, alleen qua structuur en zinsopbouw kan je nog iets aan doen. ZIE DIT ALSJE ALSJE ALSJEBLIEF NIET ALS AFBRAAK, je gedichten zelf zijn awesome.


    help

    Thanks Marthe ^^

    En zal ik niet doen c:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    jaimyhoi schreef:
    Thanks Marthe ^^

    En zal ik niet doen c:


    Wat ga je niet doen? Awesome zijn. NEE, NEE, NEE, JONGEDAME. JIJ BENT AL VEEL TE AWESOME DUS DAT MAG JE NIET ZEGGEN. *rammelt Jaimy door elkaar*


    help

    Jarvis schreef:
    (...)

    Wat ga je niet doen? Awesome zijn. NEE, NEE, NEE, JONGEDAME. JIJ BENT AL VEEL TE AWESOME DUS DAT MAG JE NIET ZEGGEN. *rammelt Jaimy door elkaar*


    *wordt door elkaar gerammelt*

    STOP XD, Ik bedoelde dat ik het niet als afbraak op zou vatten :Y)

    *rammelt Marthe door elkaar*

    die krijg je terug :Y)


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    jaimyhoi schreef:
    (...)

    *wordt door elkaar gerammelt*

    STOP XD, Ik bedoelde dat ik het niet als afbraak op zou vatten :Y)

    *rammelt Marthe door elkaar*

    die krijg je terug :Y)


    Grr... Ik doe melig en ik wil The Perks of Being a Wallflower zien, dus heb ik een melig gedicht geschreven. But now I have to sleep. Byetjes!


    help

    De klemtoon ligt raar


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.