• Pottermore.





    Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de films en boeken van Harry Potter.

    In dit topic kun je discussieren, elkaar tips vragen, etc. over het interactieve Pottermore spel.




    Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de boeken van Harry Potter. Hier zal ik (en dat mag jij ook doen, natuurlijk) updates en 'geruchten' rond de site blijven posten.

    Ook Lize bedankt voor het helpen met zoeken naar informatie over de site.



    LEES DIT EERST!


    - Twee veelgestelden vragen.
    1: Ik heb mijn e-mail adres in juni al achter gelaten, heb ik nu een account?
    -Nee, zoals je had gelezen kon je je email adres achterlaten om een notificatie te krijgen wanneer de site open ging, die mail krijg je waarschijnlijk in September.
    2: Wanneer krijg ik de welkomsmail?
    -Deze krijg je hoogstwaarschijnlijk pas na de wedstrijd. Op de site staat dat je de mail van 31 juli tot 30 september kan verwachten, er is dus met geen mogelijkheid te zeggen wanneer je deze krijgt, gewoon afwachten.

    Let op:
    - Gelieve niet het topic vol te spammen met berichtjes over het feit dat je de welkomsmail wil hebben, die willen we tenslotte allemaal.

    -Als je de mail hebt gehad en in Pottermore kan, post dan geen screenshots of links naar foto's van Pottermore, op die manier kan iedereen voor zichzelf uitvinden wat ze moeten doen en blijft het voor iedereen leuk/nieuw. Hou er ook rekening mee dat als je het wel doet, je strafbaar bent zolang de site in bèta stadium is en je ook nog aangeklaagd kan worden.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2012 - 11:29 ]

    Mitshy schreef:
    Ik ben echt in een eeuwigheid niet op Pottermore geweest. :'D


    Pretty is just a pretty word.

    DreamerN schreef:
    (...)

    Oh ? dan moet ik de Apothecary even goed doorspitten... XD

    Ik ging naar die pagina met alle potions vanaf de pagina waar je zat waar stond dat je het moest maken, ik heb gedrukt op 'buy' en toen kwam ik gelijk uit bij datgene dat ik nog nodig had...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Ik ging naar die pagina met alle potions vanaf de pagina waar je zat waar stond dat je het moest maken, ik heb gedrukt op 'buy' en toen kwam ik gelijk uit bij datgene dat ik nog nodig had...


    Ik krijg er zo'n vergrootglasje bij waarop ik niet kan klikken... >.<


    Credendo Vides

    Ik kan de leerlingenkamer van Slytherin ook niet in, ik moet een verdomde Potion maken, maar aangezien ik dat niet kan gaat het eeuwen duren voordat ik in de leerlingenkamer kom.. en daarnaast heb ik nog niet alle ingrediënten trouwens.

    Jessiiicaa schreef:
    Ik kan de leerlingenkamer van Slytherin ook niet in, ik moet een verdomde Potion maken, maar aangezien ik dat niet kan gaat het eeuwen duren voordat ik in de leerlingenkamer kom.. en daarnaast heb ik nog niet alle ingrediënten trouwens.


    hey niet inbreken he?! XD grapje! maar kan je zonder dat je in die afdeling zit een andere leerlingenkamer in??? ;O


    Wees blij met wat je hebt, wees gelukkig.

    MrsBrittain schreef:
    (...)

    hey niet inbreken he?! XD grapje! maar kan je zonder dat je in die afdeling zit een andere leerlingenkamer in??? ;O


    Haha xD nou ik denk dat de andere Houses alleen de Slytherin commonroom in mogen omdat in het tweede boek dat ook gebeurd. Maar ik denk niet dat het de leerlingenkamer is zoals de echte Slytherin's hem op Pottermore zien. Teminste.. zijn er ervaringsdeskundigen? :P

    Jessiiicaa schreef:
    (...)

    Haha xD nou ik denk dat de andere Houses alleen de Slytherin commonroom in mogen omdat in het tweede boek dat ook gebeurd. Maar ik denk niet dat het de leerlingenkamer is zoals de echte Slytherin's hem op Pottermore zien. Teminste.. zijn er ervaringsdeskundigen? :P


    nu je het zegt....xD haha.....kon ik maar ja zeggen *zucht* X)


    Wees blij met wat je hebt, wees gelukkig.

    Hebben jullie de Book of Spells al gevonden? En kun je daar nou wel of niets mee? Want ik vond 'm net pas. Ik zag dat ik een badge mistte en heb toen het Book gevonden.

    Yeah, Griffoendor heeft de cup! Goed gedaan, Lions!

    Ugh... dit gaat voor mij nog heel lang duren voor ik in de Slytherin common room binnenkom >.<


    Credendo Vides

    Voor mij ook -.- part 1 van de polyjuice potion heb ik al voltooid, maar die tweede is halverwege mislukt -.-'

    En de eerste hoofdstukken van boek 3 zijn online !
    Nu alleen nog zorgen dat ik langs chapter 12 kom in boek 2... Want, of het loopt vast, maar ik kan ook maar niet steeds dat ene kruid vinden :(
    Als het mogelijk is, kan iemand het dan naar me toesturen ?


    Credendo Vides

    Ooeeh ik zal ff kijken!
    En welk kruid bedoel je? Ik ben nog steeds niet de leerlingenkamer van Slyterin binnengekomen, want mn Polyjuice part 2 mislukt steeds -.-'

    Jessiiicaa schreef:
    Ooeeh ik zal ff kijken!
    En welk kruid bedoel je? Ik ben nog steeds niet de leerlingenkamer van Slyterin binnengekomen, want mn Polyjuice part 2 mislukt steeds -.-'


    Dried Nettles, bij mij staat er één of ander vergrootglas en kan ik er ook niet op klikken en ik kan het ook niet in de Apotheek vinden..
    En mijn Pottermore loopt de hele tijd vast -.-"


    Credendo Vides

    Hmm, ik vond de eerste chaps van book 3 opzich wel tegenvallen hoor!