• Heei,
    Ik heb gister GIMP gedonwload, maar ik weet echt niet hoe alles werkt. Ik heb al bij de story van gimp gekeken, maar daar werd ik niet veel wijzer van... Ik weet zelfs niet eens hoe je een plaatje moet invoeren. Van youtube filmpjes en alles hou ik ook niet. Kan iemand me hier plzz uitleggen hoe je überhaupt een plaatje er in zet? Het liefst met NL namen:)

    xxx Lily


    save the bees

    Ik weet ook niet veel van gimp, aangezien ik er nooit mee werk, maar om een er een foto in te zetten moet je toch gewoon naar bestand -> openen gaan?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    A jaah, ik heb het gevonden:)(Ik voel me nu zo dom xD)


    save the bees

    Nu kan ik wel bij destory van gimp gaan kijken:)
    Maar tips zijn nog steeds welkom:)


    save the bees

    Vooral heel veel uitproberen, denk ik. En misschien staat er een handleiding op het internet?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Foto's invoeren; foto vanaf de computer nodig en wil je hem eroverheen zetten dan is het foto als layer toevoegen (of zoiets) en anders foto openen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wst ik al, maar toch bedankt, maar ik wil nu graag weten hoe je een plaatje grote maakt xD


    save the bees

    GIMP wil niet downloaden bij mij, hij doet echt heel vervelend. Iemand tips, of een ander goed programma dat ik kan gebruiken?


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ik zou gewoon de Gimp gids goed doorlezen en bestuderen. Voor de rest is het gewoon proberen en oefenen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Tjhaa... Ik ben ook een kluns met photo filtre studio x... Dus ik ga gewoon wat rommelen, en anders is het een nieuwe versie van paint voor mij xD


    save the bees

    Maar tips blijven welkom! Met open armen zelfs!


    save the bees

    Je kan het plaatje alleen groter maken als het een layer is en dan de grote van de achterste foto. Je kan als je het plaatje echt groter wilt, hem beter eerst vergroten in paint.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DoctorReid schreef:
    Je kan het plaatje alleen groter maken als het een layer is en dan de grote van de achterste foto. Je kan als je het plaatje echt groter wilt, hem beter eerst vergroten in paint.

    Sorry, maar dit is niet waar. Je kunt het plaatje kleiner maken door een tool. Hoewel het uiteindelijke plaatje dan wel witranden overhoudt. Die haal ik dan dan wel weg met paint, omdat ik niet weet hoe ik dat in GIMP moet doen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Hallo Lily,
    Hierbij een aantal oefeningen van Theo Gimp
    Met oefen afbeeldingen.
    Nog in de oude versie
    http://members.tele2.nl/tvnunen/gimp/gimp.zip
    http://members.tele2.nl/tvnunen/gimp/gimp_deel1.pdf
    http://members.tele2.nl/tvnunen/gimp/gimp_deel2.pdf
    http://members.tele2.nl/tvnunen/gimp/gimp_deel3.pdf

    De nieuwe versie 2.8 is nog gedeeltelijk in NL en Engels, nadat deze geheel in NL staat ga ik het lesmateriaal aanpassen.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Sorry, maar dit is niet waar. Je kunt het plaatje kleiner maken door een tool. Hoewel het uiteindelijke plaatje dan wel witranden overhoudt. Die haal ik dan dan wel weg met paint, omdat ik niet weet hoe ik dat in GIMP moet doen.

    Vanuit Gimp 2.8
    Rand om de foto maken,
    File -> open -> selecteer foto -> openen.
    Image -> Canvas Size -> ketting verbinden(klik er op) -> verhoog het getal Breedte -> centreren -> lagen herschalen (staat onder in het venster) -> alle layers -> verschalen.
    Nu krijg je een witte rand.
    Succes Theo

    Ik zou, voordat je begint te experimenteren, inderdaad de GIMP-gids doorlezen. Nu stel je alleen maar vragen die je evengoed kunt lezen in de handleiding zelf.