• Ik heb er niks op tegen, want ik schrijf er zelf ook een. Maar ik vind het wel vervelend om te zien dat die stories gewoon gepromoot worden. Om eerlijk te zijn vind ik dat dit verboden moet worden. Prima, als je erover schrijft maar om het te gaan promoten vind ik wel wat ver gaan. Een tijd terug was 'Pro-ana' stories schrijven hier op Quizlet een hele erge hype en ik ben bang dat dat nu weer een beetje gaat gebeuren. Hierom vind ik dus niet dat dit gepromoot mag worden op een site met jonge tiener meisjes. Ik weet namelijk zeker dat er veel zich gaan laten meeslepen, want er zijn duizenden van zulk soort meisjes die makkelijk te beïnvloeden zijn door zulk soort dingen... Dus ik vroeg me af of er een verbod kan komen op het promoten van deze stories en van het zetten in de spotlight van deze stories?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 15:05 ]

    Wat zou het dan voor nut hebben om je verhaal op Quizlet te zetten? Dan leest niemand het en kan je het dus eigenlijk beter voor je zelf houden.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 15:27 ]


    Believe in yourself.

    Zoiets mag niet eens een hype genoemd worden, vind ik.


    26 - 02 - '16

    Confused schreef:
    Dat weet ik, maar het gaat niet om het schrijven ervan maar het promoten van de stories ;-)


    Promoten van de gevaren die het vormt, althans, zo zie ik het. Zelf heb ik één verhaal gelezen daarvan en ik heb nergens iets gezien wat juist tot sporen aandreef, eerder het tegenovergestelde.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wat een onzin. (cat) Dan kan je wel héél veel dingen gaan verbieden hé. Iedereen kiest alsnog zelf of ze het lezen of niet.


    Your make-up is terrible

    Onzin. Verhalen die aanzetten tot anorexia zijn al verboden, verhalen die alleen over de ziekte schrijven zijn toegestaan en het slaat nergens op om promoten te verbieden.
    Well, in my opinion.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Escritura schreef:
    (...)

    Wat, en verkrachtignsscenes zijn wel goed voor de gezondheid? Iedereen heeft nog steeds het recht om hun eigen creaties te promoten. De Quizlet regels zeggen dat de stories legaal zijn als ze niet aanzetten tot de ziekte. Als ze niet aanzetten tot Anorexia mogen ze dus ook gepromoot worden.


    Dat zeg ik ook niet. Het gaat er gewoon om dat het een algemeen feit is dat vele jonge tiener meisjes onzeker zijn over hun uiterlijk en als ze dan verhalen tegenkomen over anorexia kan dat ze meeslepen in hun onzekerheid.

    Zal ik dan ook nog maar een topic openen dat verkrachtings verhalen niet gepromoot mogen worden? -.-' Het viel mij gewoon op dat deze hype weer aan het terugkeren is, vandaar dit topic. Ik zeg niet dat verkrachtinsscenes niet slecht zijn want dat zijn ze ook. Maar 'pro-ana' viel mij op dit moment meer op.

    Trouwens, er zijn ook zat tiener BOEKEN over anorexia, zouden die ook geen reclame mogen krijgen dan?
    Het is nou eenmaal iets wat er is in de wereld, en er niks erg aan om er over te schrijven en te lezen. En daarbij heb je ook nog dat er zat verhalen en boeken zijn over de gruwelijkste moorden die tot in de details worden beschreven. Alsof dat gezond is voor het verstand. Sommige mensen kunnen daar ook rare dingen van gaan doen.

    Daarbij denk ik niet dat de hype terug zal keren. Op dit moment zijn er zover ik weet twee pro-ana verhalen actief. Die van Morgue en die van mij...En sinds vandaag dan ook de jouwe.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 15:43 ]


    Believe in yourself.

    Confused schreef:
    (...)

    Dat zeg ik ook niet. Het gaat er gewoon om dat het een algemeen feit is dat vele jonge tiener meisjes onzeker zijn over hun uiterlijk en als ze dan verhalen tegenkomen over anorexia kan dat ze meeslepen in hun onzekerheid.

    Zal ik dan ook nog maar een topic openen dat verkrachtings verhalen niet gepromoot mogen worden? -.-' Het viel mij gewoon op dat deze hype weer aan het terugkeren is, vandaar dit topic. Ik zeg niet dat verkrachtinsscenes niet slecht zijn want dat zijn ze ook. Maar 'pro-ana' viel mij op dit moment meer op.


    En ik vind dat je, als je dit zou verbieden, vrijheid weg neemt van mensen. Er niet over spreken en doen alsof de ziekte niet bestaat, het een taboo maken, is dat dan de juiste aanpak? Er is een reden dan pro-ana-verhalen mogen zolang ze niet aanzetten tot de ziekte.
    Jij hebt als argument dat jonge meisjes zich er in kunnen laten meeslepen; als je zo'n verhaal vind mag je het melden want verhalen die aanzetten tot anorexia mogen niet.
    Iedereen heeft gewoon het recht om zijn of haar creaties te promoten.
    en zoals gezegd voor mij; hoe zit het met boeken over de ziekte? Zou je daar de promotie van ook verbieden als je eht kon?
    Ik vind het overdreven. Zolang het niet aanzet tot ziekte, zie ik er geen fout in.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    En ik vind dat je, als je dit zou verbieden, vrijheid weg neemt van mensen. Er niet over spreken en doen alsof de ziekte niet bestaat, het een taboo maken, is dat dan de juiste aanpak? Er is een reden dan pro-ana-verhalen mogen zolang ze niet aanzetten tot de ziekte.
    Jij hebt als argument dat jonge meisjes zich er in kunnen laten meeslepen; als je zo'n verhaal vind mag je het melden want verhalen die aanzetten tot anorexia mogen niet.
    Iedereen heeft gewoon het recht om zijn of haar creaties te promoten.
    en zoals gezegd voor mij; hoe zit het met boeken over de ziekte? Zou je daar de promotie van ook verbieden als je eht kon?
    Ik vind het overdreven. Zolang het niet aanzet tot ziekte, zie ik er geen fout in.
    That


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik blijf bij mijn standpunt, dat ik het slecht vind. We zitten hier op Quizlet met een veel kleinere groep dan in de 'echte boekenwereld', om het zo maar even te noemen. Elke lid hier op Quizlet ziet de creaties in de spotlight en de creaties in het subforum 'stories promoten'. In de 'echte boekenwereld' kan het aan je neus voorbij gaan, tenzij je je er zelf in zou gaan verdiepen.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 15:45 ]

    Als we dat gaan doorvoeren, kunnen we 16+ ook wel gaan verbieden.
    Ik ben tegen.


    I am an idiot, I move.

    Confused schreef:
    Ik blijf bij mijn standpunt, dat ik het slecht vind. We zitten hier op Quizlet met een veel kleinere groep dan in de 'echte boekenwereld', om het zo maar even te noemen. Elke lid hier op Quizlet ziet de creaties in de spotlight en de creaties in het subforum 'stories promoten'. In de 'echte boekenwereld' kan het aan je neus voorbij gaan, tenzij je je er zelf in zou gaan verdiepen.


    Maar. De stories. Zetten niet aan. Tot de ziekte.
    Ze laten de gevaren zien. If anything, zal het de users alleen maar afschikken.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Confused schreef:
    Ik blijf bij mijn standpunt, dat ik het slecht vind. We zitten hier op Quizlet met een veel kleinere groep dan in de 'echte boekenwereld', om het zo maar even te noemen. Elke lid hier op Quizlet ziet de creaties in de spotlight en de creaties in het subforum 'stories promoten'. In de 'echte boekenwereld' kan het aan je neus voorbij gaan, tenzij je je er zelf in zou gaan verdiepen.

    Eh, maar als pro ana story's schríjven wel toegestaan is.. waarom zou het dan verboden moeten zijn om ze te promoten? Dan kan je net zo goed al die story's verbieden :Y) Mensen kiezen toch of ze zo'n story lezen of niet? Als mensen het een vervelend onderwerp vinden, klikken ze gewoon de story niet aan in de spotlight. Dan zou je die story's ook geen kudo's meer mogen geven omdat ze dan in de top komen. Dat is ook promoten. 'T wordt wel erg moeilijk dan eh.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Confused schreef:
    Ik blijf bij mijn standpunt, dat ik het slecht vind. We zitten hier op Quizlet met een veel kleinere groep dan in de 'echte boekenwereld', om het zo maar even te noemen. Elke lid hier op Quizlet ziet de creaties in de spotlight en de creaties in het subforum 'stories promoten'. In de 'echte boekenwereld' kan het aan je neus voorbij gaan, tenzij je je er zelf in zou gaan verdiepen.


    Ze besluiten nog altijd zelf of ze het gaan lezen of niet, net als de boeken.


    Your make-up is terrible

    Escritura schreef:
    (...)

    Maar. De stories. Zetten niet aan. Tot de ziekte.
    Ze laten de gevaren zien. If anything, zal het de users alleen maar afschikken.

    Inderdaad. De meeste pro-ana stories worden streng in de gaten gehouden door de mods. Als ze te ver gaan krijgt de user echt wel op zijn dak.


    I am an idiot, I move.