• Ik ben er net klaar mee en ik moest gewoon zó erg huilen elke keer :'D Dit is sowieso mijn favoriete anime.
    Hebben jullie hem gezien? En zo ja wat vonden jullie ervan?
    En de aller belangrijkste vraag. Snapte iemand het einde van de Afterstory? :')

    clannad;
    Tomoya Okazaki is a third year high school student resentful of his life. His mother passed away from a car accident when he was younger, causing his father to resort to alcohol and gambling. This results in fights between the two until Tomoya's shoulder is injured in a fight. Since then, Tomoya has had distant relationships with his father, causing him to become a delinquent over time. While on a walk to school, he meets a strange girl named Nagisa Furukawa who is a year older, but is repeating due to illness. Due to this, she is often alone as most of her friends have moved on. The two begin hanging out and slowly, as time goes by, Tomoya finds his life shifting in a new direction.




    Bij het filmpje moet je even doorspoelen tot 2:11 (A)

    [ bericht aangepast op 3 juni 2012 - 16:06 ]


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Ik heb clannad voor de helft gezien, moet 'm nog steeds afkijken. Maar ik vind 't echt een super leuke anime :3. FUKO <3


    i put the fun in funeral

    hahah yay. FUKO <3

    [ bericht aangepast op 3 juni 2012 - 16:16 ]


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    SPOILERS

    Nou, om je vraag te beantwoorden:
    Het einde was inderdaad een beetje vreemd. Om het simpel uit te leggen: de laatste aflevering was in een verschillende 'tijdlijn' (ken je het systeem van Deus Ex Machina?). Dus toen Ushio stierf, werd de tijd terug gereset naar voor Nagisa stierf. Nagisa sterft in deze tijdlijn niet bij de bevalling van Ushio en er is een happy end. Er zijn nogal veel theorieën over waarom precies de tijd gereset werd. Eén daarvan is dat, omdat Tomoya iedereen geholpen had aan geluk, hij genoeg lichtbollen had verzameld (herinner je die lichtjes aan het begin van de OP nog?) om een happy end te verkrijgen. Een andere theorie is dan weer dat Nagisa was verbonden met de stad en omdat de stad zo veel veranderde, hij (= de stad) 'stierf', en dus Nagisa ook. Omdat Tomoya had gewenst dat Nagisa het zou halen, werd zijn wens verhoord en sterft ze uiteindelijk niet (daarom de nieuwe tijdlijn). Er wordt ook gezegd dat Ushio eigenlijk het meisje uit de andere wereld is. Toen zij stierf, stierf Ushio ook. Maar dat verklaart het einde niet echt.
    Nouja, ik weet het dus niet zeker. Ik weet ook niet of één van die theoriën is bevestigd door de maker(s) van Clannad. Maar hopelijk verklaart dit alles een beetje. (:

    Edit: Oke, wow, lange post. (krul)

    [ bericht aangepast op 3 juni 2012 - 19:27 ]

    Ja, ik moest echt heel erg huilen. Ik vond de anime echter niet leuk. Ik ergerde me dood aan alle karakters, maar ik moest wel huilen, echt supererg, zat een uur na het einde van de serie nog te huilen. En ja, ik denk wel dat ik het einde begrijp.


    wth.

    CLANNAD! <3
    Ik houd echt van die anime ;d. En elke keer als ik de opening hoor moet ik weer huilen T.T
    Mijn favoriet was Fuko ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik vond de anime zelf ook echt super, After Story vond ik echt heel erg realistisch - gewoon om het feit dat het leven inderdaad soms hard kan zijn en het niet altijd even makkelijk is.
    Mijn favorieten waren Tomoyo en Youhei. Tomoyo is gewoon badass, terwijl Youhei de humor naar Clannad bracht. c:

    Clannad was echt geweldig :'D! Vooral de Afterstory, bij bijna elke arc kreeg ik tranen in m'n ogen ;~; . De scene waarin Tomoya in het zonnebloemenveld stond met Ushio zal ik nooit kunnen vergeten, echt zo emotioneel ;~; ! Het einde vond ik ook een beetje moeilijk te begrijpen, maar er zijn zoveel theoriën online, dus daaruit kon ik wel een beetje begrijpen.

    ik heb hem nog niet gezien maar ik denk wel dat ik hem een keer ga kijken,ofzo in de zomervakantie^^



    Manly tears were shed.

    Ninth schreef:
    SPOILERS

    Nou, om je vraag te beantwoorden:
    Het einde was inderdaad een beetje vreemd. Om het simpel uit te leggen: de laatste aflevering was in een verschillende 'tijdlijn' (ken je het systeem van Deus Ex Machina?). Dus toen Ushio stierf, werd de tijd terug gereset naar voor Nagisa stierf. Nagisa sterft in deze tijdlijn niet bij de bevalling van Ushio en er is een happy end. Er zijn nogal veel theorieën over waarom precies de tijd gereset werd. Eén daarvan is dat, omdat Tomoya iedereen geholpen had aan geluk, hij genoeg lichtbollen had verzameld (herinner je die lichtjes aan het begin van de OP nog?) om een happy end te verkrijgen. Een andere theorie is dan weer dat Nagisa was verbonden met de stad en omdat de stad zo veel veranderde, hij (= de stad) 'stierf', en dus Nagisa ook. Omdat Tomoya had gewenst dat Nagisa het zou halen, werd zijn wens verhoord en sterft ze uiteindelijk niet (daarom de nieuwe tijdlijn). Er wordt ook gezegd dat Ushio eigenlijk het meisje uit de andere wereld is. Toen zij stierf, stierf Ushio ook. Maar dat verklaart het einde niet echt.
    Nouja, ik weet het dus niet zeker. Ik weet ook niet of één van die theoriën is bevestigd door de maker(s) van Clannad. Maar hopelijk verklaart dit alles een beetje. (:

    Edit: Oke, wow, lange post. (krul)


    Ik ken het niet écht, maar volgens mij was Deus god van tijd en ruimte?? En eigenlijk, als je het zo verteld klinkt het allemaal best logies! Dankjewel!

    Ohja, Dat stukje in dat bloemenveld,,, omg ik heb nog nooit van mijn leven zo hard gehuild volgens mij!

    [ bericht aangepast op 5 juni 2012 - 14:53 ]


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Mayfly schreef:
    Ja, ik moest echt heel erg huilen. Ik vond de anime echter niet leuk. Ik ergerde me dood aan alle karakters, maar ik moest wel huilen, echt supererg, zat een uur na het einde van de serie nog te huilen. En ja, ik denk wel dat ik het einde begrijp.


    Waarom vond je de karakters niet leuk? >.<


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Nurgle schreef:
    (...)

    Waarom vond je de karakters niet leuk? >.<


    Ik vond ze gewoon irritant en ik kan niet precies uitleggen waarom. Over het algemeen vind ik vrouwelijke karakters ook sneller irritant dan mannelijke karakters: ik vond Tomoya en Youhei namelijk wel meevallen. Het was allemaal hartbrekend en alles, maar Clannad een tweede keer kijken gaat 'm niet worden, denk ik.


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Ik vond ze gewoon irritant en ik kan niet precies uitleggen waarom. Over het algemeen vind ik vrouwelijke karakters ook sneller irritant dan mannelijke karakters: ik vond Tomoya en Youhei namelijk wel meevallen. Het was allemaal hartbrekend en alles, maar Clannad een tweede keer kijken gaat 'm niet worden, denk ik.


    Haha, oke dat vind ik eigenlijk best wel raar haha. Ik vond het juist allemaal heel leuk bedacht enzo, maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.
    Ik vond trouwens Tomoya en Youhei wel heel erg grappig x'D


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Geweldige anime. ^^
    Veel meer kan ik niet zeggen. Lol, toch wel.
    Vooral de after-story vond ik leuk ;3
    Normaal houdt ik van anime met meer actie maar deze vond ik echt leuk, <3

    Ik vind het eigenlijk wel een beetje idioot dat zo nodig alle meiden daar op Tomoya verliefd moeten worden (behalve Fuko natuurlijk. :3). Vooral de mental-breakdown van Kyou en Ryou bij Tomoyo's tenniswedstrijd vond ik... overdreven.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2012 - 21:06 ]

    ^
    haha ik vond het ook wel irritant dat ze allemaal op Tomoya vielen. maarja, we kunnen er niks aan doen. En dat met die tennis wedstrijd was inderdaad wel een beetje overdreven. Ik vond het niet leuk xd


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”