• Ik ben er net klaar mee en ik moest gewoon zó erg huilen elke keer :'D Dit is sowieso mijn favoriete anime.
    Hebben jullie hem gezien? En zo ja wat vonden jullie ervan?
    En de aller belangrijkste vraag. Snapte iemand het einde van de Afterstory? :')

    clannad;
    Tomoya Okazaki is a third year high school student resentful of his life. His mother passed away from a car accident when he was younger, causing his father to resort to alcohol and gambling. This results in fights between the two until Tomoya's shoulder is injured in a fight. Since then, Tomoya has had distant relationships with his father, causing him to become a delinquent over time. While on a walk to school, he meets a strange girl named Nagisa Furukawa who is a year older, but is repeating due to illness. Due to this, she is often alone as most of her friends have moved on. The two begin hanging out and slowly, as time goes by, Tomoya finds his life shifting in a new direction.




    Bij het filmpje moet je even doorspoelen tot 2:11 (A)

    [ bericht aangepast op 3 juni 2012 - 16:06 ]


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Ushio schreef:
    (...)

    Ik ken het niet écht, maar volgens mij was Deus god van tijd en ruimte?? En eigenlijk, als je het zo verteld klinkt het allemaal best logies! Dankjewel!

    Ohja, Dat stukje in dat bloemenveld,,, omg ik heb nog nooit van mijn leven zo hard gehuild volgens mij!


    Deus is Latijns voor God, maar ik denk dat je "Zeus" bedoeld (oppergod / god van donder en bliksem).
    Deus ex Machina is dan weer een verschijnsel.
    "De term is nog steeds in gebruik bij hedendaagse media, al gaat het hierin niet meer altijd om een god maar ook om andere zaken die plotseling opduiken in een verhaal om de oplossing te bieden. Ook in hedendaagse literaire werken en in films kiezen schrijvers er regelmatig voor een plot tot een einde te brengen via een onwaarschijnlijke gebeurtenis. Dit kan een dramaturgische ‘noodgreep’ zijn. Vaker wordt een dergelijke wending in het verhaal geboren uit de behoefte van de auteur de grenzen van logica en werkelijkheid te overschrijden."
    Even van wikipedia gekopieërd. Ik vind dat dit wel op Clannad slaat.

    Ninth schreef:
    (...)

    Deus is Latijns voor God, maar ik denk dat je "Zeus" bedoeld (oppergod / god van donder en bliksem).
    Deus ex Machina is dan weer een verschijnsel.
    "De term is nog steeds in gebruik bij hedendaagse media, al gaat het hierin niet meer altijd om een god maar ook om andere zaken die plotseling opduiken in een verhaal om de oplossing te bieden. Ook in hedendaagse literaire werken en in films kiezen schrijvers er regelmatig voor een plot tot een einde te brengen via een onwaarschijnlijke gebeurtenis. Dit kan een dramaturgische ‘noodgreep’ zijn. Vaker wordt een dergelijke wending in het verhaal geboren uit de behoefte van de auteur de grenzen van logica en werkelijkheid te overschrijden."
    Even van wikipedia gekopieërd. Ik vind dat dit wel op Clannad slaat.

    Deus is van de anime Mirai Nikki (Future Diary), waar ik toevallig vandaag aan begonnen ben en dat dan dus ook toevallig weet. :')

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 21:07 ]

    Ik heb Mirai Nikki ook gezien (vandaar mijn naam ook), en Deus ex Machina is daar inderdaad de god van tijd en ruimte - maar dat is gewoon zijn naam.
    Hij's geen echte Deus ex Machina, want dat is een verschijnsel en geen echte god. ^^

    Ninth schreef:
    Ik heb Mirai Nikki ook gezien (vandaar mijn naam ook), en Deus ex Machina is daar inderdaad de god van tijd en ruimte - maar dat is gewoon zijn naam.
    Hij's geen echte Deus ex Machina, want dat is een verschijnsel en geen echte god. ^^

    Ik ben niet echt een fan van Ninth, lol. Maar het is sowieso wel een badass naam voor de mensjes die Mirai Nikki niet kennen.

    Dragneel schreef:
    (...)
    Ik ben niet echt een fan van Ninth, lol. Maar het is sowieso wel een badass naam voor de mensjes die Mirai Nikki niet kennen.


    Nou, ik vond haar ook niet bepaald geweldig de eerste keer dat ik haar zag, maar ze wordt wel heel awesome.
    Hoeveel afleveringen heb je al gezien? Als je nog maar net bent begonnen snap ik wel dat je haar niet leuk vind. n_n

    Maar we gaan off-topic hehe.
    Oja, voor de mensen die fan waren van het seiyuu-werk van Nakamura Yuuichi (Tomoya) en Sakaguchi Daisuke (Sunohara), jullie moeten Hyouka eens gaan kijken. De twee mannelijke MC's - die beste vrienden zijn, net als Tomoya en Youhei - worden ingesproken door Nakamura en Sakaguchi. (:
    Hyouka wordt ook door hetzelfde bedrijf geproduceert (KyoAni), dus is de art bijna hetzelfde als in Clannad (topkwaliteit dus C: ). Hyouka is meer een "lichte" mystery anime, maar er zitten wat hints voor romantiek in (er zijn nog maar 7 episodes uit, dus ik weet niet hoe het uiteindelijk afloopt).

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 23:01 ]

    Ninth schreef:
    (...)

    Nou, ik vond haar ook niet bepaald geweldig de eerste keer dat ik haar zag, maar ze wordt wel heel awesome.
    Hoeveel afleveringen heb je al gezien? Als je nog maar net bent begonnen snap ik wel dat je haar niet leuk vind. n_n

    Maar we gaan off-topic hehe.
    Oja, voor de mensen die fan waren van het seiyuu-werk van Nakamura Yuuichi (Tomoya) en Sakaguchi Daisuke (Sunohara), jullie moeten Hyouka eens gaan kijken. De twee mannelijke MC's - die beste vrienden zijn, net als Tomoya en Youhei - worden ingesproken door Nakamura en Sakaguchi. (:
    Hyouka wordt ook door hetzelfde bedrijf geproduceert (KyoAni), dus is de art bijna hetzelfde als in Clannad (topkwaliteit dus C: ). Hyouka is meer een "lichte" mystery anime, maar er zitten wat hints voor romantiek in (er zijn nog maar 7 episodes uit, dus ik weet niet hoe het uiteindelijk afloopt).

    Aflevering 3 lol.

    Hyouka ga ik eens uitproberen, maar nu niet want nu moet ik gaan.


    Dafuq ik hoor allemaal knallen hier in de buurt. Vuurwerk, hoop ik maar. ;\

    Ninth schreef:
    (...)

    Deus is Latijns voor God, maar ik denk dat je "Zeus" bedoeld (oppergod / god van donder en bliksem).
    Deus ex Machina is dan weer een verschijnsel.
    "De term is nog steeds in gebruik bij hedendaagse media, al gaat het hierin niet meer altijd om een god maar ook om andere zaken die plotseling opduiken in een verhaal om de oplossing te bieden. Ook in hedendaagse literaire werken en in films kiezen schrijvers er regelmatig voor een plot tot een einde te brengen via een onwaarschijnlijke gebeurtenis. Dit kan een dramaturgische ‘noodgreep’ zijn. Vaker wordt een dergelijke wending in het verhaal geboren uit de behoefte van de auteur de grenzen van logica en werkelijkheid te overschrijden."
    Even van wikipedia gekopieërd. Ik vind dat dit wel op Clannad slaat.


    Oke, daar snap ik dus helemaal niks van haha.
    Ik ken mirai nikki trouwens ook!! -episode4-


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Jaaaa natuurlijk heb ik hem gezieeeeeeeeeen ;D @Ushio ik verveel me xd


    It's the one you chose and bought for me. First thing from Daddy.' - Ushio

    Ik ben nu momenteel Clannad aan het kijken maar het doet me echt gewoon denken aan air tv.

    xfoxvosx schreef:
    Ik ben nu momenteel Clannad aan het kijken maar het doet me echt gewoon denken aan air tv.

    Volgens mij van dezelfde makers.
    Of was dat Kanon.

    Ik kwam gewoon niet verder dan episode 6 of zo. Ik vond het saai. ;ss


    | Reality is for people that lack imagination |

    Dragneel schreef:
    (...)
    Volgens mij van dezelfde makers.
    Of was dat Kanon.


    Alle 3, Air, Kanon en Clannad zijn gemaakt door Key of, ja, de visual novels.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Key_%28company%29

    [ bericht aangepast op 12 juni 2012 - 19:25 ]

    Yayde schreef:
    Ik kwam gewoon niet verder dan episode 6 of zo. Ik vond het saai. ;ss


    Noooh, aan het einde word hij heel leuk!!


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Akarin schreef:
    (...)

    Alle 3, Air, Kanon en Clannad zijn gemaakt door Key of, ja, de visual novels.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Key_%28company%29


    Jup, en de animes zijn alle drie geproduceerd door KyoAni ^-^

    En idd, gewoon verder kijken. Ik was al verkocht na de eerste aflevering en merkte dat het steeds beter werd. En After Story is een en al emotie C:

    Ushio schreef:
    (...)

    Noooh, aan het einde word hij heel leuk!!

    Neh, sommige mensen willen gewoon actie in anime. Ik ook, maar Clannad was een uitzondering.
    Ik beveel ook steeds anime aan [zo, gaan we opeens dure woorden gebruiken?] aan een vriendin van mij maar als ze die niet wil kijken kan ik haar natuurlijk ook niet dwingen. :Y)