• Free like a mustang
    Het verhaal:

    Een grote vervallen ranch staat op het punt om afgebroken te worden. In een opwelling koopt de miljonair Martin Varlow deze ranch, omdat hij het zonde vindt dat dit mooie gebouw verloren gaat. Hij weet niet wat hij er mee moet doen en na een aantal smeekbedes van zijn nichtje Michelle Varlow mag zij de ranch overnemen. Een cadeautje omdat ze achttien is geworden. Martin zorgt ervoor dat de ranch naar Michelles believen wordt opgeknapt en als dit eindelijk klaar is nodigt ze een paar vrienden uit om er te komen wonen. Wordt dit een prachtig sprookje tussen de mustangs, of ontstaan er problemen?

    Het gebouw en de omgeving:
    De ranch bestaat uit verschillende delen: Het hoofdgebouw met twee verdiepingen. Er zijn twee slaapkamers (één voor de jongens en een voor de meisjes) en er zijn ook twee badkamers. Er is een woonkamer waar ook een tv staat, een keuken, een eetkamer, een bibliotheek en een zwembad.
    De stallen, er zijn vijfentwintig ruime boxen, een zadelkamerwaarin 25 grote kasten staan, voor ieder paard in de stallen één (om tuig, toiletteerspul etc. in op te bergen), een poetsplaats waar twee tuinslangen zijn aangesloten en haken om je paard aan vast te zetten en op de zolder is een hooischuur waar ook de rieken en scheppen liggen.
    De paddocks en weides, er zijn veel omheinde velden, in sommigen groeit gras (de weides) in andere ligt alleen modder en/of zand (de paddocks)
    Het schuurtje, dit is een extra opslagschuurtje waarin een tractor staat, kruiwagens, stro en andere bodembedekking etc.
    De rijgelegenheden, de ranch beschikt over één dressuurbak, waarin alle letters aanwezig zijn. Bij deze bak liggen springbalkjes etc. de hindernissen kunnen snel en gemakkelijk opgebouwd worden verder kan je natuurlijk heel veel buitenritten maken.
    De ranch ligt in een soort woestijnachtig gebied. Het dichtstbijzijnde stadje ligt op twintig kilometer afstand. Verder is er niet veel vegetatie er groeien vooral grassoorten en struiken


    De regels:
    - Schelden en geweld mag IC, OCC niet
    - 16+ is toegestaan
    - Maximaal één personage per persoon (als je een tweeling maakt mag je ook twee personages, maar dit hoeft niet je kunt de tweeling ook “delen” met iemand anders)
    - Maximaal twee paarden per personage (dit hoef je niet aan het begin al aan te geven, dat kan ook in de loop van het verhaal gebeuren)
    - Ik open een nieuw topic als het andere vol is, ik wijs twee anderen aan die ook een topic mogen openen als ik afwezig ben.
    - Als er na 24 uur na het sluiten van het oude topic geen nieuw topic is geopend mag je mij pb’en
    - Denk goed na voordat je aan de RPG begint; ik wil deze RPG actief houden dus het is wel handig als je iedere dag (of iedere twee dagen als je een dagje niet kan) iets post (behalve als dat onmogelijk is) en je er ook niet binnen een week mee stopt (i.v.m. beperkt aantal rollen)
    - Posts hebben het minimum van 3 regels, dit geldt niet als je een gesprek voert en dus omstebeurt een zin zegt (o.i.d.)
    - OCC het liefste met {}, [], (), /, /, ||, **, ~~, <> etc.
    - IC met de naam van het personage erboven
    - Als vanzelfsprekend niemand buitensluiten
    - Als je een relatie wilt voordat de RPG begint met je dit met de maker van het personage waar je een relatie mee wilt afspreken
    - Houd rekening met elkaar qua tijd en gesprekken (dus niet dat het bij de een ochtend is en bij de ander avond of dat je een gesprek voert o.i.d. en dat je dan ineens niet meer online komt waardoor de ander niet meer verder kan. Als je ineens niet meer online kan komen is het dus handig dit aan te geven)
    - Naamveranderingen doorgeven via het topic
    - Houd het personage dat je maakt realistisch (niemand is perfect)
    - Speel je eigen personage, niet dat van iemand anders
    - Ik zet alle karakters etc. in een story, dus vermeld ook de link van je plaatjes bij het invullijstje
    - Je hoeft het invullijstje van “paard” niet nu in te vullen als je nog geen paard hebt, dit mag ook in de loop van de story als je een paard krijgt (d.m.v. kopen/ vangen/ etc.)


    Invullijstje:
    Mens:
    Volledige naam:
    Roepnaam:
    Bijnaam:
    Leeftijd:
    Geboortedatum:
    Seksuele geaardheid:
    Relationele status:
    Geslacht:
    Uiterlijk + foto (Lengte, Gewicht, Lichaamsbouw, Ogen, Haar, Gezicht, Kleding):
    Karakter:
    Familie:
    Extra:

    Paard:
    Volledige naam:
    Roepnaam/bijnaam:
    Leeftijd:
    Geboortedatum:
    Geslacht (merrie/ ruin/ hengst):
    Uiterlijk + foto (Lengte, Gewicht, Lichaamsbouw, vacht, ogen, aftekeningen):
    Innerlijk:


    De rollen :
    - Michelle Yvonne Maria Varlow - LaCerise(v)
    - Tayuya Hoshigaki - MoonRaven(v)
    - Vintain Ayden O'Connor - Zayngasm(m)
    - Luna María van den Nou - Amor8 (v)
    - Elena Mae Perret - Brennanzer(v)
    - Nala Rose Garcia - myMOMENTS (v)
    - Sanne claire Smith - nakito (v)


    De story

    Als je nog niet veel ervaring hebt met RPG's of er meer over wilt weten is deze site misschien wel handig (ik heb hem niet zelf gemaakt)

    Gezocht: Nog 1 mannelijke speler i.v.m opzegging van een rol. Als je mee wil spelen kan je het in dit topic of in een pb aan mij melden.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 22 juni 2012 - 22:57 ]


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    LaCerise schreef:
    @Amor8 veel succes, ik moet ook nog even hw gaan doen ^^ en vandaag vroeg naar bed want ik moet morgen de hele dag helpen bij de open dag (voor de mensen die dicht bij delft/rotterdam wonen, kom ff langs als je tijd hebt ^^
    dit is de site c: ow en als je de moeite wilt nemen om te kijken, mijn verzorgpaarje heet Niro ^^)
    @ Syrinx ff twee dingetjes: Wil je de linkjes van je foto's nog even doorsturen en miss is 14 jaar een beetje jong, aangezien de rest 16 tot 18 is...

    Is goed, ik verander de leeftijd wel. Is 15 goed? Of prefereer je 16? Ik dacht dat er misschien wel wat meer variatie in zou kunnen :).
    De links zijn http://data.whicdn.com/images/28464340/4_large.jpg & http://data.whicdn.com/images/16166721/tumblr_lt4rrmdtgm1ql5ingo1_400_large.jpg

    Haha, er zijn 2 nieuwe paarden in de manege en 1 van hen heet Voldemort dus nu hebben ik en myMOMENTS zitten denken over hoe de andere zou heten, we zijn uitgekomen op Sirius xD

    [ bericht aangepast op 3 juni 2012 - 18:36 ]


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    xD Voldemort (^v^)
    BTW... wil je please uitleggen hoe je dat doet? Dat je iets typt, maar dat het tegelijk een andere link is?


    Stop acting normal. It gets bored.

    [ url = hier je link ] Hier je tekst [ /url ]
    maar dan allemaal zonder de spaties
    en voor een user van quizlet:
    [ q ] hier de usernaam [ /q ]
    ook zonder spaties


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    @Brennanzer: Oo, dankje! Ik vroeg het me al af ^v^
    @LaCerise: Sorry, mijn personage is pas morgen af. Ik heb vandaag de hele dag aan huiswerk gewerkt en moet nu weer verder, een so leren waar ik normaal een week over doe (Oooops). Dus morgen komt ie zeker, beloofd! (Dan is ook de deadline voor de leraren voor cijfers van het laatste rapport XD Dus dan heb ik zoooooveel minder huiswerk ;D)


    Stop acting normal. It gets bored.

    Nice dat je dan minder huiswerk hebt, ik moet aanstaande week nog, de week daarna en de week daarna heb ik een hele volle proefwerkweek, dan heb ik eindelijk "rust" ^^ Maar ik denk dat ik morgen pas de RPG start, dan hebben jij en Gaisford de tijd ^^


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    owh! jammer, maar ik begrijp het wel!


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ja, sorry voor de rest, maar het is veel leuker om met zo veel mogelijk te gelijk te beginnen ^^


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    dat is wel waar ;)


    “To live will be an awfully big adventure.”

    myMOMENTS schreef:
    dat is wel waar ;)

    Dit dus


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Syrinx schreef:
    (...)
    Is goed, ik verander de leeftijd wel. Is 15 goed? Of prefereer je 16? Ik dacht dat er misschien wel wat meer variatie in zou kunnen :).
    De links zijn http://data.whicdn.com/images/28464340/4_large.jpg & http://data.whicdn.com/images/16166721/tumblr_lt4rrmdtgm1ql5ingo1_400_large.jpg

    What about 15 and almost 16? Michelle just became 18 so I think that'll be ok?


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Ow, thx! Vanavond werk ik het mensje uit ^v^
    Succes met je hw nog!!!


    Stop acting normal. It gets bored.

    Zou ik misschien nog een rol kunnen maken of is het ech vol? :(. Het lijkt me namelijk een super leuke RPG. Als het mag zou ik graag een jongen willen maken. En anders jammer :S


    I'm finally back, Finally after a Year break

    @HurtedHeart we zitten echt vol, er is al iemand extra bijgekomen. Sorry ik vind het heel jammer :c


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Zoals beloofd, mijn karakters ;D

    Mens

    Volledige naam: Luna María van den Nou

    Roepnaam: Luna (zeg Loena)

    Bijnaam: Loe. Alleen vrienden mogen haar zo noemen, maar ze noemt zichzelf ook vaak zo.

    Leeftijd: 16

    Geboortedatum: 14-8-1996

    Seksuele geaardheid: Bi

    Relationele status: Single

    Geslacht: Vrouw

    Uiterlijk + foto (Lengte, Gewicht, Lichaamsbouw, Ogen, Haar, Gezicht, Kleding):
    Luna heeft zwart, vol haar dat tot iets over haar schouders reikt en in lagen geknipt is. Haar kortste lok was ooit een pony, maar nu hangt het enkel nog maar iets in de richting van haar oog. Vaak draagt ze het los, maar een staart staat haar ook. Wanneer ze dat heeft zit het heel strak naar achteren gebonden met wat losse lokken die langs haar gezicht vallen, en na het elastiekje is het een dikke bos haar die haar nek warm houdt. Ze is 1.58 meter lang en weegt 47 kilo, is slank en heeft iets bredere heupen. Verder heeft ze vroeger een beugel gehad waarvan nu het resultaat te zien is, groenachtige ogen die altijd wat doen denken aan die van een kat, en mooie, zwarte wenkbrauwen. Haar wimpers zijn kort en donker, er valt niet veel aan te doen. Haar huid is mooi egaal.




    Luna’s kledingstijl is simpel, maar staat haar wel. Ze heeft vrijwel altijd een strakke spijkerbroek aan, met daarboven een topje en een blouse. Aan haar voeten draagt ze vaak zwarte, onopvallende enkellaarsjes met een klein hakje. Sieraden draagt ze bijna niet; hooguit gevlochten armbandjes.
    Karakter: Wat het meest opvalt aan Luna is haar geduld. Ze ziet altijd in wat ze al bereikt heeft en is daar ook tevreden mee, al is dat maar 3 van de 100 keer. Ze heeft een positieve instelling en is daardoor vaak goed gehumeurd, flexibel en creatief. Zodra ze ergens nieuw is, is ze voorzichtig met oordelen en wacht altijd eerst even af, oordeelt niet meteen op uiterlijk. Luna weet heel goed dat niet iedereen perfect is en geeft (bijna) altijd een 2e kans, heeft een luisterend oor en kan goed uitleggen. Ze vindt het vreselijk als iemand een probleem heeft en ze niet kan helpen. Wel is ze wat teruggetrokken, houdt ze er niet van om in het middelpunt te staan. Ténzij ze met haar paard is. Dan maakt het haar allemaal niks meer uit, omdat vrijwel al haar gedachten dan uitgeschakeld zijn. Zij en haar paard hebben een speciale band waarbij ze elkaar ook respect geven, ze maken afspraken die voor allebei reëel zijn. Als Luna een belofte doet, dan houdt ze zich daaraan.

    Familie: Nooit in haar leven heeft Luna iets met paarden te maken gehad, tenminste, niet als het aan haar ouders lag. Maargoed, het was iets wat Luna echt wilde, dus hadden haar ouders niks te zeggen.. Of eigenlijk wel, maar ze trok zich er niks van aan. Hierdoor waren er regelmatig ruzies in huis, en Susan, haar jongere zusje, vond dat totaal niet leuk. Dat van haar zusje vond Luna natuurlijk heel erg, maar anders kon ze niet naar de paarden… Eigenlijk zag ze hen niet als haar familie (haar zusje uitgezonderd) of als een thuis; ze hing zoveel bij de familie Starre dat ze die familie als de hare zag. Ze was er zo welkom, zoveel meer als bij haar echte thuis, dat ze er eigenlijk half woonde. Daarom lieten haar ouders haar ook grotendeels met rust toen ze oud genoeg was om alles zelfstandig te regelen. Haar vader was een sympathieke man, kon snel met veel mensen opschieten. Haar moeder was teruggetrokken en lief, voelde goed de gevoelens van anderen aan en kon goed situaties inschatten. Daar heeft ze het ook een beetje van. Maar die passie voor paarden.. Het blijft een vraag waar die vandaan komt.

    Extra: Luna heeft het best moeilijk gehad met het feit dat ze haar “gezin” zo liet vallen. Maar als zij de paarden niet konden accepteren; dan kon zij hen niet accepteren. Daar is ze altijd heel duidelijk in geweest. Merkur was eerst haar verzorgpaard, maar later heeft ze hem een soort van gekregen omdat ze zoveel met hem deed en hij bij haar het mooist liep.




    Paard

    Volledige naam: Merkur (Betekent: Belangrijk in het IJslands)

    Roepnaam/bijnaam: Merkur, maar Luna noemt hem vaak Merk.

    Leeftijd: 10

    Geboortedatum: 3-12-2002

    Geslacht (merrie/ ruin/ hengst): Ruin

    Uiterlijk + foto (Lengte, Gewicht, Lichaamsbouw, vacht, ogen, aftekeningen):

    Merkur is overduidelijk een IJslander. Hij is zo’n 1.40 hoog en heeft een gezond gewicht, zelfs iets aan de dunnere kant. Hij heeft een goede lichaamsbouw; een uitdrukkingsvol hoofd met ogen die een zachte uitdrukking hebben, een opgerichte hals, sterke benen en harde hoeven. Door zijn laaghangende kruis kan hij goed tölten. Zijn oortjes lijken net twee kleine stipjes tussen zijn dikke manen. Want die heeft hij: dikke, lange manen die ongeveer zijn hele hals bedekken, een volle voorlok tot bijna op zijn neus, en een dikke staart die zo lang is dat hij er net niet op kan staan.




    Merkur heeft geen aftekeningen en is helemaal zwart. Hij is geboren op IJsland en later naar Europa gekomen met zijn vorige eigenaar. Die heeft hem op een paardvriendelijke manier op laten groeien en al aan een zadel laten wennen, maar pas toen hij 5 was is hij naar de ranch van de familie Starre gegaan waar hij écht is ingereden. Hij mag nooit meer terug naar zijn geboorteland; maar aan dat IJslandse landschap heeft hij wel wat overgehouden: hij is een vijfganger! Zijn voorkeur gaat uit naar tölt, niet naar draf. Hij heeft vrij vlakke gangen waardoor het makkelijk is te blijven zitten en hij kan superhard! Eigenlijk kan hij heel veel wel, maar hij blinkt uit in tölt en telgang. Verder kan hij goed tegen de kou, hij staat dan ook graag veel buiten.

    Innerlijk: Merkur is schijnheilig. Hij lijkt een schatje, en dat is hij ook. Hij kan met bijna iedereen wel opschieten. Hij is dapper, sociaal, schrikt niet snel en is erg flexibel. Hij doet echt aan álles mee. Maar vergis je niet in hem: hij is ontzettend slim, ondeugend en speels. Als iemand een bazige houding heeft luistert hij niet; je moet hem uitnodigen iets te doen. Hij houdt zich wel aan de afspraken, zolang jij dat ook maar doet. En oplet. Want hij probeert alsnog hoever hij kan gaan… en dan moet je snel zijn om hem voor te blijven. Verder moet je hem altijd iets te doen geven; als hij te lang in zijn box staat probeert hij te ontsnappen, als hij te lang hetzelfde moet doen zorgt hij dat hij aandacht krijgt, zodat het duidelijk wordt dat meneer het anders wil. Hij is altijd wel in voor een ritje, lijkt nooit moe te zijn. Het is een paard voor je of het is geen paard voor je; je moet eigenlijk een beetje met hem mee kunnen spelen, om hem kunnen lachen, maar toch op een vriendelijke manier de grenzen aan kunnen geven. En als je dat kan, en ook blijft doen, dan is hij je maatje voor het leven. Dat is ook een van de redenen waarom Luna en hij zo’n sterke band hebben.


    Stop acting normal. It gets bored.