Errin schreef:
(...)Er staat nergens in de Bijbel dat homohuwelijk niet mag, maar aan de andere kant draait het allemaal rond voortplanten en daar kunnen homo's en lesbiennes niet voor zorgen. Nouja kijk liever een goed gezin met ouders van hetzelfde geslacht dan een slecht gezin met hetero ouders.
Er stond iets over in het oude testament, "Thou shall not lie with a man as a man lays with a woman" of weet ik veel wat, maar dat is het oude testament.
Daar staan ook dingen als "Je mag geen kreeft eten" "Je mag geen kleding dragen waar twee verschillende stoffen inzitten," "Je mag niet twee dezelfde gewassen naast elkaar planten," etc.
In het nieuwe testament staat als het goed is inderdaad niets over homosexualiteit.
Daarbij wil ik ook nog zeggen dat de oude Grieken homosexualiteit purer vonden dan heterosexualiteit omdat dit laatste vaak alleen rond kinderen draaide terwijl homosexualiteit altijd om liefde ging, slimme mensjes toen..
Dat argument over dat same-sex-couples geen kinderen kunnen krijgen is ook behoorlijk dom. Hoe zit het met mensen die geen kinderen kúnnen krijgen? Mogen zij ook niet trouwen?
(
Niets van dit is aanvallend bedoeld op jou, ik snap dat jij er niet tegen ben, ik gooi dit er alleen even uit.
[ bericht aangepast op 29 mei 2012 - 14:08 ]
Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.