• Til hug og blod.

    MyFairyKing schreef:
    Oh wat dacht je van de kerk, die heeft pas veel invloed. Als die homo's nou niet zoude veroordelen, zou het ook veel beter gaan.


    Dat is alles over één kam scheren want gelukkig zijn er ook gelovigen die niet klakkeloos dingen uit het Oude testament over nemen De groep is neit groot maar ze zijn er wel.
    en de gelovigen die dan tegen het same-sex-marraige zijn, weten de helft van de tijd niet eens waar ze over spreken. They're just scared of the change.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    MyFairyKing schreef:
    (...)Das waar, gelukkig hebben we Obama en al die andere Amerikanen die voor het homohuwelijk zijn.


    Ja, alleen hebben we een probleem als Obama verliest.
    Tegenpartij is namelijk zwaar tegen homo's, 'natuurlijk'. Sigh.

    Nee Lizz, houd je kalm. We staan aan jouw kant hier. :')


    Til hug og blod.

    MyFairyKing schreef:
    Oh wat dacht je van de kerk, die heeft pas veel invloed. Als die homo's nou niet zoude veroordelen, zou het ook veel beter gaan.


    Bullshit. Ik ben ook als katholiek opgevoed en mij is juist in die waarden geleerd om álle mensen te accepteren. Ongeacht kleur, geur, smaak of liefdesvoorkeur.
    Natuurlijk speelt het bij de machthebbers anders, maar wat je nu zegt is wel heel erg alles op één groep afschuiven. Terwijl er miljoenen uitzonderingen zijn op die regel.


    Til hug og blod.

    Turmoil schreef:
    (...)

    Ja, alleen hebben we een probleem als Obama verliest.
    Tegenpartij is namelijk zwaar tegen homo's, 'natuurlijk'. Sigh.

    Nee Lizz, houd je kalm. We staan aan jouw kant hier. :')


    ik ben kalm! D: I am calmly discussing this!Trust me, this is calm, you should ese me ranting sometimes.. :'D The fact jsut is that I actually know christian's that accept and support gay marraige, so I jsut wanted to get that out there.

    also:

    [ bericht aangepast op 29 mei 2012 - 13:59 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Dat is alles over één kam scheren want gelukkig zijn er ook gelovigen die niet klakkeloos dingen uit het Oude testament over nemen De groep is neit groot maar ze zijn er wel.
    en de gelovigen die dan tegen het same-sex-marraige zijn, weten de helft van de tijd niet eens waar ze over spreken. They're just scared of the change.

    Helaas zijn die idioten wel de baas. Zolang je van de gekken hebben die niet verder kijken dan hun neus lang is dan verandert nooit iets.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Escritura schreef:
    (...)

    Dat is alles over één kam scheren want gelukkig zijn er ook gelovigen die niet klakkeloos dingen uit het Oude testament over nemen De groep is neit groot maar ze zijn er wel.
    en de gelovigen die dan tegen het same-sex-marraige zijn, weten de helft van de tijd niet eens waar ze over spreken. They're just scared of the change.
    Er staat nergens in de Bijbel dat homohuwelijk niet mag, maar aan de andere kant draait het allemaal rond voortplanten en daar kunnen homo's en lesbiennes niet voor zorgen. Nouja kijk liever een goed gezin met ouders van hetzelfde geslacht dan een slecht gezin met hetero ouders.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    Helaas zijn die idioten wel de baas. Zolang je van de gekken hebben die niet verder kijken dan hun neus lang is dan verandert nooit iets.


    I actually doubt that. Maybe It's my positivity but changes are happening. Het gaat misschien zeer langzaam en soms word eht weer helemaal achteruit geschopt door een paar idoten maar er nemen al veranderingen plaats. Hoewel ik het er mee eens ben dat er behoorlijk veel domme mensen de macht hebben.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    Meh, I can't find the psot, so I'm posting this instead.



    Now I'm going to eat watermelon.


    EWWWW D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    EWWWW D:


    Wait what? I hope that's for the watermelon comment. :'D


    Til hug og blod.

    Errin schreef:
    (...)Er staat nergens in de Bijbel dat homohuwelijk niet mag, maar aan de andere kant draait het allemaal rond voortplanten en daar kunnen homo's en lesbiennes niet voor zorgen. Nouja kijk liever een goed gezin met ouders van hetzelfde geslacht dan een slecht gezin met hetero ouders.


    Er stond iets over in het oude testament, "Thou shall not lie with a man as a man lays with a woman" of weet ik veel wat, maar dat is het oude testament.
    Daar staan ook dingen als "Je mag geen kreeft eten" "Je mag geen kleding dragen waar twee verschillende stoffen inzitten," "Je mag niet twee dezelfde gewassen naast elkaar planten," etc.
    In het nieuwe testament staat als het goed is inderdaad niets over homosexualiteit.

    Daarbij wil ik ook nog zeggen dat de oude Grieken homosexualiteit purer vonden dan heterosexualiteit omdat dit laatste vaak alleen rond kinderen draaide terwijl homosexualiteit altijd om liefde ging, slimme mensjes toen.. :3

    Dat argument over dat same-sex-couples geen kinderen kunnen krijgen is ook behoorlijk dom. Hoe zit het met mensen die geen kinderen kúnnen krijgen? Mogen zij ook niet trouwen?

    (Niets van dit is aanvallend bedoeld op jou, ik snap dat jij er niet tegen ben, ik gooi dit er alleen even uit. :3

    [ bericht aangepast op 29 mei 2012 - 14:08 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Er stond iets over in eht oude testament, "Thou shall not lie with a man as a man lays with a woman" of weet ik veel wat, maar dat is eht oude testament. Daar staan ook dingen als "je mag geen kreeft eten" "je mag geen kleding dragen waar twee verschillende stoffen inzitten," "Je mag niet twee dezelfde gewassen naast elkaar planten," etc.
    in het nieuwe testament staat als het goed is inderdaad niets over homosexualiteit.

    Daarbij wil ik ook nog zeggen dat de oude Grieken homosexualiteit purer vonden dan heterosexualiteit omdat dit laatste vaak alleen rond kinderen draaide terwijl homosexualiteit altijd om liefde ging, slimme mensjes toen.. :3

    Dat argument over dat same-sex-couples geen kinderen kunnen krijgen is ook behoorlijk dom. Hoe zit eht met mensen die geen kinderen kúnnen krijgen? Mogen zij ook niet trouwen?


    (Niets van dit is aanvallend bedoeld op jou, ik snap dat jij er niet tegen ben, ik gooi dit er alleen even uit. :3

    Er staat echt weird shit in de bijbel. Als je het allemaal letterlijk zou nemen, zouden de helft van de jongedames gestenigd moeten worden.
    Ik ben 't trouwens eens met dat. Ik heb dat ook al eens gezegd. 't Is werkelijk bullshit.

    Escritura schreef:
    (...)

    Er stond iets over in eht oude testament, "Thou shall not lie with a man as a man lays with a woman" of weet ik veel wat, maar dat is eht oude testament. Daar staan ook dingen als "je mag geen kreeft eten" "je mag geen kleding dragen waar twee verschillende stoffen inzitten," "Je mag niet twee dezelfde gewassen naast elkaar planten," etc.
    in het nieuwe testament staat als het goed is inderdaad niets over homosexualiteit.

    Daarbij wil ik ook nog zeggen dat de oude Grieken homosexualiteit purer vonden dan heterosexualiteit omdat dit laatste vaak alleen rond kinderen draaide terwijl homosexualiteit altijd om liefde ging, slimme mensjes toen.. :3

    Dat argument over dat same-sex-couples geen kinderen kunnen krijgen is ook behoorlijk dom. Hoe zit eht met mensen die geen kinderen kúnnen krijgen? Mogen zij ook niet trouwen?

    (Niets van dit is aanvallend bedoeld op jou, ik snap dat jij er niet tegen ben, ik gooi dit er alleen even uit. :3


    In de bijbel maakte het ook niet eens zozeer uit, zolang je uiteindelijk maar trouwde om voor te planten (omdat dat toen nog belangrijker was als nu, gezien onze overpopulatie). En om niet alles op de kerk af te schuiven: Moslims zijn ook tegen homohuwelijken, terwijl het in veel Arabische landen voor mannen gewoon is om elkaar anaal lekker af te raggen. Alleen is dat niet homoseksueel, maar doen de mannen dat als vrienden voor elkaar. Yeah right, you can kiss my fucking asshole.
    De Grieken en Romeinen zijn sowieso op bijna alle vlakken slimmer (geweest) dan ons in het verleden. Heidense stammen ook. Het geloof is alleen zo veranderd (bijna alle geloven), door mensen die macht (willen) hebben over beïnvloedbare mensen.


    Til hug og blod.

    Escritura schreef:
    (...)

    Er stond iets over in eht oude testament, "Thou shall not lie with a man as a man lays with a woman" of weet ik veel wat, maar dat is eht oude testament. Daar staan ook dingen als "je mag geen kreeft eten" "je mag geen kleding dragen waar twee verschillende stoffen inzitten," "Je mag niet twee dezelfde gewassen naast elkaar planten," etc.
    in het nieuwe testament staat als het goed is inderdaad niets over homosexualiteit.

    Daarbij wil ik ook nog zeggen dat de oude Grieken homosexualiteit purer vonden dan heterosexualiteit omdat dit laatste vaak alleen rond kinderen draaide terwijl homosexualiteit altijd om liefde ging, slimme mensjes toen.. :3

    Dat argument over dat same-sex-couples geen kinderen kunnen krijgen is ook behoorlijk dom. Hoe zit eht met mensen die geen kinderen kúnnen krijgen? Mogen zij ook niet trouwen?

    (Niets van dit is aanvallend bedoeld op jou, ik snap dat jij er niet tegen ben, ik gooi dit er alleen even uit. :3
    Maja dat is volgens mij ook de reden waarom het er niet instaat hoor. En idd sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen, maar worden daar niet meteen voor slecht afgestempeld. Mensen leven nu eenmaal met veel vooroordelen en je weet hoe sommige katholieken nu eenmaal kunnen zijn. Kijk naar de paus, van mij mag die man meteen doodvallen, want ik vind dat een vreselijk persoon.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Escritura schreef:
    (...)

    Er stond iets over in eht oude testament, "Thou shall not lie with a man as a man lays with a woman" of weet ik veel wat, maar dat is eht oude testament. Daar staan ook dingen als "je mag geen kreeft eten" "je mag geen kleding dragen waar twee verschillende stoffen inzitten," "Je mag niet twee dezelfde gewassen naast elkaar planten," etc.
    in het nieuwe testament staat als het goed is inderdaad niets over homosexualiteit.

    Daarbij wil ik ook nog zeggen dat de oude Grieken homosexualiteit purer vonden dan heterosexualiteit omdat dit laatste vaak alleen rond kinderen draaide terwijl homosexualiteit altijd om liefde ging, slimme mensjes toen.. :3

    Dat argument over dat same-sex-couples geen kinderen kunnen krijgen is ook behoorlijk dom. Hoe zit eht met mensen die geen kinderen kúnnen krijgen? Mogen zij ook niet trouwen?

    (Niets van dit is aanvallend bedoeld op jou, ik snap dat jij er niet tegen ben, ik gooi dit er alleen even uit. :3

    Even over het oude testament, de mensen die dat letterlijk nemen zijn ook niet echt slim. Sowieso is dat boek meer dan 2000 jaar oud, dat kan je niet meer toepassen op de moderne tijd. Daarbij staan er nog steeds fouten in van de vertalingen en is het vaker beeldspraak dan letterlijk. Ik snap niet dat mensen zich daar zo strak aan vast houden(bij geen enkel geloof trouwens).
    Oh en homoseksuele relatie tussen leerling en meester kwam juist heel vaak voor, dat was gebruikelijk. Zo leerde de leerling niet alleen een vak, maar ook over het leven. Ik zeg niet dat het geen liefde was, maar het was wel een ander soort liefde als wat we nu onder echte liefde verstaan. Maar daarom niet minder mooi of goed.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Marling schreef:
    (...)
    Er staat echt weird shit in de bijbel. Als je het allemaal letterlijk zou nemen, zouden de helft van de jongedames gestenigd moeten worden.
    Ik ben 't trouwens eens met dat. Ik heb dat ook al eens gezegd. 't Is werkelijk bullshit.


    In de oude testamenten staan veel goede punten. Het enige jammere daarvan is dat meer dan 45 kilometer aan boeken, rollen papier, etc verborgen wordt in het Vaticaan (dingen die de 'gewone' mensheid wss. nooit meer zal zien). Als we die vinden, krijgen we een hele andere kijk op de wereld ... Geloof me. Het draait echt om de macht en daarbij worden op alle punten ter wereld de gemeenste wapens mogelijk gebruikt, om te bereiken wat men wilt.


    Til hug og blod.