• Ik weet niet of dit al ooit eens eerder is voorgesteld, maar ik ga het toch voorstellen.

    Ik heb vaak dat ik een story schrijf waar ongepast taalgebruik wordt gebruikt.
    En ik heb vaak dat ik een 16+ story zie en dan zou ik wel graag willen weten wat daar nou 16+ aan is.
    Ik zie dat veel users het er gewoon bij zetten, maar ik het zou misschien ook handig zijn er een apart 'kopje' (net zoiets als 'Leeftijd' of 'Laatst bijgewerkt') voor zou komen.

    Ik wéét dat je dit ook gewoon bij de inhoud kan zetten, maar het zou misschien wel handig zijn als het daarboven tussen staat. ;]

    Met dan bijvoorbeeld de waarschuwingen:
    - Erotiek
    - Geweld
    - Grof taalgebruik
    - Zelfverminking
    En ga zo maar door. Als je zelf nog ideeën hebt, wil ik het er best bij zetten.

    Het is niet dat ik dit nodig vind, maar het zou gewoon handig zijn. ;]


    Deep inside, I've never felt alive


    *maakt bijpassend geluid*


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik betwijfel het nut, hoewel het een nobel idee is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Zou je dan even goed kunnen classificeren onder genres. Die onderwerpen mogen er wel bij van mij. ^-^


    Let the Night embrace you

    Pusheen schreef:
    Zou je dan even goed kunnen classificeren onder genres. Die onderwerpen mogen er wel bij van mij. ^-^

    Dat is ook wel een goed idee... ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ja, net zoals Pusheen zegt, jouw onderwerpen als nieuwe genres.

    Ik zou eerder een meldknop willen bij stories, want sommige plaatjes vind ik nogal ongepast.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    WATIC schreef:
    Ik zou eerder een meldknop willen bij stories, want sommige plaatjes vind ik nogal ongepast.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Pusheen schreef:
    Zou je dan even goed kunnen classificeren onder genres. Die onderwerpen mogen er wel bij van mij. ^-^

    Dit vind ik wel een goed idee.
    Waarschuwingen zouden op zich handig zijn, maar niet noodzakelijk of zoiets en dus lijkt het me teveel werk, aangezien we ook best zonder kunnen.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    De meldknop van Errin is een goed idee.

    De waarschuwingen en uitleg waarom een verhaal AL/12+/16+ is, kun je in de omschrijving van een verhaal neerzetten. Onder Genres lijkt me lastiger, ik heb hier verhalen gezien die minstens vijf waarschuwingen nodig zouden hebben, krijg je weer dat mensen gaan vragen om meer 'Genres'. Het zou al fijn zijn wanneer je in de huisregels/helpteksten op weg wordt geholpen met de leeftijdsgrenzen en waarschuwingen door een goede uitleg of voorbeelden.

    Ik schrijf ook in het Duits en in Duitsland geldt deze leeftijdsindeling, als voorbeeld:
    Onder 18AVL komen alle verhalen met extremen erin. Dit geldt voor scheldwoorden, geweld, seks, drugs. Zeg maar alles wat 'te' is. Deze verhalen staan achter een slot, de leeftijd van de lezers wordt gecontroleerd aan de hand van je identiteitsbewijs of ze zijn alleen 's nachts toegankelijk voor leden.
    Vanaf 18 jaar: van gemiddeld tot extreem. Bij scheldwoorden gaat het om de pijnlijke, gemene woorden. Geweld, seks of drugs worden uitgebreid beschreven.
    Vanaf 16 jaar: van weinig tot gemiddeld. Bij scheldwoorden gaat het meer om afreageren dan om een ander zwaar te beledigen. Geweld, seks of drugs worden in hoofdlijnen beschreven. Alles wordt wel bij naam genoemd.
    Vanaf 12 jaar: van weinig tot gemiddeld. Ja, dat is dezelfde indeling als bij zestien jaar en ouder. Het verschil zit in de tekst: alleen standaard scheldwoorden. Geweld, seks of drugs worden aangegeven maar niet echt beschreven.
    Vanaf 6 jaar: van niets tot weinig. Alleen de standaard scheldwoorden en heel licht geweld zijn toegestaan; seks of drugs mogen niet.

    De waarschuwingen zijn in Duitsland makkelijker, maar nog steeds verplicht in de inleidende tekst. Bijvoorbeeld:
    Harry komt Draco bij de bushalte tegen. Ineens merkt Harry dat hij zich tot de vreemde jongen aangetrokken voelt. Waarschuwingen/Kenmerken: AU, OS, OOC, Angst / Geweld / Verkrachting / Romance, S!HP/DM
    AU Alternatief Universum: je kunt dit lezen zonder dat je de Harry-Potter-Boeken hoeft te kennen.
    OS OneShot: Kort verhaal
    OOC Out Of Character: de hoofdpersonen gedragen zich anders dan in de boeken.
    Angst, Geweld, Verkrachting, Romance vertellen iets over de inhoud. Een opbloeiende liefde na geweld en verkrachting betekent automatisch dat dit verhaal vanaf 18 jaar is; afhankelijk van de tekst zelfs 18AVL.
    S! is de aanduiding voor homoseks, direct gevolgd door het paar HP/DM Harry Potter/Draco Malfoy

    Neenie schreef:
    Ja, net zoals Pusheen zegt, jouw onderwerpen als nieuwe genres.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nah, zo'n waarschuwing zouden mensen ook wel gewoon in de beschrijving van het verhaal kunnen zetten.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Errin schreef:
    Ik zou eerder een meldknop willen bij stories, want sommige plaatjes vind ik nogal ongepast.


    Life is all about having a good time.

    Ik zou het handig vinden dat je kon instellen dat er bijvoorbeeld 16+ inkomt. Dan kan je zo'n pop-up scherm krijgen van opgelet dit hoofdstuk bevat seksueel getinte of kwaadaardige gebeurtenissen. Bent u zeker dat wilt verder gaan.
    Maar dat gaat er misschien over.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    Ik zou het handig vinden dat je kon instellen dat er bijvoorbeeld 16+ inkomt. Dan kan je zo'n pop-up scherm krijgen van opgelet dit hoofdstuk bevat seksueel getinte of kwaadaardige gebeurtenissen. Bent u zeker dat wilt verder gaan.
    Maar dat gaat er misschien over.

    Haha zoals ik in Excel heb gedaan.

    Als het genres worden zoals voorgesteld, ben ik er ook voor. Als het waarschuwingen worden ook, maar ik vind het beter passen bij genres.

    Voor mij hoeft het niet, maar het is wel een mooie toevoeging als het er zou komen. ^^

    [ bericht aangepast op 15 juni 2012 - 13:28 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury