• Pottermore.





    Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de films en boeken van Harry Potter.

    In dit topic kun je discussieren, elkaar tips vragen, etc. over het interactieve Pottermore spel.




    Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de boeken van Harry Potter, hier zal ik updates en 'geruchten' rond de site blijven posten.

    Ook Lize bedankt voor het helpen met zoeken naar informatie over de site ^^
    OKAY, MENSEN LEES DIT EERST!

    1: Ik heb mijn e-mail adres in juni al achter gelaten, heb ik nu een account?
    -Nee, zoals je had gelezen kon je je email adres achterlaten om een notificatie te krijgen wanneer de site open ging, die mail krijg je waarschijnlijk in September.
    2: wanneer krijg ik de welkomsmail?
    -Deze krijg je hoogstwaarschijnlijk pas na de wedstrijd. Op de site staat dat je de mail van 31 juli tot 30 september kan verwachten, er is dus met geen mogelijkheid te zeggen wanneer je deze krijgt, gewoon afwachten.

    Let op:
    -gelieve niet het topic vol te spammen met berichtjes over het feit dat je de welkomsmail wil hebben, die willen we tenslotte allemaal.

    -Als je de mail hebt gehad en in Pottermore kan, post dan geen screenshots of links naar foto's van Pottermore, op die manier kan iedereen voor zichzelf uitvinden wat ze moeten doen en blijft het voor iedereen leuk/nieuw. Hou er ook rekening mee dat als je het wel doet, je strafbaar bent zolang de site in bèta stadium is en je ook nog aangeklaagd kan worden.

    Heeft iemand ook dat het boek Curses and Counter Curses opnieuw geblokt is? -.-' ik heb m al eeuwen geleden verzameld en ineens issie weer geblokt :o

    Main topikz


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ik kan hem gewoon nog gebruiken, zowel oefenen als duelleren..

    Kreeg net ook een mail van Pottermore, dacht ik, yes! boek 2 is er !!
    bleek het dus een mailtje te zijn over de Ebooks & de audioboeken XD


    Credendo Vides

    Hee. Ik kan nu eindelijk zien waar mijn 'vrienden' zich bevinden op Pottermore.

    Jaa klopt! Ik kan Curses and Counter-Curses ook gewoon gebruiken met duelleren, maar ik kan m ineens niet meer lezen/bekijken. Vet irritant.

    En jaa ik kan nu ook zien waar mn vrienden zich bevinden! Alhoewel ook niet allemaal, want soms staat er bij dat een aantal vrienden zich bijv. bij chapter 15 bevinden en dan zie ik geen plaatje:P

    Jessiiicaa schreef:
    Jaa klopt! Ik kan Curses and Counter-Curses ook gewoon gebruiken met duelleren, maar ik kan m ineens niet meer lezen/bekijken. Vet irritant.

    En jaa ik kan nu ook zien waar mn vrienden zich bevinden! Alhoewel ook niet allemaal, want soms staat er bij dat een aantal vrienden zich bijv. bij chapter 15 bevinden en dan zie ik geen plaatje:P

    Ik zie het ook maar van een paar. Lang niet van al mijn vrienden. Ik zie er maar 4. Raar dat ze niet allemaal zichtbaar erop zijn.

    Nee dat vind ik ook een beetje raar :p maargoed, ze zijn Pottermore nog aant ontwikkelen dus dat kan nog wel komen, haha.

    Trouwens een tip voor het snel opzoeken van iets: voeg alles toe aan je favorieten! Als je dan iets wilt nalezen over bijv. toverstokken ofzo kun je het super snel vinden. Je bent wel ff bezig om álles in je favo's op te slaan maar goed :p

    Jessiiicaa schreef:
    Nee dat vind ik ook een beetje raar :p maargoed, ze zijn Pottermore nog aant ontwikkelen dus dat kan nog wel komen, haha.

    Trouwens een tip voor het snel opzoeken van iets: voeg alles toe aan je favorieten! Als je dan iets wilt nalezen over bijv. toverstokken ofzo kun je het super snel vinden. Je bent wel ff bezig om álles in je favo's op te slaan maar goed :p

    Ja, sommmige doen alles bij favorieten. Ik heb alleen de dingen die écht mijn favo's zijn bij favorieten. Ik vond het trouwens echt interessant wat die houtsoorten zeggen en betekenen.

    Nah mijn favo's bleven eerst leeg omdat ik alles wel leuk vond :p toen bedacht ik me: waarom doe ik er niet alles in? Kan ik zo iets opzoeken als ik wil.

    Jaa dat vind ik ook! Echt vét interessant! Mijn tovertok is van Cederhout en met de kern van een Feniksveer en het is echt interessant om dan hoe en wat te lezen!
    Ik vond wel jammer dat er niks over de flexibiliteit van een toverstok stond. Niet wat typerend is voor een soepele toverstok of een stevige ofzo. Dat had ik ook wel willen weten.

    Jessiiicaa schreef:
    Nah mijn favo's bleven eerst leeg omdat ik alles wel leuk vond :p toen bedacht ik me: waarom doe ik er niet alles in? Kan ik zo iets opzoeken als ik wil.

    Jaa dat vind ik ook! Echt vét interessant! Mijn tovertok is van Cederhout en met de kern van een Feniksveer en het is echt interessant om dan hoe en wat te lezen!
    Ik vond wel jammer dat er niks over de flexibiliteit van een toverstok stond. Niet wat typerend is voor een soepele toverstok of een stevige ofzo. Dat had ik ook wel willen weten.

    Ja. Mijn toverstok is Laurier hout en met de kern van een Feniksveer. En ik had ook wel wat over de flexibiliteit willen weten. Als bijvoorbeeld de toverstok onbuigzaam is, wat zegt dat dan over jou? Al dat soort dingen...

    En ik wil MOET mijn Patronus gewoon weten. Maar dan wel echt via Pottermore.

    OMG... IK OOK! Ik wil mn Patronus ook weten! Daar ben ik vet nieuwsgierig naar!:p

    Jessiiicaa schreef:
    OMG... IK OOK! Ik wil mn Patronus ook weten! Daar ben ik vet nieuwsgierig naar!:p

    Ja, ik ook. Ben benieuwd of je dan weer van die vragen krijgt als bij de toverstok en afdeling.

    McConaughey schreef:
    (...)
    Ja, ik ook. Ben benieuwd of je dan weer van die vragen krijgt als bij de toverstok en afdeling.

    Ik neem aan van wel, ze kunnen niet zomaar een dier aan je koppelen dat niet bij je past. (toch?)


    Credendo Vides

    Ja. Misschien basseren ze het wel op je toverstok, je afdeling en vragen die gesteld worden!

    Ja. Bij je afdeling koppelen zou ook wel een goed idee zijn.