• Het is nu wel duidelijk dat ik blijf zitten, ik sta 6 5ven en ik het nog maar 6 weken tot de zomervakantie
    Ik zou het miss kunnen ophalen, maar ik wil niet naar 4vwo omdat ik een kutklas heb, dus miss verander ik van school en doe daar de derde over of ik doe het op deze school.
    Maar nu is mijn motivatie dus totaal weg
    Het enige vak waar ik mijn best voor doe is voor Duits omdat ik die docent mag.
    Maar meestal zit ik zo in de les
    Ik wil niet, saai, nutteloos, ik moet het toch over doen.

    Niet echt goed dus.

    Wie van jullie blijft er nog meer zitten en wie heeft dat nu ook?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Als ik jou was zou ik nog wel gewoon mijn best doen. Het is gewoon echt zonde als je het anders wel zou kunnen halen. Is er geen andere klas waar je heen kan anders? - En is dat de écht de enige school waar je heen zou kunnen? Hee, en trouwens. Na de derde worden de klassen toch ook nog veranderd? Vanwege de profielen?

    Maar mijn motivatie, tsja, die is altijd goed geweest. Ik ben doodop maar ik blijft toch gewoon nog hard doorwerken waardoor ik nu maar op 1 ding een 6 sta, 3 een 7 en de rest een 8 of hoger.

    Alhoewel ik toe moet geven dat mijn motivatie om naar school te gaan wel slecht is :'), maar mijn huiswerk, proefwerken en projecten die doe ik gewoon goed.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2012 - 15:55 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Die motivatie van mij is zo langzamer hand al weg. Maar ik probeer wel mijn cijfers op te halen want als ik dat niet doe moet ik nog een jaar daar blijven en dat wil ik dus niet ^^.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Sorry, maar das gewoon dom. Ten eerst heb je volgend jaar een nieuwe klas, en tweede is 3V gewoon het rotste jaar om over te doen, omdat je dan de meeste totaal oninteressante vakken hebt. Beter ga je nog even hard aan het werk en kijk je wat je er nog aan kunt doen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Quiescent schreef:
    Als ik jou was zou ik nog wel gewoon mijn best doen. Het is gewoon echt zonde als je het anders wel zou kunnen halen. Is er geen andere klas waar je heen kan anders? - En is dat de écht de enige school waar je heen zou kunnen? Hee, en trouwens. Na de derde worden de klassen toch ook nog veranderd? Vanwege de profielen?

    Maar mijn motivatie, tsja, die is altijd goed geweest. Ik ben doodop maar ik blijft toch gewoon nog hard doorwerken waardoor ik nu maar op 1 ding een 6 sta, 3 een 7 en de rest een 8 of hoger.

    Alhoewel ik toe moet geven dat mijn motivatie om naar school te gaan wel slecht is :'), maar mijn huiswerk, proefwerken en projecten die doe ik gewoon goed.

    Ik woon in Zeeland, oftewel het gat waar amper middelbare scholen zijn met vwo-niveau. En ze veranderen dan wel de profielen, maar je blijft toch bekend als degene die altijd is gepest en ik vind het ook gewoon geen fijne school meer, ik voel mij er niet meer veilig.
    Ik had het ook liever anders gewild, maar dat is niet zo helaas


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik sta op dit moment op blijven zitten, ik sta één vijf teveel. Ik moet een 5 ophalen, maar ik moet echt gaan ploeteren daarvoor..
    Ik heb verder ook niet echt motivatie hoor.. M'n moeder bemoeit zich soms gewoon te veel met m'n schoolwerk.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Draki schreef:
    (...)
    Ik woon in Zeeland, oftewel het gat waar amper middelbare scholen zijn met vwo-niveau. En ze veranderen dan wel de profielen, maar je blijft toch bekend als degene die altijd is gepest en ik vind het ook gewoon geen fijne school meer, ik voel mij er niet meer veilig.
    Ik had het ook liever anders gewild, maar dat is niet zo helaas


    Ik snap heel erg goed dat je van school wil veranderen aangezien je zo gepest wordt. Maar ik denk niet dat het veel verschil maakt of dat je blijft zitten, of dat je naar een andere klas in de vierde gaat. Die reputatie komt denk ik inderdaad in beide gevallen wel door. Het enige wat je kunt doen is je 'attitude' te veranderen en een 'fuck it' houding tegenover hen te krijgen. Iets wat verschrikkelijk lastig is. Maar blijven zitten zal het denk ik niet verbeteren.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik ben twee jaar geleden blijven zitten en geloof me, het is echt niet leuk.
    Daar baalde ik toch zo van.
    Mijn advies is om gewoon je best te doen.
    Kan je anders misschien niet over naar 4havo volgend jaar?


    Winter is coming.

    Quiescent schreef:
    (...)

    Ik snap heel erg goed dat je van school wil veranderen aangezien je zo gepest wordt. Maar ik denk niet dat het veel verschil maakt of dat je blijft zitten, of dat je naar een andere klas in de vierde gaat. Die reputatie komt denk ik inderdaad in beide gevallen wel door. Het enige wat je kunt doen is je 'attitude' te veranderen en een 'fuck it' houding tegenover hen te krijgen. Iets wat verschrikkelijk lastig is. Maar blijven zitten zal het denk ik niet verbeteren.

    De school waar ik heen wil heeft dus nog geen vierde klas volgend jaar, die school bestaat nu ong twee jaar.
    En ik ben vorig jaar ook maar net overgegaan, dus dan loop ik in de bovenbouw het gevaar dat ik die basis gewoon niet goed heb
    En stel dat blijkt dat een vak voor mij toch te makkelijk is omdat ik het al heb gehad mag ik het op hoger niveau volgen, dat kan bijvoorbeeld bij economie zijn, ik ben daar best wel goed in namelijk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ja maar waarschijnlijk hebben ze na volgend jaar dan gewoon helemaal een bovenbouw en kan je daar de vijfde en de zesde doen.
    Maar wat je net zegt, daar is nog wel iets voor te zeggen, dat je maar net overgaat. Misschien kun je dan eens met je mentor en je ouders overleggen wat dan het beste is. Want je zou dus kunnen blijven zitten, naar Havo gaan of overgaan. En wat ik me ook nog kan herinneren van jou was dat je twijfelde over je profielkeuze. Volgens mij over dat je eigenlijk een N-profiel wilde doen. Ik weet niet wat je hebt gekozen, maar stel dat je dat niet gekozen hebt zou je dat bijvoorbeeld op Havo wel kunnen.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik zit in mijn laatste jaar middelbaar en ik ben de school (en veel mensen erop ook) kotsbeu. De lessen interesseren me geen zak, want ik ga volgend jaar een richting doen die vrijwel niets te maken heeft met de vakken die ik nu krijg. Dus ik heb echt enorm hard dat gevoel dat alles wat ik leer nutteloos is voor mij. De mensen op mijn school, afgezonderd van enkelen, zijn zo doelloos en mainstream en huppelkutterig en oncreatief en marginaal (smoren, wannabe cool praten, ...). Ik kan niet wachten tot het schooljaar voorbij is! Ik hoop heel erg dat ik niet blijf zitten, dan weet ik echt niet wat ik zou doen. Ik sta voor de meeste vakken tussen de 60 en de 65 procent. Maar ik moet maar twee examens verkloten en ik dubbel. Dus oh dear god, ik ga hard moeten leren om zeker te zijn.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Quiescent schreef:
    Ja maar waarschijnlijk hebben ze na volgend jaar dan gewoon helemaal een bovenbouw en kan je daar de vijfde en de zesde doen.
    Maar wat je net zegt, daar is nog wel iets voor te zeggen, dat je maar net overgaat. Misschien kun je dan eens met je mentor en je ouders overleggen wat dan het beste is. Want je zou dus kunnen blijven zitten, naar Havo gaan of overgaan. En wat ik me ook nog kan herinneren van jou was dat je twijfelde over je profielkeuze. Volgens mij over dat je eigenlijk een N-profiel wilde doen. Ik weet niet wat je hebt gekozen, maar stel dat je dat niet gekozen hebt zou je dat bijvoorbeeld op Havo wel kunnen.

    Dat hebben ze dus niet, het is een kleine school en er komt elk jaar een schooljaar bij.
    Ik heb het er uiterdaad met mijn ouders over gehad en die snappen dat ik dus naar een andere school wil, ik ben bang dat ik op de Havo weer wordt gepest en ik kan het vwo in principe wel, ik heb er gewoon niet genoeg aan gedaan en ik kan me niet goed concentreren omdat ik de hele tijd het gevoel heb dat ze over mijn roddelen. Ik heb nu idd een Natuur profiel gekozen, maar op die andere school hebben ze ander soort profielen die mij eigenlijk meer aan spreken, meer vakken die ik leuk vind. En als ik nu mijn best probeer te doen en het lukt niet raak ik helemaal gefrustreerd. Zo heb ik dinsdag een boekpromotie maar het lukt gewoon niet om er aan te beginnen,.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik zit nu in 4Havo en ga dit jaar sowieso niet halen. Dus ga ik van deze school af en volgend ga ik naar het roc in Enschede. Daar ga ik verder met grafische vormgeving. ^^

    Maar als ik jou was zal ik toch nog wat inzet tonen en een beetje je best doen. Want als leerkrachten in de gaten krijgen dat je niks doet, dan zullen ze je in de toekomst ook anders behandelen. Beetje negatiever dus.

    Ik heb het gehad dit jaar toen ik nog op atheneum zat, ik deed keihard mijn best maar het kwam er niet uit. Heel veel tekorten en shit. Ik werd er moedeloos van en de motivatie sijpelde vooral op het einde in noodvaart weg. Ik mocht naar havo, wat weer nieuwe motivatie gaf en ik sta inmiddels geen tekorten meer, wat wel echt heel fijn is.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik stond zowat vanaf de derde al op blijven zitten, maar ik ben door gegaan. Ik heb ervoor geknokt en nu zit ik in de examenklas, klaar om mijn vleugels te ontvouwen en weg te vliegen naar de universiteit.
    Doe gewoon je best, want met zo'n waardeloze instelling kom je er gewoon niet. En dat meen ik serieus.
    Ga gewoon naar de havo, want ik heb de afgelopen jaren alleen maar slecht nieuws over je resultaten gehoord in je topics.
    En doe aan assertiviteitstraining en faalangsttraining. Heeft mij heel erg geholpen. Je kunt soms beter een stap terug doen dan steeds maar te knokken voor een verloren zaak.


    "Well, well. Look who we've got here!"